#


آشنایی بیشتر با خواص گوجه فرنگی/تاثیرات باورنکردنی آن در درمان بیماری ها

خواص گوجه فرنگی
21 ژوئن 2017 بدون نظر 997 بازدید

آشنایی بیشتر با خواص گوجه فرنگی/تاثیرات باورنکردنی آن در درمان بیماری ها

آشنایی بیشتر با خواص گوجه فرنگی/تاثیرات باورنکردنی آن در درمان بیماری ها

گوجه فرنگی به علت داشتن ویتامین (آ) از شبکوری جلوگیری می کند و حس بینایی را تقويت می نماید و به سبب داشتن ویتامینهای (ب ( B تقویت کننده اعصاب می باشد، اشتهاآورشده به هضم غذا کمک فراوان کرده از یبوست و نفخ جلوگیری می نماید و به شما نیرو و نشاط می بخشد. به علت داشتن ویتامین (ث) فراوان در برابر امراض عفونی بدن شما را حفظ و نگهداری می نماید.

از التهاب و گرمی مواد قندی و چربیها می کاهد. در برابر این همه صفات و مزایا گوجه فرنگی از شما می خواهد با او مثل یک میوه رفتار کنید. آن را در سبد میوه کنار سیب و انار پذیرایی نمایید و به اطفال خود توصیه کنید که گوجه فرنگی را خام خام مانند یک میوه بخورند.

هرگز گوجه فرنگی را در روغن سرخ نکنید، زیرا هضم آن دچار مشکل خواهد شد. آن را در آب خودش بپزید و بعد کره به آن بیافزایید. در موقع تهیه املت هم آن را با تخم مرغ و روغن نپزید، بلکه اول املت ساده تهیه کنید و بعد آن را قاچ قاچ کرده کنار آن بچینید و کمی روی آتش بگذارید. همین که گرم شد آن را میل نمایید. هنگامی که گوجه فرنگی سبز و کال می باشد. هرگز آن را نخورید و در غذای خود و اطفال نریزید. زیرا در این حالت آن یک غذای نامطبوع و سمی می باشد و برای هرمعده مناسب نبوده، ثقیل و دیرهضم می باشد.

کسانی که مبتلا به نفخ معده هستند بعد از غذا از آن به عنوان دسر بسیار عالی استفاده کنند و به آنهایی که مبتلا به یبوست هستند و همچنین بی اشتها شده اند توصیه کنید که گوجه فرنگی را قبل از غذا به عنوان اشتهاآور نوش جان نمایند و برای این کار بهتراست که گوشت آن را با مقدار مساوی ماست مخلوط کرده در یخچال بگذارند و نیم ساعت قبل از غذا نوش جان کنند.

به گفته عده ای گوجه فرنگی دارای اسید اگزالیک بوده برای کسانی که دچار سنگ کلیه و مثانه هستند و افرادی که نقرس و رماتیسم  دارند خطرناک می باشد و چنین اتهامی را تکذیب می کنم و فقط می دانم برای اشخاصی که سوداوی مزاجند و نسبت به دانه های گوجه فرنگی حساسیت دارند مضر است. خوردن گوشت بدون دانه آن برای هیچ کس ضرر ندارد و برعکس چون ادرار را زیاد می کند، برای این دسته از بیماران بسیار مفید می باشد. گوجه فرنگی خون های ترش را قلیایی میکند و سنگ کلیه و مثانه را رد می نماید و ورم روده را شفا می بخشد.

اگر روی پوست خود جوش غرور جوانی دارید، می توانید از ورقه های نازک گوجه فرنگی به عنوان یک ماسک زیبایی استفاده کنید. این ماسک از زیاد شدن غرور جلوگیری می کند و پوست را نرم و لطیف و شفاف می نماید و چربی زیاد پوست را می گیرد. حشرات از بوی گوجه فرنگی فراری هستند. پس کاشتن آن در باغچه منزل علاوه بر قشنگی فواید زیادی دارد، می تواند حیوانات موذی را فراری دهد، از رب آن و آب آن برای چاشنی غذا استفاده نمایید.

تهیه ماسک گوجه فرنگی برای پوست

تهیه ماسک از گوجه فرنگی برای پوست

گوجه فرنگی علاوه بر ویتامین هایی که گفته شد، دارای املاح معدنی از قبیل: آهن و املاح بی شمار مخصوصا فسفر و برم می باشد. گوجه فرنگی بدن را در مقابل امراض عفونی و کمبود ویتامین (ث) (اسکوربوت) حفظ می کند. گوجه فرنگی را اگر خام خام با گوشت و پوست و دانه اش میل بکنید، علاوه بر این که به هضم غذا کمک می کند. مثل یک جارو مدفوعات روده ها را وادار به تخلیه می کند و رسیده آن هیچ وقت دل درد نمی آورد.

گوجه فرنگی هضم مواد نشاسته ای را آسان می سازد. به همین جهت از آن سس درست کرده با حبوبات و بقولات پخته مصرف می کنند. مدت زمان درازی گوجه فرنگی را برای اشخاصی که مبتلا به رماتیسم، نقرس، سنگ کلیه و مثانه بودند منع می کرند. چون معتقد بودند مقدار زیادی اسید  اوکسالیک دارد، ولی اخیرا با آزمایشهای دقیقی که نموده اند معلوم کردند که در یک کیلوگرم گوجه فرنگی، بیش از سه میلی گرم اسید اوکسالیک وجود ندارد، مقدار اسید اوکسالیک گوجه فرنگی درمقابل اسید او کسالیک اسفناج و ترشک خیلی کم است و امروز برعکس گذشته، معلوم شده است گوجه فرنگی خون های خیلی اسیدی را تبدیل به قلیایی می کند. و به عبارت ساده تر خاصیت قلیایی کردن خون را دارد.

موارد منع استفاده از گوجه فرنگی

مصرف گوجه فرنگی را برای مبتلایان به سرطان منع کرده اند و به اشخاصی که مزاج صفراوی و دموی دارند توصیه نموده اند. همچنین مصرف گوجه فرنگی برای اشخاصی که مبتلا به آرتریت، راشیتیسم، درد مفاصل، سنگ مثانه، کبد و ورم امعا و یبوست هستند تجویز شده است. اشخاصی که مبتلا به یبوست عادی هستند (بنسودBenSaude) در طی صرف غذا مخلوطی از کاهو، کرفس، هویج وگل کلم خام را که ریز ریز شده و با آب گوجه فرنگی خام چاشنی زده باشند تجویز می کنند.

آب گوجه فرنگی خام را اگر در روز چند لیوان بخورند، ادرار آور مفید است و اگر به اندازه مساوی با آب کرفس مخلوط کنند، نوشابه ای مقوی و نیرو بخش می شود. برای معالجه آکنه «جوشهای سیاهی که برروی پوست پیدا می شود» باید یک گوجه فرنگی را نصف بریده، آهسته و آرام روی آن بمالند. فردای آن روز، همین کار را با ترشک کوبیده بکنند و با آب سرد صورت را بشویند. برای احتیاط بیشتر می توانید محلول زیرا را به کار برید:

الكل نود درجه، چهل گرم، گلیسرین ۲۸ درصد، بومه (Glycerin a 28 Baume)  یک گرم، آب گوجه فرنگی، صد گرم، برگ های گوجه فرنگی را ضماد کنند، ضماد نرمی به وجود می آید که در مورد تورم بافته های بدن مفید است. برای معالجه اگزما پماد زیر را مصرف نمایید:

برگهای لطیف و تازه گوجه فرنگی را خرد کنید، بعد با پیه خوک بی نمک روی آتش معتدلی گرم کنید و سپس با فشار آن را صاف کنید و بگذارید سرد شود. دوباره آن را روی آتش آب کنید و در ظرفی که کاملا در آن بسته شود بریزید و برای موارد ضروری حفظ و نگهداری کنید. اگر می خواهید پوست گوجه فرنگی را به آسانی بکنید، بدون آنکه به پوست آن لطمه وارد شود، نخست آن را یک دقیقه در آب جوش بیندازید و بعد از آب جوش در آورید و در آب سرد بگذارید. بدین ترتیب پوست آن به خوبی و آسانی کنده می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *