#


چند نشانه از سرطان خون که می توان آن را درمان کرد

26 می 2018 بدون نظر 2003 بازدید

چند نشانه از سرطان خون که می توان آن را درمان کرد

درمان نشانه هایی از سرطان خون

به سرطان بافت های سازنده خون، سرطان خون می گویند که مغز استخوان و سیستم لنفاوی را می پوشاند.

به گزارش ازمن بپرس، سرطان خون کشنده نیست و با توجه به ریشه بیماری و اجرای شیوه های جدید پیوند سلول های بنیادین ۳۰تا ۴۰درصد از افراد مبتلا به این نوع از سرطان به طور قطعی معالجه می شوند.

سرطان خون با این وجود می تواند دارای نشانه های ظریف و حیرت انگیزی باشد و شما می بایست به این بیماری مشکوک شوید در صورتی که هر یک از نشانه های زیر را برای مدت زیادی در خود دیدید:

درد استخوان: سلول های بدخیم در مغز استخوان به وجود می آیند، به همین دلیل در صورتی که دچار درد خفیف تا شدید در استخوان ها شدید باید به پزشک مراجعه نمایید.

ورم غدد لنفاوی: گردن، زیر بغل، کشاله ران و سایر نقاط بدن را برای پیدا کردن ورم قابل توجه، ولی بدون درد غدد لنفاوی مورد بررسی قرار دهید. برای غدد در طول یک عفونت طبیعی می باشد که متورم گردند، ولی باقی ماندن در این صورت و یا رشد هر روزه می تواند علامت لوسمی و یا لنفوم باشد.

بثورات پوستی: لوسمی پوست یا بثورات، بر اثر سندروم شیرین می باشند که به طور معمول به سرطان خون مربوط می باشد. لوسمی پوست دائماً به گونه ای به نظر می رسد که در زیر پوست تان یک توده وجود دارد و این توده رشدش را شروع می کند و برخی مواقع شبیه پلاک می گردد. از طرفی دیگر، بثورات سندروم شیرین خشن و قرمز به نظر می رسند، دقیقاً شبیه یک واکنش آلرژیک. ا این که بثورات در همه ی بیماری ها از نظر خارش و اندازه مشترک می باشند، ولی راش های مربوطه با سرطان خون به تدریج توسعه پیدا می کنند و رشد می نمایند.

خستگی و ضعف: رایج ترین نشانه انواع سرطان خون خستگی و ضعف می باشد و در پی آن کمبود گلبول های قرمز خون به وجود می آید و ترکیبی از خستگی های جسمی را ایجاد می کند. خستگی بر اثر سرطان خون به تدریج میلش به وخیم تر شدن افزایش می یابد.

تنگی نفس: این نشانه نتیجه کم خونی و یا به ندرت نتیجه وجود توده در قفسه سینه می باشد. اشخاص مبتلا در این وضعیت برای تنفس با مشکل جدی روبه رو می شوند و احتمال دارد راه رفتن کوتاه مدت نیز برای آن ها عذاب آور باشد. تنگی نفس علاوه بر این می تواند در اثر سرطان ریه به وجود بیاید.

کبودی خود به خودی و طولانی مدت: کبودی های بدون علت احتمال دارد علامتی از سرطان خون باشد. این کبودی ها احتمال دارد در هر جای بدن دیده شود، ولی اغلب در پاها و دست ها مشاهده می گردند.

خونریزی غیرمعمول: اگر از بینی، لثه، روده، ریه و یا حتی سر به طرو غیر عادی خونریزی به وجود بیاید احتمال دارد علامت کمبود پلاکت و مشکلات انعقاد خون و نوع حاد سرطان خون باشد.

لثه های متورم: به طور معمول یکی از شایع ترین علائم ابتلا به بیماری لوسمی حاد می باشد. لوسمی یک نوع سرطان خون محسوب می شود که منجر به ساخت غیرطبیعی و بیش از اندازه سلول های سفید خونی می گردد.

احساس پف کردن: از جمله علائم نوع مزمن لوسمی، بزرگ شدن طحال می باشد که احتمال دارد باعث کاهش اشتهای فرد مبتلا گردد،چون به خاطر فشار وارده از سوی طحال به معده، شخص احساس سیری می کند و مواد غذایی کمتری استفاده می کند.

درد در بخش بالایی سمت چپ شکم: بزرگ شدن طحال بر اثر سرطان خون باعث درد شدید در شکم می گردد. با توجه به این که طحال در بخش چپ و بالای شکم وجود دارد، درد در این قسمت احساس می شود.

تب یا لرز: بی قراری و لرز به طور معمول در یک چهارم افراد مبتلا به لوسمی حاد مشاهده می شوند. در بسیاری از موارد، تب مکرر درجه پایین علامت عفونت و ضعف دستگاه ایمنی می باشد که احتمال دارد بر اثر سرطان خون باشد.

تعریق شبانه: این نوع عرق کردن به قدری زیاد است که بستر فرد خیس می شود.

سردرد ضربان دار: این علامت با این که طبیعی نیست، ولی احتمال دارد علامت کم خونی بر اثر لوسمی و یا یک مشکل تهدید کننده حیات نظیر خونریزی سر باشد.

رنگ پریدگی شدید: رنگ پریدگی غیرطبیعی احتمال دارد علامتی از کم خونی در نوع حاد لوسمی و در بعضی از انواع مزمن آن باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *