#


آبله مرغان از چه راه هایی انتقال پیدا می کند؟

21 ژانویه 2018 بدون نظر 3211 بازدید

آبله مرغان از چه راه هایی انتقال پیدا می کند؟

آبله مرغان از چه راه هایی انتقال پیدا می کند؟

آبله مرغان چه نوع بیماری ویروسی می باشد؟ برعکس نامی که این بیماری دارد، آبله مرغان هیچ ارتباطی با مرغان ندارد و از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می کند.

به گزارش ازمن بپرس، آبله اصلی که در زمان گذشته شیوع داشت ضایعات روی صورت را می پوشاند. به شکلی که ضایعات گود می شد و شخص را آبله رو می کرد. از زمانی که این واکسن وارد بازار دارویی شد این بیماری از بین رفت ولی ضایعات آن بر روی تنه و دست و پار بیشتر نمایان می شوند و روی صورت کمتر در بر می گیرند. دکتر علیرضا ناطقیان، فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان توضیحاتی را در این خصوص داده است: در ایران بیماری آبله مرغان، واکسیناسیون کشوری ندارد. برخی از کشورها هستند که دارای واکسیناسیون کشوری می باشند. این بیماری درصد کمتری باعث مرگ و میر می شود، به همین دلیل بسیاری از کشور ها واکسن را در الویت قرار نمی دهند.

این بیماری از چه راهی منتقل می شود؟

آبله مرغان از دو راه انتقال می یابد. یکی از راه دست زدن به ضایعات و یکی دیگر از طریق قطرات تنفسی. چنانچه به کسی که قرار است تا ۲۴ساعت  آینده دچار بیماری آبله مرغان شود نزدیک شوید باعث می شود که این بیماری به شما منتقل شود. این بیماری واگیردار می باشد و زمانی که در یک خانواده رخ می دهد جدا کردن بچه ها از یکدیگر و جدا سازی ظروف چاره ساز نمی باشد. هیچ گاه هیچ کدام از پزشکان این را توصیه نمی کنند که کودک دیگری را به بچه مبتلا شده نزدیک کنید که او هم این بیماری را بگیرد. چرا که هر یک از افراد سیستم ایمنی بدن شان با یکدیگر تفاوت دارد. آبله مرغان ممکن است که در کودک اول کم باشد، ولی اگر کودک دوم به این بیماری مبتلا شود احتمال دارد که شدت آن بیشتر شود. کودکی که به این بیماری مبتلا شده است و کودک دیگری که در خانه با او در تماس می باشد را نزد پزشک ببرید. چنانچه کودک تان مدرسه ای است به خاطر این که دچار این بیماری شده است او را از رفتن به مدرسه محروم نکنید. اجازه دهید تا طبیعت کارش را انجام دهد. در ایران برای بعضی از افراد واکسن وجود دارد.

آیا تزریق واکسن این بیماری ضروری است؟

کسانی که باید از این واکسن حتما استفاده کنند برخی از کودکانی هستند که به سرطان خون مبتلا می باشند، کسانی که دچار انواع سرطان هستند، کسانی که به خاطر سندروم نفروتیک کورتون مصرف می کنند و کسانی که به هر دلیلی مجبور هستند که به مدت طولانی از کورتون استفاده کنند. این چنین افرادی از پزشک خود معرفی نامه ای دریافت می کنند و می توانند با این معرفی نامه برای درمان به انستیتو پاستور مراجعه کنند و واکسن را دریافت کنند. کمیته کشوری ما با واکسن آبله مرغان برای تمام کودکان مخالف می باشد. در مجموع پنج درصد از کسانی که در کشور هستند قادرند که مبلغ این واکسن را بپردازند و از اصول غیر رسمی واکن کسب کنند، ولی همین پنج درصد قادرند که شکل این بیماری را تغییر دهند.

زیرا این پنج درصد شرایط را برای منتقل کردن ویروس معمولی در کشور کاهش می دهند. در نهایت کودکی که باید این ویروس را در سنین دبستان دریافت کند در سن بالاتر می گیرد و به خاطر شدت بیشتر و عوارض شدیدتری که دارد یک کشور ۹۵درصدی که این واکسن را دریافت نکرده اند آینده سلامتش به خطر می افتد. خانم هایی که باردار هستند این بیماری برای هم برای خودش و هم جنینش بسیار خطرناک می باشد. فردی که در این زمان با کسی که دچار این بیماری شده است تماس داشته باشد باید نزد پزشک برود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *