#


آشنایی با خواص موز برای بدن

خواص موز
16 اکتبر 2017 بدون نظر 1169 بازدید

آشنایی با خواص موز برای بدن

خواص موز برای بدن

یکی از پرطرفدارترین میوه ها در جهان موزها هستند. استفاده از آن ها بسیار آسان است و می توانید آن را به عنوان یک میان وعده قوی و سالم مصرف کنید. موزها حاوی پتاسیم، فیبر و آنتی اکسیدان به مقدار زیاد هستند که یک ماده ی غذایی مغذی نیز به حساب می آید.
علاوه بر این موارد موزها دارای کربوهیدرات ها و قند هستند که برای بسیاری از افراد سوال پیش آمده است که استفاده از موز برای من بد است یا نه؟

باید بگوییم که پاسخ این سوال منفی است. به دلیل اینکه موزها یک ماده غذایی سالم به حساب می آیند. همچنین این میوه دارای ویتامین C، منیزیم و ویتامین B6 می باشد. آنتی اکسیدان هایی که درون موز وجود دارد آن را سالم تر می کند. موزها می توانند تورم ها را کاهش دهد، از وزن تان بکاهد، در برای ابتلا به دیابت از شما محافظت می کند، باعث تقویت سیستم عصبی بدن می شود و به تولید گلبول های سفید کمک می کند.

این که درون موز مقدار زیادی کربوهیدرات و قند هست صحیح می باشد ولی با این شرایط هم بعضی از کارشناسان بر این باورند که این میوه برای افراد دیابتی هیچ ضرری ندارد چون از شاخص گلیسمی بالا برخوردار نیست. ولی با این وجود به کسانیکه دیابت دارند توصیه می کنیم که از خوردن موزهای زیاد رسیده و بیش از اندازه جلوگیری کنند.

خواص موز

خواص موز

فواید مصرف موز

علاوه بر اینکه موز بد نیست بلکه می تواند فایده هایی را برای سلامت شما داشته باشد که در ادامه به بعضی از آن ها اشاراتی می کنیم.
موز از سلامت قلبی عروقی پشتیبانی می کنند. یا استفاده از هر وعده موز باعث می شود که دوز خوبی از پتاسیم وارد بدن انسان شود. این الکترولیت معدنی سریعا وارد جریان خون می شوند و در کمترین زمان به سلول ها می رسند.

پتاسیم ها در ابتدای غشاهای سلولی تعادل مایع را حفظ می کند که این مسئله می شود که در تنظیم ضربان قلب نقش مهمی داشته باشد. اگر بدن تان دچار کمبود پتایم شود ممن است که به مشکلات ریتمی قلب مبتلا شوید. در روز باید ۴۷۰۰میلی گرم پتاسیم مصرف کنید که یک موز ۳۶۰ گرم آن را تامین می کند.

موز به شرایط خواب کمک می کند

اگر موز را به طور منظم مصرف کنید باعث کمک کردن به خواب بهتر می شود. درون این میوه تریپتوفان وجود دارد که باعث تحریک شدن ترشح ملاتونین می شود. بدن انسان ملاتونین را برای آرامش و به خواب رفتن به کار می برد و سطوح عادی ملاتونین باعث بهتر دریافت شدن آرامش و تنظیم خواب در بدن انسان می شود.

موز با کم خونی مبارزه می کند

اگر دچار کم خونی و یا آنمی شده اید که ناشی از کمبود آهن است می توانید برای بهتر شدن آن موز را روزانه در مصرف مواد غذایی تان استفاده کنید. زمانی که میزان کافی گلبول قرمز در بدن انسان وجود نداشته باشد باعث می شود که فرد دچار کم خونی شود. چنین شرایطی می تواند مشکلاتی را به وجود آورد مانند خستگی، تنگی نفس و رنگ پریدگی پوست.

موز استخوان را تقویت می کند

با اینکه موز کلسیم زیادی ندارد ولی می تواند استخوان ها را تقویت کند. درون موز موادی وجود دارد که باعث می شود در دستگاه گاوارش تخمیر شود و آن مواد فروکتولیگوساکاریدهای پری بیوتیک نام دارد. این ماده باعث جذب کلسیم های موجود در سایر مواد غذایی می شود. این شرایط نقش به سزایی در تقویت استخوان ها دارند و در سایر سلامت فایده های بسیاری را ارائه می دهد.

خواص موز

خواص موز

موز به کاهش وزن کمک می کند

با اینکه موز دارای قند و کربوهیدرات ها می باشد ولی می تواند در کاهش وزن به شما کمک شایانی بکند. این میوه دارای شیرینی طبیعی است و اگر آن را استفاده کنید دیگر تمایلی به مصرف شیرینیجات نخواهید داشت. موز دارا ۹۰کالری است که نسبت به یک تکه شکلات و یا خوراکی های شیرین از کالری کمتری برخوردار است. با وجود فیبر بالایی که درون موز است باعث می شود که احساس پری کنید و هرگز گرسنه تان نشود. به همین ترتیب می توانید به کاهش وزن تان کمک کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *