#


چه اقداماتی برای پیشگیری و درمان گوش شناگران باید انجام داد

گوش شناگران
15 نوامبر 2017 بدون نظر 1627 بازدید

چه اقداماتی برای پیشگیری و درمان گوش شناگران باید انجام داد

چه اقداماتی برای پیشگیری و درمان گوش شناگران باید انجام داد

اگر می توانستید خود را به اندازه یک کک کوچک کنید و به داخل گوش یک شناگر بروید، احتمالا یک کانال گوش قرمز و ملتهب را می دیدید که به نظر خارش دار می رسید و کمی جرم در داخل آن بود.

حالتی را که در داخل گوش یک شناگر دیدید، عفونت گوش خارجی بود که به نام گوش شناگر شناخته می شود؛ آنچه که باعث میشود گوش شناگر این حالت را پیدا کند، رطوبت بیش از حد است، مثل این که شما دست های تان را داخل آب ظرفشویی نگه دارید، پوست دست از رطوبت نرم و له شده و حالت چرم مانند به خود می گیرد، گوش ها به طور مرتب در تماس با آب هستند. هنگام شنا، دوش گرفتن و شامپو زدن مردم اغلب سعی می کنند با یک سو آپ پنبهای گوششان را خشک کنند؛ این کار لایه رویی پوست را همراه با باکتریهای محافظ برمی دارد و زمینه را برای رشد باکتریهای مضر فراهم می کند.

گوش شناگر با خارش گوش شروع می شود و اگر درمان نشود، میتواند به یک عفونت تمام عیار تبدیل شود و ممکن است درد آن وخیم باشد. هنگامی که عفونت جا افتاد، نیاز به مراجعه به پزشک و مصرف یک دوره آنتی بیوتیک دارد؛ اما کارهای زیادی را می توانید انجام دهید تا از تشدید درد جلوگیری شود و حتی قبل از شروع آن، جلوی آن را بگیرید.

گوش شناگران

گوش شناگران

گوش خود را با سشوار خشک کنید.

هر زمانی که گوش تان خیس شد چه احتمال عفونت را بدهید و چه ندهید، باید رطوبت را پاک کنید. لاله گوش را به طرف بالا و خارج بکشید تا کانال آن مستقیم شود و سشوار را به فاصله ۵۰ سانتی متری از سوراخ گوش نگه دارید از درجه گرم یا سرد سشوار به ماد است ۳۰ ثانیه استفاده کنید. این کار رطوبت لازم برای رشد باکتریها و قارج ها را از بین می برد.

از قطره های گوشی استفاده کنید.

اکثر داروخانه ها، قطره های گوشی ضد باکتری دارند؛ اگر فقط دچار خارش گوش هستید، برای جلوگیری از عفونت یکی از راه کارهای زیر را به کار ببرید:

از علت این مشکل دوری کنید.

اگر به یک شناگر علاقمند بگوییم که دیگر نباید شنا کند، مثل این است که به شخصی بگوییم دیگر نفس نکشد. ادامه دهید و شنا کنید اما از گوشگیر استفاده کنید؛ گوش گیرهای مومی با سیلیکونی که نرم میشوند و می توانند حالت سوراخ گوش را بگیرند. در اکثر داروخانه ها وجود دارند.

فراموش نکنید که هنگام حمام یا شامپو زدن گوشگیرها را در گوش خود بگذارید. خشک نگه داشتن گوش ها برای کسانی که به عفونت حساس هستند در درجه اول اهمیت قرار دارد.

در سطح شنا کنید.

حتی اگر دچار عفونت گوش می شوید، میتوانید به شنا کردن ادامه دهید، اما روی سطح آب شنا کنید؛ در این حالت ، آب کمتری وارد گوش می شود.

برای تسکین موقت از ضد دردها استفاده کنید.

اگر دچار گوش درد شدید تا زمانی که به پزشک مراجعه کنید از قرص های ضد درد مثل آسپیرین یا استامینوفن استفاده کنید.

گوش شناگران

گوش شناگران

با گرما درمانی درد را از بین ببرید.

گرما میتواند درد را کاهش دهد، یک حوله که به وسیله سشوار گرم شده ؛ یک بطری آب داغ پوشش دار و یا یک بالشتک گرمازا که روی درجه کم تنظیم شده ، همگی مؤثرند.

به جرم گوش دست نزنید .

جرم گوش چندین فایده دارد مثلاً در داخل آن باکتری های مفید وجود دارند. با استفاده نکردن از سوآپهای پنبه ای به دفاع طبیعی گوش کمک کنید. این جرم ها کانال گوش را می پوشانند و گوش را در برابر رطوبت محافظت می کنند.

گوش را خشک نگه دارید .

از آنجا که در گوش شناگر، جرم گوش از بین میرود، شما می توانید با وازلین ، نوعی دیگری از جرم را ایجاد کنید؛ یک گلوله پنبهای را به وازلین آغشته کنید و مشل گوشگیر، آن را به آرامی در لبهٔ گوش فرو کنید. وازلین همه رطوبت را جذب می کند و گوش را گرم و خشک نگه می دارد.

از قطره استفاده کنید .

بعضی از مایع ها، میکروب ها را می کشند و در عین حال گوشی را خشک نگه می دارند.

اگر شما به عفونت گوش حساسید و یا مدت زیادی را در آب به سر می برید، هر زمانی که به آب می زنید باید از این مواد خشک کننده استفاده کنید؛ هر کدام از این محلول های خانگی به خوبی اثر می کنند:

از الکل استفاده کنید .

اول سرتان را روی زمین بگذارید در حالی که گوش عفونی بالا قرار گرفته است ، گوش را به طرف بالا و عقب بکشید ( تا کانال گوش صاف شود ) و یک قطره الکل را به داخل گوش بچکانید. گوش خود را تکان دهید تا الکل به ته کانال برود و سپس سر خود را به طرف دیگر متمایل کنید تا الکل از کانال گوش خارج شود.

قطره گوش سرکه سفید و یا ترکیب تساوی سرکه سفید و الکل باکتریها و قارچ ها را میکشد. از همان روش بالا استفاده کنید.

گوش شناگران

گوش شناگران

روغنی ملین با روغن بچه

می توان از این مایعات به عنوان پیشگیری قبل از شنا کردن استفاده کرد.

از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید.

دکتر درو کلاه شنایی اختراع کرده که عینک های مخصوص شنا به آن متصل است؛ این عینک ها به علت اتصال به کلاه در هنگام شیرجه از چشم شناگران جدا نمی شوند. در نوع لاتکس گوشها نیز پوشانده می شوند و به دور نگه داشتن آب از گوشها کمک می کنند حالت ترکیبی مطلوب استفاده از گوشی گیرها به همراه کلاه شنا می باشد .

محلی شنای خود را با دقت انتخاب کنید.

احتمال اینکه شما در یک استخر شنای تمیز دچار عفونت شوید نسبت به یک محل غیر بهداشتی کمتر است ؛ بنابراین در آب کثیف شنا نکنید.

در استفاده از سمعک محتاط باشید .

اگر از سمعک استفاده می کنید ممکن است بدون نزدیک شدن به آب ، دچار عفونت گوش شوید. سمعک اثر گوشگیر را دارد و علاوه بر جذب صدا، رطوبت را نیز در داخل کانال گوش جذب می کند. رطوبت جمع شده می تواند باعث رشد و تکثیر میکروب ها و ایجاد عفونت شود.

را حل ؟ هرچه می توانید سمعک را از گوش خارج کنید تا فرصت خشک شدن را پیدا کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *