#


آب لیمو این امراض را معالجه می کند/  آشنایی با تاثیرات آب لیمو بر بدن

آب لیمو
11 نوامبر 2017 بدون نظر 1189 بازدید

آب لیمو این امراض را معالجه می کند/  آشنایی با تاثیرات آب لیمو بر بدن

آب لیمو این امراض را معالجه می کند/  آشنایی با تاثیرات آب لیمو بر بدن

آب لیمو به مقدار بسیاری باسیلهای وبا، تیفوئید (حصبه) و اسهال خونی را کشته از بین می برد. چنانچه آب آشامیدنی شما مشکوک است، احتیاط را از دست ندهید و برای استرلیزه کردن آن کافی است آب یک لیمو را در یک لیتر آب مشروب بریزید و یا چند قطره آب لیمو در آب بچکانید، آب نوشیدنی شما از میکروب پاک خواهد شد.

همین طور اگر آب لیمو را روی گوشت تازه و یا ماهی بریزید، از حوادثی که ممکن است در اثر کهنگی و یا فساد گوشت رخ دهد جلوگیری خواهد کرد. اگر به سی و یا غذاهای ثقیل و سنگین بزنید، هضم آن آسان و سهل خواهد شد. اگر چند قطره آن را به آب میوه ها بزنید، رنگ ویتامین های میوه را تا مدتی حفظ خواهد کرد.

برای معالجه سوء هضم با آب لیمو می توان داروی ثمربخشی را به شرح زیر تهیه کرد.:

آب لیموی تازه را در یک لیوان بگیرید و یک لیوان دیگر از آب معدنی یا آب معمولی پر کنید و یک قاشق کوچک قهوه خوری جوش شیرین را در آن بریزید و متناوباً تا وقتی محتوی لیوانها تمام نشده از هر دو بنوشید، این داروی ساده و سهل درمان موثری برای سوء هاضمه است که شما هم می توانید آن را تهیه و به کار برید. استعمال آب لیمو سبب می شود که هضم غذا زودتر انجام شود و هم ذائقه از طعم و عطر آن لذت میبرد.

لیمو دارای خواص ادرارآور است و در معالجه رماتیسم، نقرس، سنگ کلیه نیز مفید میباشد، چون خون را پاک میکند و برای جوش پوست، دمل، کورک، سودا و امراضی جلدی دیگر نیز فایده دارد.

دستگاه هاضمه:

در بیماری هایی که در اثر عفونت مجاری دستگاه هاضمه به وجود می آید، برای معالجه آن پزشکان، ماست و یا مواد شیری را که دارای مخمرهای شیری می باشند توصیه می کنند. بدبختانه لبنیات بیشتر با شیر چربی گرفته تهیه می شوند که کازئین آن قابل هضم نیست و برای تهیه ماست شیر را می جوشانند. در نتیجه تمام ویتامین (ث) آن از بین میرود و برای جلوگیری از این عیب بهتر است ماست را با آبلیمو تهیه کنند.

آب لیمو

آب لیمو

و برای ماست با آبلیمو باید آبلیمو را قطره قطره در نیم لیتر شیر بچکانید و با یک قاشق شیر را به هم بزنید تا سفت شود و در این حال شیر بسته شده دیگر آبلیمو لازم ندارد، این شیر را باید بلافاصله مصرف کرد. ماستی که به این ترتیب تهیه می شود، علاوه بر این که تمام مواد شیر کامل و ویتامینها را دارا می باشد، سرشار از ویتامین (ث) می باشد و برای ضد عفونی کردن دستگاه هاضمه فوق العاده مفید است و دارای تمام خواص اسید لیمو میباشد.

برای رفع عطش بیماران:

باید به آنها شربت آب لیمو داد و برای تهیه چنین شربتی باید آب یکی لیمو را در نیم لیتر اب شیرین اضافه کرد، توصیه شده است، قند را اگر محکم به پوست لیمو بمالند، اسانس پوست لیمو را به خود جذب کرده، شربت لیمو را بیشتر معطر خواهد کرد.

کبد:

کسانی که مبتلا به امراض کبدی هستند، میتوانند از لیمو نوشابه لذیذی تهیه نمایند. طرز تهیه این نوشابه چنین است: یک لیتر اب را باید بجوش آورید و یک قاشق سوپخوری شکر را در آن این خوشه و حل شود سپس باید آن را از روی آتش بردارید و نصف لیموی تازه بزرگی را که با پوست، گرد گرد بریده اید به آن اضافه نمایید و بگذارید خنک و سرد شود و سپس در هر روز چند بار آن را بنوشید.

چاقی:

برای مبارزه با چاقی، اشخاصی که وزنشان زیاد شده و میخواهند لاغر شوند، باید هر روز صبم ناشتا آب لیمو را گرفته، با چهار قاشق کوچک قهوه خوری آب و یک قاشق کوچک قهوه خوری شکر مخلوط کرده، مصرف نمایند. اگر چهار تا شش هفته این کار را به طور مرتب انجام دهند، نتیجه محسوس آن را به چشم دیده، به این نوع معالجه سهل و ساده اعتقاد زیاد پیدا خواهند کرد.

آب لیمو

آب لیمو

زکام:

برای مبارزه با زکام مغزی باید در گودی کف دست خودتان چند قطره آب لیمو را بچکانید و آن را به بینی خودتان بالا بکشید. در همان وقت داخل سوراخ های بینی خود را با کره تازه یا روغن نباتی چرب کنید، مصرف معمولی و طولانی قطره های روغن مخصوص بینی خطرناک است، زیرا ممکن است در حینی که قطره را در بینی میچکانید، قطره ی کوچکی از روغن مایع در یکی از مجاری قصبه الریه بلغزد و در یاخته های ریوی جا گرفته، تراکم آن در آن جا علت ذات الریه شدیدی شود.

دفع کرم:

تمام لیمو کرم کش است و شما باید یک لیمو را با پوست و گوشت و هسته له کنید و آن را یک دو ساعت، در کمی آب سرد با یک قاشق سوپ خوری عسل بخیسانید، بعد آن را در صافی ریخته، با فشار صاف کنید و شب قبل از خواب آن را بنوشید، بچه هایی که مبتلا به کرم روده هستند، باید هر روز صبح ناشتا دانه های لیمو را که نرم شده و کمی قند به آن اضافه شده است مصرف کنند.

تورم مخاط:

آب لیمو دارای خواص قبض کننده و ضدعفونی کننده می باشد و آب هیچ میوه ای به این اندازه دارای این خواص نیست، به همین جهت است که مصرف آن را در مورد بیماریهایی که علت تورم مخاط و انواع زخمها می باشد تجویز می کنند.

مسمومیت از مواد املاح:

در بیماری هایی که در اثر حرفه و شغل منعینی پیش می آید، مثل مسمومیت از بخار آمونیاک، سود، پتاس و آهک تند توصیه می کنند. در این مورد پنبه ای را با آبلیمو اغشته کرده، در سوراخ بینی می گذارند و در جلو ابخره این مواد می ایستند و کار می کنند، هیج گونه صدمه ای به آنها وارد نمی شود، زیرا پنبه آغشته به آبلیمو این بخارهای مسموم را خنثی کرده، از بین ،میبرد.

خون دماغ:

اگر بینی شما خونریزی داشته باشد، برای جلوگیری از آن پنبه ای را به آب لیمو آغشته کنید در سوراخ بینی بگذارید، فوراً خونریزی را قطع میکند، بعد از یک ساعت که خون بینی قطع شد، چون پنبه خشک شده و چسبیده است، برای این که سر رگها مجدداً بازنشود، در کف دست قدری آب سرد گرفته، از بینی بالا بکشید تا پنبه خیس شده، فوری بیرون بیفتد.

آب لیمو

آب لیمو

اگر ناخن شما می شکند:

کسانی که ناخنشان سست بوده، زود می شکند باید هر روز صبح و شب به مدت هشت روز روی ناخن های خود آب لیموی تازه بمالند و بعد از هشت روز خواهند دید که ناخنشان شکننده نیست و عیب آن برطرف گردیده است.

اشخاصی که پوست چرب دارند:

محلول آب لیموی تازه را با قطعه ای پنبه به صورت و بدن خود بمالند. خواهند دید که چربی پوست آنها کم شده و دارای پوست نرم و لطیفی گردیده اند. در این مورد وقتی آب لیمو را مالیدند، باید دست خود را در مجاورت هوا بگیرند تا خشک شود و اگر پودر و یا کرم میخواهند، مصرف کنند، باید ۲۰ دقیقه از وقتی که آب لیمو را به پوست خود مالیده اند صبر کنند.

درد گلو و آنژین:

برای معالجه درد گلو و آنژین باید آب یک لیموی تازه را گرفت و در آب نیمگرم مخلوط کرد و هر روز یک یا دوبار آن را غرغره کرد. کمپرس آب لیمو که کمی هم به آن نمک زده باشند، برروی گلو، آنژین را درمان می کند.

آب لیمو

آب لیمو

میگرن و سردردهای شدید:

همین کمپرس را اگر با برشهای نازک لیمو انجام دهند، فوراً سردرد میگرن و انواع سردردهای عصبی را آرام می کند.

جوش های صورت:

اگر آبلیموی تازه را کمی نمک بزنید و آن را به شکل محلول روی صورت بمالید، لکه ها و جوشهای قرمز و بد رنگ چهره را پاک می کند. اگر شما هم این لکه ها را در صورت خود دارید، طبق این دستور عمل کنید تا نتیجه آن را شخصاً ببینید. برای این که دستهای نرم و زیبا داشته باشید مساوی مخلوطی از آب لیموی تازه، گلیسیرین و ادو کلن تهیه کنید و به دستان خود بمالید.

آب لیمو

آب لیمو

محلولی از آب لیموی تازه را اگر گاه به گاه به صورت خود بمالید، پوست شما را باز و روشن می کند و لطافت و تازگی آن را تجدید می کند و چین های آن را برطرف می سازد.

سرمازدگی و ورم دست ها:

برای جلوگیری از سرمازدگی دست و ورم کردن آن، دستها را با آب لیموی تازه مالش دهید.

زگیل:

برای از بین بردن زگیل باید پوست دو عدد لیموی تازه را هشت روز در سرکه قوی خیسانیده، بعد با محلول آن هر روز دوبار روی زگيل ها را دوغاب زده تا به کلی رفع شود.

لیمو برای اشخاص سالم:

لیمو میوه ای خیلی سالم است که در عین حال مقوی است و به تمام بافته های عضلانی دستگاه های بدن غذا می دهد و به همین جهت است که به آن لقب تندرستی یعنی تنظیم کننده صحت بدن را داده اند. هرکس می تواند صبحانه خود را فقط با چند لیموی تازه ترتیب دهد تا نهار چیز دیگری نخورد.

آب لیمو

آب لیمو

پودر دندان:

برای این که دندان های سفیدی داشته باشید، هر هفته یک بار آنها را با آب لیموی تازه مسواک بزنید. اگر می خواهید، میخک را در لیمو داخل کنید و آن را در کوره یافر بگذارید تا خشک شود » سپس آن را بکوبید و نرم کنید و به شکل گرد درآورید. بهترین گرد دندان شویی را به دست آورده اید که هم دندان های شما را سفید و براق خواهد کرد و هم لثه های شما را تقویت خواهد نمود.

اگر می خواهید دندان های بچه تان زود در بیاید، انگشتان خود را با صابون شسته، تمیز کنید و آن را در مخلوطی مساوی از آب جوشیده و آب لیموی تازه فرو کنید و روزی چند بار لثه های کودک خویش را با آن مالش دهید.

پاهای دردناک:

کسانی که پاهای دردناک و حساس دارند، حمام تیول گیرند و بعد از آن با آب لیموی تازه آن را مالش دهند. (حمال تیول: دکتر پوشه نویسنده کتابهای میوه و سبزی ها نسخه معروفی دارد برای حمام تیول، او میگوید پنجاه گرم گلهای تیول را با ده گرم برگ نارنج در یک لیتر آب جوش دم کنید و بعد آن را به بیست و پنج لیتر آب وان اضافه نمایید و سپس مدت بیست دقیقه در آن دراز بکشید و تمدد اعصاب بکنید. حرارت آب باید ۳۷ درجه باشد. این حمام برای بچه هایی که گرفتار تشنج عصبی شده اند بسیار مفید است.)

خلاصی از شر مورچه ها:

برای این که خودتان را از شر مزاحمت مورچه ها خلاص کنید، در جاهایی که مورچه ها رفت و آمد دارند، لیموی گندیده را بگذارید، دیگر مورچه ها جرات نخواهند کرد نزدیک شوند.

ضد بید و آفت:

برای جلوگیری از بید و آفت باید پوست لیموی خشک را در جاهایی که خطر بید خوردگی وجود دارد، مانند قفسه لباس، مخصوصاً در تابستان پوست لیمو را بیاویزند یا بریزند.

آب لیمو، ضد لکه:

آبلیمو لکه های آب سبزی ها و میوه، مرکب و جوهر را از بین می برد. برای یاک کردن خال ولکهای که روی پارچه سفیدی افتاده است، باید یک برش لیمو را بین پارچه ای گذاشته آن را روی لکه و خال بگذارید و یک اتوی داغ را از روی آن عبور دهید. آنقدر این عمل را ادامه دهید تا آن لکه و خال به کلی پاک شود.

آب لیمو

آب لیمو

اگر می خواهید آب لیمو را بگیرید و برای زمستان ذخیره سازید، پنج دقیقه قبل از گرفتن آب، در آب نیم گرم بیندازید، آب آن زیاد شده، بیش از لیموهای معمولی آب خواهد داد. یا یک روز در آفتاب پهن نموده، سپس برای گرفتن آب ببرید، چون آفتاب که میتابد پوست نازک شده و قدری رنگ آن زرد میشود، لذا پر آب تر می شود و مجرب است.

 در کشورهای شمال اروپا که هوا سرد است و یخبندان و برف در آن کشورها خیلی طول میکشد، در لیموهایی را برای نگاهداری ایام زمستان انتخاب کنید که پوست آن لیمو کلفت باشد. البته لیموهایی به دارای پوستی کلفت می باشد، زیاد خوب و پر آب نیستند، ولی در مقابل سرما و یخبندان دوام می آورند.

لیمو یکی از منابع مهم ویتامین (ث) است و در هر صد گرم آب لیموی تازه چهل تا پنجاه میلی گرم ویتامین (ث) وجود دارد. پروفسور (بیته) عقیده دارد که مصرف دو لیموی متوسط برای احتیاج بدن به ویتامین (ث) کافی است و اشخاصی مثل بچه ها، بزرگسالان، زنان آبستن و پیران باید آن را جزو غذای اصلی خود دانسته، آن را با عسل مصرف کنند.

بیماری رماتیسم، نقرس، تصلب شرایین، چاقی، در دگلو، واریس و سیاتیک و غیره را با آبلیمو معالجه کنید. برای معالجه بر حسبب بنیه بیمار باید در هر روز ۵ تا ۷ لیمو را به مصرف رسانید و بتدریج هر هفته یکی اضافه نمایید تا به ۷ رسد. سپس روزی یکی را کم کنید تا به یکی برسد.

برای تهیه لیموناد با لیمو :

در بشکه کوچکی پنج لیتر آب بریزید و یک لیموی بزرگ را با پوست قطعه قطعه کنید، پانصد گرم شکر و یک گیلاس کوچک سرکه را در آن بریزید، هر روز دوبار آن را به هم بزنید، وقتی که هشت روز گذشت آن را صاف کنید و در بطری بریزید و در بطری ها را محکم ببندید.

آب لیمو

آب لیمو

اگر احتیاج به کلسیم دارید:

در یک بطری که یک ربع لیتر آب دارد، یک پوست تخم مرغ را نرم کنید و در آن بریزید و آب یک لیموی تازه را به آن اضافه کنید و در بطری را محکم ببندید و آن را تا دو ساعت در جای خنکی بگذارید. سپس بطری را حرکت دهید و صاف کنید و نیم لیتر آب و مقداری قند هم به آن اضافه کنید و هر روز چند بار مقداری از این شربت کلسیم دار را میل نمایید. تهیه این شربت و مصرف آن را سه هفته مرتباً ادامه دهید تا به کلی رفع کمبود کلسیم از شما بشود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *