#


نشت کردن روده چه نوع بیماری است؟

روده
10 اکتبر 2017 بدون نظر 1113 بازدید

نشت کردن روده چه نوع بیماری است؟

نشت کردن روده چه نوع بیماری است؟

قسمتی که در سلامت و گوارش انسان ها نقش مهمی دارد روده است. یکی از بیماری هایی که کمتر شناخته شده است سندرم روده تحریک پذیر است. تا به حال به بیماری نشت روده توجهی نشده است و به انسان ها طلاع رسانی نکرده اند. بیماری هایی که نشان دهنده سندرم روده نشت کننده است عبارتند از: اسهال، نفخ، درد شکم و تولید گاز.

در پزشکی امروزه سندرم روده نشت کننده را به خوبی درک نکرده اند. از سندروم روده نشت کننده به عنوان بیشتر نفوذپذیری روده نیز یاد می شود که این مسئله به خودی خود بیماری محسوب نمی شود.این مورد در حال حاضر با بیماری های التهابی و خود ایمنی در ارتباط می باشد که یک نوع شرایط پاتولوژیک محسوب می شود.

وقتی روده نشت می کند

این مشکل توسط اضافه شدن غیر طبیعی در نفوذ پذیری روده کوچک، که این اندام یکی از بزرگ ترین قسمت هایی ست که در سیستم ایمنی بدن داخل دیواره های آن جای دارد شروع می شود. با زیاد شدن نفوذ پذیری در نتیجه صدمه در نقطه های اتصال محکم روده که در قسمت لایه اپیتلیال پوشش روده به یکدیگر می پیوندند اتفاق می افتد. نقطه های اتصال محکم به بعضی چیز ها اجازه نمی دهند که وارد جریان خون شوند مانند سموم و ذرات گوارش نشده مواد غذایی.

این معایبی که وجود دارد باعث شده است که اتصالات محکم را از هم جدا کند، با این اتفاق باعث می شود که ویروس ها، باکتری ها، ضایعات سمی و ذرات گوارش نشده غذا که در بخش پوشش داخلی روده کوچک آسیب دیده شده است وارد جریان خون شوند. سیستم سلامت بدن این حملات خارجی را یکی از عوامل بیماری زا شناخته است و سعی می کند که به آن ها حمله کند. با وجود این شرایط در قسمت های مختلف بدن باعث افزایش التهاب می شود و نشانه ها و علائم زیادی را همراه خود دارد.

روده

روده

یکی از دلایلی که باعث می شود سندروم روده نشت کننده اتفاق بیفتد گلوتن است. گلوتن می تواند در پوشش داخلی روده التهاب را محرک کند. اگر مقدار زیادی لبنیات، الکل، قند و هر مواد غذایی که باعث ایجاد آلرژی می شود می تواند این مشکل را به وجود آورد.
اگر از بعضی داروهایی که بدون نسخه پزشک تهیه می کنید استفاده کنید باعث می شود که به این بیماری دچار شوید مانند: آنتی بیوتیک ها، استروئیدها، مسکن هایی مانند آسپرین و استامینوفن.

این نوع بیماری با برخی از بیماری های دیگر مانند التهاب روده، مدل های مختلف ورم مفاصل، سوریازیس، آکنه، بیماری کبد و بیماری های لوزالمعده در ارتباط است.

علائم های دیگری که نشان می دهد دچار سندرم روده نشت کننده شده اید عبارتند از: نفخ، احساس ابتلا به عفونت، اما پزشک توانایی شناسایی عفونت را ندارد، مشکلات تیروئید، آلرژی های فصلی یا آسم، رشد بیش از اندازه مخمر کاندیدا، بی قراری، آلرژی های غذایی یا عدم تحمل غذایی، کمبودهای تغذیه ای مختلف، عدم تعادل هورمونی از قبیل سندرم پیش از قاعدگی یا سندرم تخمدان پلی کیستیک، می تواند شرایط بیماری هایی مانند بیماری سلیاک، بیماری کرون، و آسم را وخیم‌تر سازد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *