#


آبرسانی پوست در زمستان

آبرسانی پوست
26 ژانویه 2019 بدون نظر 2353 بازدید

آبرسانی پوست در زمستان

آیا در فصل زمستان از پوست خود مراقبت می کنید؟

آبرسانی پوست در هر فصلی بسیار مهم است مخصوصا در فصل زمستان. در فصل زمستان و یخبندان به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی و… پوست با خشکی همراه است. حتی رژیم غذایی تابستانی ما در زمستان کاربردی ندارد و باعث آبرسانی پوست هم نمی شود. ما برای برگرداندن درخشش پوستتان، روش هایی را پیشنهاد می کنیم.

مخلوط شوینده های دست با ضدعفونی کننده های دست

در فصل زمستان متاسفانه به دلیل سرما خوردگی و تب، ضد عفونی کردن دستان بسیار اهمییت دارد.

آبرسانی پوست

بعضی افراد بعد از استفاده از این شوینده ها و مواد ضد عفونی کننده دچار آلرژی می شوند اما حتی الامکان سعی کنید از این مواد شوینده استفاده کنید و بعد از آن کرم مرطوب کننده فراموش نشود تا آبرسانی پوست به خوبی انجام شود.

پوست خود را مرطوب کنید

در اینجا ممکن است سوال پیش بیاید که با روغن، کرم و یا لوسیون پوست خود را مرطوب نگه داریم. در طول روز حداقل باید یکبار پوست خود را با کرم و یا پماد مرطوب نگه دارید تا از خشکی آن جلوگیری کنید. از کرم و یا پماد سعی کنید زمانی که هنوز پوستتان مرطوب است استفاده کنید تا عمل جذب سریع تر و تاثیر پذیرتر باشد و عمل آب رسانی پوست افزایش یابد.

آبرسانی پوست

پمادها غلیظ تر هستند و ۸۰% آن ها را چربی و ۲۰% را آب تشکیل می دهد. در صورتی که لوسیون ها جزو محصولات رقیق محسوب می شوند و سبک هستند و برای استفاده ی کل بدن مناسب. میزان آب رسانی پوست در کرم، بین پماد و لوسیون است و در زمستان بسیار کاربردی و مناسب است.

اهمیت دادن به دستانتان

یکی از بهترین و محبوب ترین محصولات مراقبت پوست در زمستان که می توانید از آن استفاده کنید و معمولا هم افراد قبل از خواب از آن استفاده می کنند وازلین سفید است. اگر می خواهید از محصولات فاقد چربی استفاده کنید استفاده از کرم می تواند برای شما در زمستان مناسب باشد و حتی بعد از آن می توانید یه جفت دستکش کتان نیز دستتان کنید که کرم به خوبی جذب پوستتان شود.

در زمستان بهتر است برای ناخن ها درمانی در نظر نگیرید زیرا آب رسانی به ناخن ها در زمستان، آن ها را شکننده می کند در عوض می توانید از مکمل های بیوتین استفاده کنید.

تغییر مرتب شامپو و حالت دهنده های مو

آبرسانی پوست

بسیار مهم است که هراز گاهی شامپو و حالت دهنده های موی خود را تغییر دهید تا به رشد بیشتر موهای شما و جلوگیری از ریزش کمک کند.

لایه برداری و پاکسازی پوست

در مواقعی که کمتر در معرض نور آفتاب قرار می گیرید مخصوصا بعد از فصل تابستان، بهترین زمان برای پاکسازی پوست و رسیدگی به آن است. در طول فصل زمستان برای ممانعت از تکثیر رنگدانه‌های پوست بهتراست دو دوره پاکسازی شیمیایی سطحی روی پوستتان انجام دهید و بافت و مقاومت پوست خود را باز یابید.

از لایه برداری های خشن اجتناب کنید و از کرم ها و پاک کننده‌هایی با اسیدهای گلیکولیک یا سالیسیلیک استفاده کنید تا عمل آبرسانی پوست به درستی انجام شود.

استفاده از چای سبز و خیار برای آبرسانی پوست

خیار خنک برای درمان پف چشم ها و چای سبز برای آب رسانی پوست بسیار مفید است.

آبرسانی پوست

یکی از خواص خیار ضد التهابی بودن است که موجب خنکی پوست می شود و از ورم پلک ها جلوگیری می کند و از آنجایی که سرشار از آب است به آبرسانی پوست بسیار کمک می کند. یک لیوان بزرگ حاوی چای سبز گرم به آب رسانی پوست بسیار کمک می کند.

حمام کردن با آب ولرم

در حالی که برخی از ما تصور می کنیم حمام کردن به آبرسانی پوست ما کمک می کند، حمام کردن بیش از حد پوست موجب نابودی حرکت سیال پوست می شود و حتی الامکان سعی کنیم از آب ولرم برای حمام کردن استفاده کنیم و زمان حمام کردنمان را کوتاه کنیم.

استفاده از دستگاه بخور

زمانی که در فصل سرما از وسایل گرمایشی استفاده می کنید این دستگاه ها موجب خشکی پوست شما می شوند و میزان رطوبت را به ۵% می رساند. بهتر است از دستگاه بخور برای مرطوب نگه داشتن محیط استفاده کنید.

SPF برای جلوگیری از نفوذ آفتاب به پوست

اگر چه در فصل زمستان زمان آفتاب گرفتن به پایان رسیده است اما درصورتی که اسکی روی برف می کنید حتما از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا تشعشعات خورشید شما را در معرض خشکی پوست و لک قرار می دهند. توجه داشته باشید هر دو الی سه ساعت یکبار ضدآفتاب خود را تجدید کنید و سعی کنید از ضدآفتاب های SPF بالای ۳۰ استفاده کنید. ضد آفتاب های کرم پودری هم برای خانم ها پیشنهاد می شود که مانعی برای آرایش کردن آنها نیست.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *