#


با گیاه نیلوفر آبی به مشکلات جنسی خود پایان دهید

گیاه نیلوفر آبی
16 ژوئن 2017 بدون نظر 7383 بازدید

با گیاه نیلوفر آبی به مشکلات جنسی خود پایان دهید

با گیاه نیلوفر آبی به مشکلات جنسی خود پایان دهید

گل نیلوفر آبی را گل آبوو یا گل آبرود می گویند. گل نیلوفر آبی گیاه قشنگی است که در برکه های عمیق و آب رودخانه هایی که جریان آن سریع و تند نیست می روید و حتی در بعضی حوض منازل یا پارکها می روید که ریشه آن ته حوض قرار گرفته و برگهای آن خیلی پهن و به رنگ سبز و به شکل قلب است که روی سطح آب قرار میگیرد و با دمبرگی که به اندازه یک انگشت است به ریشه وصل است.

گلهای نیلوفر آبی از ماه خرداد تا مهر ظاهر می شوند و رنگ آن گلی و سفید و یا زرد است. گلهای نیلوفر ابی سفید بزرگتر از نیلوفر زرد است و از مشخصات گلهای نیلوفر آبی این است که هنگام طلوع افتاب از سطح آب بیرون آمده، باز و شکفته میشوند و با غروب آفتاب بسته شده، در آب فرو می روند. گلهای نیلوفر آبی بو و عطر مطبوعی دارند و در طب، گلهای نیلوفرآبی و ریشسه آن برای معالجه نزلههای ریوی، اسهال خونی، تورم کلیه و مثانه و سوزش ادرار مصرف میگردد و مقدار و مصرف ان یک قاشق قهوه خوری گل خشک آن در یک فنجان آب جوش که مدت ده دقیقه باید آن را دم کرده، هر روز دو تا سه فنجان از آن را نوشید.

خاصیت مهم دیگر این گیاه این است که تحریکات عصبی و جنسی را تخفیف و تسکین می دهد و قوه مردی راکم میکند و از قرنها پیش این خاصیت مورد تصدیق و تائید قرار گرفته، داستانها و حکایاتی زیاد در این باره در کتب مختلف ذکر شده است. به همین جهت است که زنان و مردانی که زیاد تحریک می شده اند، با این گیاه خود را معالجه کرده اند و اگر شما هم از این دسته هستید و برای معالجه خود چارهجویی می کنید میتوانید صد تا دویست گرم گل خشک نیلوفر آبی را در یک لیتر آب دم کرده، هر روز سه فنجان از آن را بنوشید. خواهید دید که تحریکات جنسی در شما تقلیل پیدا خواهد کرد.

گیاه شناسان ایران محل رویش این گیاه را در گیلان و در زمینهای بین رشت و لاهیجان دانسته اند. (دکتر لئونس کارلیه فرانسوی) ‘نیلوفر آبی در مردابها و استخرها و حوضها و تالابهای راکد می روید و به طور خودرو از قدیم در آبهای راکد شمال ایران، مخصوصاً اطراف رشت و بندر انزلی به عمل می آید، بوییدن گل آن تقویت کننده قلب است. کسانی که خواب راحت ندارند گل آن را ببویند و نتیجه اش را ببینند.

اگر از زخم روده رنج می برید از گل و ریشه آن استفاده کنید. عرق گل نیلوفر تسکین دهنده سردرد است. از دانه های آن برای جلوگیری از خونریزی مثانه و درد آن سود برید. ساقه نیلوفر آبی نرم و توخالی و به اندازه عمق آب است و تا چهارمتر میانه برگهای آن پهن بوده، در سطح آب فرش می شود. گل آن خارج از آب به رنگهای سفید، سرخ، آبی، ارغوانی، زرد و نیلی دیده می شود و بعد از ریختن گل و برگها، تبدیل به میوه ای به اندازه یک سیب می شود که دارای دانه هایی است که داروسازان سنتی ایران (حب العروس) می گفتند و در هند آنها را پخته می خورند. ساقه های آن در مداوا به عنوان قابض به کار می رود. از دانه های آن جهت جلوگیری از ازدیاد شهوت استفاده میکنند.

گیاه نیلوفر آبی

گیاه نیلوفر آبی

یک نوع دیگر از آن(گل آب) نامیده میشود که دارای گلهای رنگارنگ است. نوع دیگر نیلوفر بزرگ است که پهنای برگ آن به دو متر میرسد و چون لبه های آن بالا می آید، به شکل قایق کوچکی میشود که میتوان یک بچه را در وسط آن خوابانید. گلهای این نوع نیز بزرگ است. میوه این نوع کروی و خاردار میباشد و دانه های آن که به ذرت آبی معروف است، دارای نشاسته بوده، و خوراکی است. نیلوفر آبی سفید که اعراب به آن( حشیشه السمک) یعنی گیاه ماهی گویند، دارای گلهای سفید است. نوع هندی مانند نیلوفر آبی معمولی است با این فرق که ساقه ها و برگهای آن به اندازه یک متر از سطح آب بالا می آید و دانه های آن دارای نشاسته بوده، به باقلای مصری معروف است، ولی اعراب به آن الغول مصری میگویند..

موارد استعمال

تمام قسمتهای انواع این گیاه دارای جوهر مازوست. در دانه ها و جوانه های گل آن عوامل دارویی زیاد است که یک نوع آن از سموم قلبی است و عضلات قلب را منقبض میکند. بیخ گیاه دارای اثر ضد تشنج می باشد. بوییدن گل آن مقوی قلب و مغز است و کمی مسکن و خواب آور می باشد. سر درد را ساکت می کند و خوردن آن برای درمان سرفه، نزله و سختی سینه نافع است. نگه داشتن کمی از بیخ آن در دهان، محلل ورم گلوست..

ضماد گل نیلوفر بر سر، مسکن حرارت آن است. خوردن گل و ریشه آن شکم را بند می آورد و برای زخم روده مفید است. سیلان منی را بند می آورد و آن را خشک میکند. و مسکن شهوت و مانع احتلام است. خوردن گل و گلاب آن جهت حصبه بعد از بروز دانه ها مفید میباشد. ضماد ریشه آن با آب جهت برص و لکه های سیاه پوست مخصوصا بیخ سیاه نیلوفر نافع است و با عسل جهت داءالثعلب تجویز شده است. دانه های نیلوفر مضعف و منجمد کننده ترشحات جنسی است و خوردن آن جهت رفع ترشحات رحم و ضماد آن مانع خونریزی و درد مثانه و درد قاعدگی میباشد. شربت نیلوفر آبی جهت سردرد و تبهای صفراوی و سرفه و ذات الجنب و ذات الریه و خشونت سینه تجویز می شود..

دستور ساختن شربت نیلوفر آبی

گل تازه را در چهار برابر وزن آن بخیسانید و بجوشانید، بعد از صاف کردن با مقداری قند به قوام آورید و اگر گل تازه نباشد، گل خشک را در هشت برابر آب خیس کنید. عرق گل نیلوفر مسکن سردرد و تبهای صفراوی و تبهای شدید و ذات الجنب است. برای تهیه گل نیلوفر را در چهار برابر آب خیس کنید و بعد تقطیر نمایید..

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *