#


آشنایی با علل نشان دهنده ی خطرات افزایش فشار خون بر سلامت افراد 

12 ژانویه 2018 بدون نظر 1605 بازدید

آشنایی با علل نشان دهنده ی خطرات افزایش فشار خون بر سلامت افراد 

آشنایی با علل نشان دهنده ی خطرات افزایش فشار خون بر سلامت افراد

حدودا یک نفر از هر سه شخص بزرگسال مبتلا به افزایش فشار خون می باشد و این بیماری در خانم ها رایج تر از مردان است. اکثر مردم حتی از این که مبتلا به افزایش فشار خون هستند بی اطلاع می باشند، اما تاثیرات آن در طولانی مدت می تواند به شدت به سلامت و طول عمر شما آسیب برساند. حتی اگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و یا فعالیت های ورزشی نیز انجام دهید نیز، فشار خون به طور طبیعی می تواند با افزایش سن، بالا رود، پس این که به طور مرتب سطح فشار خون تان را اندازه گیری کنید بسیار حائز اهمیت است. چنانچه احتیاج به مراقبت از فشار خون خود دارید، علل زیر که توسط آن ها فشار خون بالا می تواند به سلامت شما آسیب برساند را در نظر داشته باشید.

شریان های بسیار ضعیف

بحران فشار بالا رفته درون رگ های خونی می تواند باعث ضعیف شدن شریان ها شود. چنانچه فشار ادامه یابد، احتمال دارد شریان ها پاره شوند و منجر به سکته مغزی یا خونریزی داخلی شوند.

به وجود آمدن پلاک چربی

با وجودی که به وجود آمدن پلاک در شریان ها بیشتر اوقات به کلسترول بالا وابسته است، در این شرایط افزایش فشار خون می تواند موجب شدید شدن آن شود. تشکیل پلاک در شریان ها می تواند منجر به گونه های مختلف ناراحتی های مربوط به جریان خون محدود شود.

افزایش فشار بر روی قلب

زمانی که فشار اضافی در رگ های خونی شما وجود داشته باشد سبب می شود قلب شما بسیار دشوار تر از حالت طبیعی خود کار کند، که می تواند موجب بزرگ شدن قلب شده، قلب را ضعیف کرده و در نهایت باعث نارسایی قلب خواهد شد.

ابتلا به حمله ی قلبی

افزایش فشار خون سبب دشوار تر شدن عملکرد قلب می شود، که می تواند منجر به ناراحتی های کرونری ناشی از کار بیش از اندازه شود. به وجود آمدن پلاك هم تاثیر چندانی در این مورد ندارد، چون بیماری عروق كرونر یکی از دلایل اساسی حمله قلبی می باشد.

محدود شدن اکسیژن رسانی

هم زمان با این که شریان های شما به دلیل بالا رفتن فشار و رسوبات پلاک باریک می شوند، میزان اکسیژنی که به اندام ها می رسد شروع به کاهش می کند. این امر می تواند موجب آسیب رساندن به مغز، چشم ها، ریه ها شده و می تواند موجب عواقب دائمی و وخیم از قبیل کور شدن چشم ها و از دست دادن حافظه شود.

ابتلا به سکته ی مغزی و آنوریسم( نارسایی احتقانی)

شریان هایی که ضعیف شده اند می توانند متورم شده که آنوریسم نامیده می شود را تشدید کنند که آنوریسم ها می توانند به دلیل بالا رفتن فشار پاره شوند و در هنگام خونریزی آسیب به مغز و یا دیگر اندام های بدن را به وجود آورند. زمانی که پاره شدن عروق خونی سبب آسیب وارد شدن به مغز می شود، ابتلا به سکته مغزی، می تواند به عنوان یک تهدید برای زندگی فرد به حساب بیاید یا منجر به آسیب مغزی دراز مدت شود که می تواند بر روی حرف زدن و ذهن تاثیر گذار باشد.

نارسایی کلیه

یکی از رایج ترین تاثیراتی که تصلب شریان ها که ناشی از افزایش فشار خون می باشد ، نارسایی کلیه است- و یکی از بزرگترین دلایل ابتلا به نارسایی کلیه، افزایش فشار خون است. چنانچه عملکرد شریان ها درون کلیه ها دچار اختلال شود، بدن در پاک سازی مواد اضافی و سموم نیز دچار اختلال می شود که می تواند موجب بروز آسیب های بسیاری بر روی تمام سیستم بدن شود. نارسایی کلیه مستلزم پیوند یا معالجه با دیالیز به منظور درمان این مشکل است.

موارد اضطراری افزایش فشار خون

در پایان، افزایش فشار خون و درمان نشدن آن می تواند منجر به موارد اضطراری فشارخون شود که در هیچ یک از این دسته بندی ها نمی گنجد. چنانچه فشار خون شما به صورت ناگهانی به ۱۸۰ سيستولیک(عدد بالا) یا ۱۲۰ دیاستولیک(عدد پایین) رسید ، باید خیلی سریع با یک متخصص پزشکی اضطراری تماس بگیرید.

افزایش فشار خون می تواند فرد را مبتلا به سکته ی مغزی، از دست دادن هوشیاری، به وجود آمدن چربی درون ریه ها، از دست دادن حافظه و دیگر آسیب های مغزی و به در کل آسیب به اعضای بدن شود به این خاطر که شریان ها به صورت ناگهانی نمی توانند اکسیژن رسانی کنند. با این عوارض بالقوه فشار خون بالا در ذهن که زندگی شما را تهدید می کنند، به یاد داشته باشید با دکتر خود در مورد این که آیا فشار خون شما در محدوده سالم است یا نه، صحبت کنید. چنانچه فشار خون بالا دارید، رژیم غذایی و سطح تناسب اندام کلی خود را برای اطمینان از کنترل آن ها ، ارزیابی کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *