#


آپاندیسیت را بیشتر بشناسیم

آپاندیسیت
15 آگوست 2017 بدون نظر 993 بازدید

آپاندیسیت را بیشتر بشناسیم

آپاندیسیت را بیشتر بشناسیم

آپاندیس زایده ای انگشت شکل و کوچک در محل اتصال روده کور به روده کوچک می باشد که عفونت آن معمولا یکی از دلایل شایع دردهای شکمی است. دلیل بروز آن روشن نیست اما ممکن است انسداد با تکه کوچکی از مدفوع یا به ندرت توسط کرم های انگل عامل آن باشد. آپاندیس عفونی و متورم می شود. تا وقتی که تشخیص زودهنگام بیماری داده شود آپاندیسیت بیماری جدی نمی باشد. به هر حال اگر نشانههای بیماری به اشتباه بیماری دیگری مثل یبوست فرض شود یا به هر دلیل تأخیر در درمان وجود داشته باشد ممکن است آپاندیس پاره شده و منجر به آبسه آپاندیس یا حتی پریتونیت ( عفونت جدار داخلی شکم) شود.

نشانه ها: اولین نشانه این بیماری درد در اطراف ناحیه ناف است و بعد از چند ساعت درد به سمت راست و پایین شکم کشیده می شود. شاید کودک تب مختصری داشته باشد و یا بی اشتها شود. زبان او ممکن است بار گرفته باشد و استفراغ، اسهال یا یبوست نیز ممکن است در کودک دیده شود.

درمان: فورا با پزشک مشورت کنید. آپاندیس باید قبل از پاره شدن از شکم خارج شود. اگر این کار به : سرعت انجام نشود آپاندیس سوراخ شده می تواند یک آبسه داخلی به وجود بیاورد. بعد از بروز آبسه ابتدا باید آن را تخلیه کرد و آپاندیس را بعد از درمان با دزهای بالای آنتی بیوتیک از بدن خارج کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *