#


آشنایی با روش های درمان مسمومیت

15 ژانویه 2018 بدون نظر 1257 بازدید

آشنایی با روش های درمان مسمومیت

آشنایی با روش های درمان مسمومیت و رهایی از آن برای همیشه

چنانچه شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به طور مداوم دچار مسمومیت می شوید با استفاده از این روش می توانید آن را برای همیشه درمان کنید. بر اساس گفته ی دکتر همایون واحدی، فوق تخصص گوارش و کبد، ممکن است با مصرف میان وعده هایی نظیر بستنی، چیپس، آب میوه و غیره که از دست فروش ها خریداری می کنید بیشتر به مسمومیت مبتلا شوید. در کل با مسمومیت به هر دلیلی ضرورت دارد که غذا های تان را با دفعات بیشتر و با حجم کمتری میل کنید.

همین طور در مسمومیت های مربوط به رژیم غذایی مصرف مایعات فراوان توصیه می شود. وی در ادامه افزود: نشانه هایی که پس از ابتلا مسمومیت های غذایی به خصوص مصرف فست فود ها ظاهر می شوند از قبیل تهوع، استفراغ، دل پیچه و اسهال می باشند، بهتر است این اشخاص از مایعات بیشتری استفاده کنند این که فردی به طور خود سرانه بخواهد از دارو های آنتی بیوتیک برای درمان استفاده کند کار بسیار اشتباهی می باشد و باید حتما تحت نظر پزشک دارویی مصرف شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد در مورد مصرف آب میوه هایی که از دست فروشان کنار خیابا خریداری می شوند افزود: آب زرشک، آب آلبالو هایی که توسط دست فروشان در کنار خیابان به فروش می رسن به هیچ وجه بهداشتی نبوده و نباید از این نوع آب میوه های غیر بهداشتی مصرف کرد. همچنین وی در مورد رفلاکس معده بیان کرد که: مصرف غذا های چرب، انواع مختلف سس و غیره که موجب ابتلا به رفلاکس معده می شوند تقریبا بین سی تا چهل درصد مردم را درگیر می کنند و این موضوع در جامعه بسیار رایج شده است. این افراد باید رفلاکس معده را جدی بگیرند چون امکان دارد که به بیماری هایی نظیر سرطان مبتلا شوند. اشخاصی که به رفلاکس معده دچار می شوند باید غذا های سبک مصرف کرده تا حد امکان از غذا های پخته برای شام استفاده نکنند و به جای آن از نان و پنیر و هنودوانه برای صرف شام استفاده کنند که برای این اشخاص بسیار مفید می باشد.

همچنین این فوق تخصص گوارش و کبد تاکید کرد که: در فصل تابستان به مقدار زیاد از میوه و سبزی استفاده کنید و این که پیش از استفاده از هر نوع میوه و سبزیجات آن ها را با مواد شوینده و ضد عفونی کننده کاملا بشویید، و در صورتی که آن ها را پیش از مصرف نشویید و ضد عفونی نکنید ممکن است به مسمومیت های شدید دچار شوید. وی در ادامه در این زمینه گفت: در بیشتر موارد رعایت نکردن بهداشت در مورد مواد غذایی مصرفی و نیز دست ها آلوده، اصلی ترین دلیل ابتلا به مسمومیت می باشد.

در مسمومیت های غذایی هم به هیچ عنوان استفاده از هر گونه آنتی بیوتیک پیشنهاد نمی شود. در درمان این بیماری نیز مصرف مایعات زیاد و نیز غذا های سالم و کم حجم بسیار تاثیر گذار بوده و در صورتی که بیماری پس از گذشت سه روز رفع نشد و یا این که به دل درد شدید دچار شدید، باید زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید.

او گرمازدگی را نیز از بیماری های رایج در فصل تابستان معرفی کرد و در این باره می گوید: در این بیماری باید بیشتر به پیشگیری فکر کرد؛ به این خاطر که ابتلا به گرما زدگی شدید بسیار خطرناک می باشد. به همین خاطر استفاده از پوشش مناسب به همراه مصرف مایعات فراوان به منظور جبران آب بدن در شرایط بسیار گرم دمای هوا ضرورت دارد. عدم مصرف آب به مقدار کافی در هوای گرم می تواند منجر به گرما زدگی و در موارد بسیار شدید حتی به نارسایی کلیه و اندام های حیاتی بدن بیانجامد.

همچنین این فوق تخصص گوارش اظهار کرد که: دلیل ابتلا به بیماری یبوست ممکن است به خاطر استرس هاس مربوط به سفر، عدم دسترسی به سرویس بهداشتی و عدم دسترسی به میوه و سبزیجات کافی باشد و نیز افزود: برای این که بتوانید از ابتلا به یبوست در فصل تبستان جلوگیری کنید نیاز دارید که به مقدار کافی مایعات مصرف کرده و از میوه و سبزیجات با رعایت شرایط بهداشتی به میزان کافی استفاده کنید.

یکی دیگر از عواملی که منجر به ابتلای مسمومیت های غذایی می شود عدم رعایت موارد مبهداشتی در تهیه و مصرف مواد غذایی و به ویژه عدم داشتن دقت در نگه داری درست مواد غذایی در منزل می باشد و نیز با وجود گرمای بیش از حد هوا این موضوع شدت می یابد. مواد غذایی مانند گوشت، مواد لبنی، انواع سس ها، کنسرو ها و غیره از جمله ی این مواد غذایی می باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *