#


نکاتی در مورد راه های پیشگیری از ابتلا به عفونت آلت تناسلی زنان و روش های درمان آن

15 ژانویه 2018 بدون نظر 2615 بازدید

نکاتی در مورد راه های پیشگیری از ابتلا به عفونت آلت تناسلی زنان و روش های درمان آن

نکاتی در مورد راه های پیشگیری از ابتلا به عفونت آلت تناسلی زنان و روش های درمان آن

به گزارش از من بپرس، این که خانمی بتواند به طور کامل بهداشت آلت تناسلی اش را رعایت کند بسیار مهم می باشد. بعضی اوقات حتی شستشوی بیش از اندازه ی آلت تناسلی می تواند مشکلاتی را برای زن به وجو بیاورد. زیرا با این کار باکتری های مفید موجود در این ناحیه با شستشوی زیاد از بین رفته و موجب خشک شدن این قسمت از بدن زنان خواهد شد.

عفونت های مربوط به آلت تناسلی یکی از شایع ترین بیماری های زنان می باشد که دارای گونه های مختلفی داست. با ما همراه باشید تا شما را با راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها آشنا کنیم.

به گفته ی یکی از متخصصین زنان و زایمان، به وجود آمدن عفونت در اندام تناسلی زنان را به گروه های گوناگون قارچی، میکروبی، ویروسی و باکتریایی ( هوازی و غیرهوازی) تقسیم می شوند و اظهار داشت که: این عوامل بعضی اوقات موجب عفونت ناحیه تناسلی تحتانی می شود و احتمال دارد که در موارد شدیدتر آن، قسمت های فوقانی تناسلی شامل لگن و لوله‌های رحم را نیز درگیر کند که در صورت درمان نشدن می تواند عوارض شدیدی را در پی داشته باشد.

زنانی که دچار عفونت های آلت تناسلی شده باشند، اغلب دچار نشانه هایی از قبیل احساس خارش و سوزش و نیز تغییر در ظاهر ترشحات این ناحیه خواهند شد، ولی بعضی اوقات عضو تناسلی فوقانی درگیر این عفونت می شود، که در صورت شدت آن باعث تخریب شدن تخمدان ها و نیز ابتلا به ناباروری خواهد شد، و در نهایت در بعضی اشخاص موجب می شود که فرد به انجام جراحی های لوله ی رحمی و یا نواحی دیگر احتیاج پیدا کند. این عفونت ها نیز دارای علائمی نظیر ابتلا به تب و لرز، احساس درد در ناحیه ی شکم، ایجاد توده در قسمت لگن و حتی آبسه می باشند.

وی در ادامه توضیح داد که: در اندام تناسلی تحتانی اصلی ترین علت ابتلا به عفونت قارچ، کاندیدا ها بوده و موجب بروز خارش مداوم و عود کننده در زنانی خواهند شد که سیستم ایمنی بدن شان بسیار پایین بوده و یا این که از دارو های کورتون دار و آنتی بیوتیک به مدت طولانی استفاده کرده باشند.

همین طور در اشخاصی که به بیماری دیابت مبتلا هستند و افرادی که تازه ازدواج کرده اند به خصوص در زمان ماه عسل به علت داشتن رابطه ی جنسی مکرر و این که تنظیم پی اچ وازن آن ها بر هم می ریزد باعث می شود که قارچ ها در این قسمت تکثیر شده و موجب بروز عفونت در اندام تناسلی خواهد شد.

در رابطه با عفونت های ویروسی دکتر موسوی می گوید: رایج ترین آن، عفونت مقاربتی ویروسی هیومن و یا اچ پی وی می باشد که باعث می شود فرد دچار زگیل مقاربتی شود و نیز این افراد احتمال این که به سرطان دهانه ی رحم مبتلا شوند بسیار افزایش می یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه اظهار داشت که: برای درمان عفونت‌های میکروبی و باکتریایی می توان از آنتی بیوتیک و پمادهای ضد قارچ و حتی مراقبت‌های بهداشتی استفاده کرد، ولی در رابطه با HPV درمان خاصی وجود ندارد و در مورد آن، موضوع پیشگیری از اهمیت خاصی برخوردار است، برای جلوگیری از انتقال در روابط جنسی علاوه بر پرهیز از ارتباط‌ های جنسی متعدد پیش از رسیدن به این مرحله می توان در سن یازده تا چهارده سالگی و حداکثر تا ۲۶سالگی برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس واکسن آن تزریق شود.

بر اساس گفته ی رییس انجمن متخصصین زنان و زایمان و نیز مامایی ایران در رابطه با از میان بردن ویروس اچ پی وی که می گوید: زمانی که فردی به این ویروس مبتلا می شود متاسفانه هیچ درمانی برای آن وجود ندارد، ولی از بین رفتن زگیل های ایجاد شده از این نوع ویروس در اشخاصی که هنوز به سرطان مبتلا نشده باشند و در صورتی که از سیستم ایمنی مطلوبی بخوردار باشند، اغلب به خودی خود بعد از گذشت مدتی امکان از بین رفتن آن وجود خواهد داشت.

همین طور دکتر زهرا علامه یکی از متخصصین زنان و زایمان در این زمینه بیان کرد: افرادی که رابطه های جنسی متعددی با اشخاص مختلف دارند، بیشترین مبتلایان به بیماری های عفونی اندام تناسلی را تشکیل می دهند. احتمال دارد که این بیماران در ظاهر دچار هیچ مشکلی نشده باشند و دارای نشانه های زیادی نباشند ولی می توانند منتقل کننده ی بسیاری از بیماری های عفنی به افرادی باشند که با آن ها رابطه ی جنسی دارند.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماری‌های عفونی ناحیه تناسلی، مقاربتی و قابل انتقال به شریکان جنسی می باشند، گفت: در هنگام انتقال بسیاری از این عفونت‌های ویروسی به علت پنهان بودن نشانه های ابتلا در ظاهر مانند زگیل که علامت چندانی ندارد به آسانی می توان با ارتباط جنسی آن را به سایر افراد نیز منتقل کرد. علاوه بر آن بیماری‌های سوزاک، HIV، کلامدیا نیز امکان انتقال به دیگران را دارد که از دو جنس قابل انتقال به یکدیگر است.

همچنین این متخصص زنان و زایمان در ادامه افزود: برای درمان هر نوع از بیماری های عفونی مربوط به ناحیه ی تناسلی با توجه به نوع ویروس آن درمان های گوناگونی وجود دارند و اغلب پزشکان برای درمان عفونت های معمولی علاوه بر تجویز آنتی بیوتیک به بیمار توصیه می کند که از پماد های ضد قارچ و عفونت نیز استفاده کند.

دکتر علامه هم اظهار داشت که: دخترانی که ازدواج نکرده اند نیز احتمال دارد به این نوع عفونت های اندام تناسلی دچار شوند. البته آن ها به عفونت های قارچی مبتلا می شوند، که این بیماری در میان دختران جوان بسیار رایج می باشد که با ایجاد تغییراتی در ترشح از نظر رنگ و نیز غیر عادی بودن آن ( سفید، زرد رنگ، بوی بد و شکل پنیری بودن آن) همراه با ایجاد خارش و سوزش، به علت رعایت نکردن بهداشت و نیز مرطوب ماندن ناحیه ی تناسلی مبتلا خواند شد.

همین طور یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توصیه ای که به زنان در این باره کرد افزود: برای این که بتوانید از ابتلا به عفونت های آلت تناسلی جلوگیری کنید علاوه بر نداشتن روابط جنسی نامشروع و خلاف عرف، به طور صحیح بهداشت را رعایت کرده و بهتر است پس از شستشوی این ناحیه آن را به ور کامل خشک کنید، در ضمن بهتر است از پوشیدن شلوار های بسیار تنگ و چسبان خودداری کنید و سعی کنید که لباس های زیر نخی و سبک به تن کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *