#


آنفلوآنزای مرغی از چه راهی منتقل می شود؟

12 ژانویه 2018 بدون نظر 1597 بازدید

آنفلوآنزای مرغی از چه راهی منتقل می شود؟

آنفلوآنزای مرغی از چه راهی منتقل می شود؟

محمد حسین عزیزی، رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفته است: ورغ ها و تخم مرغ هایی که به آنفلوآنزای مرغی آلوده هستند خیلی راحت وارد بدن انسان می شوند و باعث می شود که فرد در معرض خطر مرگ قرار بگیرد.

وی در مورد گسترش آنفلوآنزای مرغی در ایران بیان کرد: آنفلوآنزای مرغی بیماری است که در بین انسان و حیوان مشترک می باشد که در دسته بیماری های خطرناک وجود دارد و به عنوان یک بیماری کشنده به حساب می آید.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در ادامه افزود: ویروس این بیماری از بدن حیوانات به بدن انسان انتقال پیدا می کند و بدون داشتن هیچ علائمی انسان را به این بیماری مبتلا می کند. انقال ویروس این بیماری بیشتر در فصول پاییز و زمستان منتقل می شود و از طریق پرندگان مهاجری که وارد طیور سالم می شوند انتقال می یابد.

محمدحسین عزیزی اظهار داشت: این ویروس از طریق مدفوع پرندگان مهاجری که از سایر مناطق دیگر به کشور می آیند وارد آب ها و مراتع آزاد و مرغداری ها می شود به همین دلیل اگر این بیماری در مرغداری ها رؤیت شد باید تمام مرغ ها را از بین برد تا از انتقال این بیماری به انسان و سایر پرندگان جلوگیری کرد.

وی تایید کرد: اگر انسان با پرندگان و یا لاشه حیوانی که به این بیماری مبتلا هستند ارتباط مستقیم داشته باشند می تواند عاملی برای منتقل شدن این بیماری باشد، همچنین اگر از گوشت طیوری که به ویروس این بیماری مبتلا باشد استفاده کنید فرد مصرف کننده دچار این ویروس می شود و تقریبا هیچ راه درمانی برای آن وجود ندارد. به همین دلیل بر اساس اخباری که اخیرا مبنی بر گسترش این بیماری اعلام شده است در بین مرغ داری ها نسبت به از بین بردن مرغ ها اقدام شده است و از کشتن این حیوانات پیشگیری شد.

وی یادآور شد: سیاه شدن و خونریزی ساق پا، کاهش زیاد تولید تخم‌ مرغ از جمله علامت های شایان توجه در بروز ویروس ناقل بیماری مرغ‌ ها به حساب می آید. این در صورتی می باشد که با دیده شدن و رویت این ویروس به دلیل آلوده بودن گوشت تعداد زیادی از طیور و تخم‌ مرغ‌ ها با کم شدن تولید مرغ و تخم‌ مرغ در کشور روبرو شدیم و این جریان منجر به بالا رفتن نرخ این گونه از محصولات در کشور شد.

مدیر انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در پایان صحبت بیان داشت: مصرف کردن مرغ و تخم مرغ های آلوده به بیماری، بیماری را به اشخاص منتقل می کند.با توجه به این به منظور پیشگیری از مبتلا شدن به آنفولانزای مرغی به شهروندان توصیه می ‌شود در صورت نگه داشتن طیور از تماس مستقیم بدون داشتن دستکش با آن‌ها خودداری کرده و تا جایی که امکان دارد سعی کنند از نگه داشتن پرندگان در خانه بپرهیزند. همچنین خرید مرغ و پرندگان کشته شده خارج از محدوده دامپزشکی و بهداشتی می‌ تواند عاملی جهت منتقل شدن بیماری محسوب گردد. این را هم باید بگوییم که به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری، گوشت مرغ را به مدت بیست دقیقه در آب بجوشانید و از قرار دادن تخم ‌مرغ و محصولات گوشتی پرندگان در کنار سایر مواد غذایی دیگر جلوگیری شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *