#


کدام مولتی ویتامین مفیدتر است؟

13 ژانویه 2018 بدون نظر 1563 بازدید

کدام مولتی ویتامین مفیدتر است؟

کدام مولتی ویتامین مفیدتر است؟

احتمالا سال های زیادی به خودتان می گفتید که اگر یک عدد مولتی ویتامین در روز مصرف کنم عمرم طولانی تر خواهد شد. ولی آیا هر مولتی ویتامینی که مصرف می کنید همان نتیجه را خواهد داشت؟ سازمان های نظارت بر شرکت های ساخت مولتی ویتامین به این نتیجه رسیدند که برخی از مولتی ویتامین ها، به میزان بسیار زیاد و یا بسیار کمی دارای بعضی از ویتامین ها می باشند و علاوه بر این در برخی از این مکمل ها مواد بسیار خطرناکی از جمله سرب وجود دارد. پس از این مطلب پر سر و صدا به دست نشریه ها در دانمارک و سایر کشورهای دیگر اروپایی منتشر شد که در آن ادعا می شد ویتامین ها علاوه بر این که طول عمر را بیشتر نمی کند بلکه باعث کوتاه تر شدن عمر نیز می شود.

به راستی حقیقت چیست؟ بنا براین با استادهای دانشگاه های معتبر و متخصصان تغذیه صحبت کردیم تا این سربستگی های گیج کننده که در مورد مولتی ویتامین ها به وجود آمده است برطرف شود.

آیا مولتی ویتامین ها بدون خطر هستند؟

چندین سال است که برای مصرف مکمل های ویتامین توصیه می شود. این ویتامین ها، به انسان و مخصوصا کسانی که رژیم دارند و یا این که از لحاظ استفاده از میوه و سبزیجات محدودیت دارند کمک بسیاری می کنند تا ویتامین های مهم وارد بدن شوند. بعید است که یک مطلب انتقادی بتواند نظر متخصصان را در مورد مولتی ویتامین ها تغییر دهد. علاوه بر این مولتی ویتامین های فاقد سرب نیز تولید می شود که دیگر آن مواد خطرناک را درون خود ندارند و مطلب انتقادی که انتشار داده شده بود به این موضوع اشاره ای نکرده بود.

مکمل هایی که تایید نشده اند را بهتر است که مصرف نکنید و بر روی بسته های این مکمل ها دنبل برچسب هایی باشید که بدون سرب و برای استفاده ی روزانه باشد تا اطمینان پیدا کنید که بدون هیچ ناخالصی می باشد. علاوه بر این به دنبال تاییدیه مراکزی مانند (NSF)(USP) و (CL) باشید که بر روی بسته های ویتامین ها نوشته شده است. البته بهتر است بدانید که هر مکملی که خریداری می کنید حتما لزومی ندارد که تمام تاییدها را داشته باشید.

برای خرید بهترین نوع مولتی ویتامین چه میزان هزینه باید کنیم؟

بهتر است بدانید که قیمت به معنای کیفیت نمی باشد. برخی از مولتی ویتامین های گران قیمتی تولید می شوند که در آزمایش های (CL) دچار شکست شده اند. ولی برخی از مولتی ویتامین هایی وجود دارند که همراه با قیمت مناسبی که دارند تمام آزمایشات را پشت سر گذاشته اند. به همین دلیل مهم ترین مسئله این است که مکمل هایی که خریداری می کنید دارای کیفیت بالا و تاییدهای مورد نیاز داشند.

چگونه مولتی ویتامین مناسب خود را پیدا کنیم؟

در سال هایی که استطاعت باردار شدن را دارید باید اطمینان پیدا کنید که مولتی ویتامینی که مصرف می کنید دارای ۴۰۰میکروگرم فولیک اسید باشد که در رشد سلول های تازه بسیار موثر می باشند. در زمان بارداری مولتی ویتامینی که مصرف می کنید باید دارای ۶۰۰میکروگرم فولیک اسید باشد. این ماده مقوی از ایجاد نقایص زمان تولد مانند نقص لوله عصبی اسپینا بیفیدا پیشگیری می کند.

بانوان قبل از یائسگی دنبال مولتی ویتامین هایی باشند که آهم بالایی دارند زیرا در زمان قاعدگی خون زیادی را از دست می دهند ولی خانم هایی که یائسه هستند بهتر است که مولتی ویتامین هایی که مصرف می کنند بدون آهن باشد. چون اگر مقدار آهن بالا باشد باعث ایجاد بیماری های قلبی می شود. افرادی که به سرطان مبتلا هستند باید دقت کنند که از چه مولتی ویتامینی مصرف م یکنند، زیرا سلول های سرطانی نیز برای رشد به ویتامین نیاز دارند. بنابر این این افراد باید پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

چنانچه پس از استفاده از مولتی ویتامین دچار حالت تهوع شدیم چه کاری انجام دهیم؟

یکی از راه هایی که وجود دارد تغییر مولتی ویتامینی می باشد که از آن مصرف می کنید. آزمایش و اشتباه بهترین راه برای یافتن مارکی است که با معده سازگاری داشته باشد و آن را تحریم نکند. علاوه بر این مولتی ویتامین ها را در کنار غذا مصرف کنید، زیرا بدن برای جذب بعضی از مولتی ویتامین ها به مقداری چربی نیاز دارد. مهم نیست که از چه نوع مولتی ویتامینی (قرص، شربت) مصرف می کنید. ولی مولتی ویتامینی که به شکل مایع است سریع تر جذب بدن می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *