#


آشنایی با نشانه های دور از ذهن ابتلا به افسردگی

7 فوریه 2018 بدون نظر 1305 بازدید

آشنایی با نشانه های دور از ذهن ابتلا به افسردگی

آشنایی با نشانه های دور از ذهن ابتلا به افسردگی

علاوه بر این که افسردگی می تواند باعث بروز مشکلات روحی و روانی شود، بلکه قادر است مشکلات جسمی بسیاری را به وجود بیاورد.

به گزارش ازمن بپرس، در این مطلب به بعضی از نشانه های جسمی که نشان دهنده ابتلا به این اختلال خلقی رایج هستند، اشاره می کنیم:

خستگی

از جمله نشانه های جسمی افسردگی می توان به خستگی و بیحالی و احساس ضعف، اشاره کرد. بسیاری از خستگی و افسردگی ها، هم زمان در بدن یک فرد ایجاد می شوند، به همین دلیل سخت است بگوییم کدام یک از آن ها زودتر به وجود می آیند و کدام یک باعث ایجاد دیگری می شوند.

تغییرات وزن

تغییرات وزن بدن می تواند به عادت های غذایی و اندازه فعالیت بدنی وابسته باشد. گاهی اوقات، کسانی که افسرده هستند بیش از دوازه ساعت می خوابند، در نهایت فعالیت بدنی شان کاهش می یابد و به همین دلیل وزن آن ها زیاد می شود. چنانچه در اثر کم شدن اشتها، به مقدار کافی غذا میل نکنید، احتمال دارد دچار کاهش وزن شوید. چنانچه شما دارای کاهش و یا افزایش وزن بی دلیل می باشید، با پزشک تان مشورت کنید و مشاهده کنید که این نوسان وزن به دلیل افسردگی است و یا بیماری دیگری.

مشکلات گوارشی

یکی از مشکلات شایع در کسانی که افسرده و یا مضطرب هستند ناراحتی معده می باشد. بالغینی که دچار افسردگی شده اند احتمال دارد تهوع و یا اسهال داشته باشند. بعضی از بیماری های گوارشی نظیر بیماری کرون، کولیت و یا زخم های گوارشی با استرس و افسردگی تشدید می شوند.

مشکل در به خواب رفتن

چنانچه به سختی به خواب می روید و یا این که با مشکل از خواب بیدار می شوید، این نشانه شما می تواند نشان دهنده این باشد که به افسردگی مبتلا می باشید. با این وجود چنانچه به هر یک از اختلالات خلقی بر اثر بد خوابی ابتلا پیدا کرده اید، باید به دنبال اصلاح الگوهای خواب باشید.

میگرن

ایجاد درد شدید در یک و یا دو طرف سر و یا همان ابتلا به میگرن، علامت تجربه درجاتی از اضطراب و افسردگی می باشد. بر اساس مطالعات انجام شده نشان می دهد که در ابتلا به اختلالات اضطرابی، افسردگی و میگرن استعداد مشترکی وجود دارد. میگرن و سردرد مزمن روزمره در کسانی که از اختلالات اضطرابی رنج می برند، شایع می باشد.

درد قفسه سینه

درد قفسه سینه می تواند با افسردگی مرتبط باشد. موسسه ملی بهداشت روان آمریکا اظهار کرده است که از بین هر بیست فردی که به بیماری های قلبی مبتلا است، سه نفر افسردگی دارند. در مجموع بیماران قلبی نشانه های بیشتر افسردگی را نسبت به سایر افراد دیگر از خود نشان می دهند.

درد کمر: کسانی که افسرده هستند، کمتر سراغ ورزش کردن می روند و کمتر به چیزی که می خورند، اهمیت می دهند. چنانچه شما به سلامتی خودتان اهمیت ندهید، باعث ایجاد دردهای جسمی بسیاری می شود، از جمله درد مفاصل، عضلات و پشت. چنانچه دارای درد مزمن هستید، افسردگی باعث می شود که آن را شدیدتر کند.

تغییر در اشتها

این نشانه نیز اولین علامت افسردگی به حساب می آید. کم خوری و پر خوری هر دو به یک میزان با افسردگی مرتبط هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *