#


نارسایی کبد چه نشانه هایی دارد؟

9 فوریه 2018 بدون نظر 2013 بازدید

نارسایی کبد چه نشانه هایی دارد؟

آشنایی با نشانه های کم کاری کبد

بعضی از نشانه ها در بدن به شما اطلاع می دهند که کبد شما در حال سمی شدن می باشد، چنانچه برخی از موارد از قبیل چاقی، خستگی مزمن، ایجاد جوش های زیاد و متعدد بر روی پوست، آلرژی، بد بو شدن بدن و دهان را در خود مشاهده کردید باید سعی کنید کبد خود را هرچه زود تر سم زدایی کنید زیرا وجود این علائم در بدن نشان دهنده ی این است که کبد ضعیف و کم کار کرد شده است.

کبد به عنوان یکی از اعضای حیاتی در بدن به شمار می رود. با این دستگاه بدن می تواند سموم داخلی را به مواد زائد تبدیل کرده و آن ها نیز از طریق ادرار و مدفوع از بدن دفع می شوند. ولی بهتر است بدانید که انجام این کر خیلی هم راحت نمی باشد، به ویژه با وجود انواع مختلف سموم در زندگی های مدرن امروزی.

چنانچه سموم داخلی بدن بسیار زیاد شود کبد دیگر قادر نخواهد بود که به آسانی کار خود را انجام دهد.

زمانی که این حالت به وجود بیاید کبد ضعیف و تنبل خواهد شد و به جای این که  سموم داخلی بدن را از بدن خارج کند آن ها را درون بدن و خصوصا در سلول های چربی نواحی کنار شکم ذخیره خواهد کرد.

چنانچه این نشانه ها را در بدن خود مشاهده کردید بدانید که کبد شما ضعیف شده است:

۱-افزایش وزن شدید و ناگهانی

زمانی که شما به کم کاری کبد مبتلا شده باشید هر اندازه هم که برای لاغر شدن و رسیدن به وزن ایده آل خود سعی کنید نتیجه ی زیادی نخواهید گرفت. دلیل اصلی این مسئله هم این است که در این حالت بدن سموم فیلتر نشده را درون بدن ذخیره می کند.

از آن جایی که وظیفه ی کبد متابولیسم چربی ها می باشد، زمانی که این عضو دچار ضعف و کم کاری می شود باعث می شود چربی ها درون سلول های کبد ذخیره شوند.

۲-آلرژی

کبد یکی از اعضای داخلی بدن می باشد که وظیفه ی تولید آنتی بادی هایی برای مقابله با آلرژن ها را بر عهده دارد.

در جواب برخی از آلرژن ها مانند مواد حساسیت زایی مثل گرده ی گل ها، گرد و خاک و غیره مغز هیستامین تولید خواهد کرد. زمانی که کبد دچار کم کاری شده باشد این هیستامین ها درون بدن ذخیره خواهند شد و به تدریج با جمع شدن این هیستامین ها در بدن نشانه های حساسیت از قبیل سر درد، خارش و غیره به وجود می آیند.

چنانچه شما اخیرا به آلرژی فصلی مبتلا شده باشید ممکن است این علامتی از کم کار شدن کبد شما باشد.

۳-خستگی مزمن

باید بدانید که احساس خستگی مزمن در بدن می تواند یکی از علائم ابتلا به ضعیف شدن کبد و یا مسمومیت آن باشد. هنگامی که کبد دچار نارسایی شده باشد و نتواند به خوبی کار متابولیسم عضلات را انجام دهد در نتیجه عضلات احساس درد و خستگی خواهند کرد. پس از گذشت مدتی از بروز این مشکل ممکن است فرد به مشکلات دیگری از قبیل افسردگی و یا حملات عصبی مبتلا شود.

۴-بد بو شدن بدن و تعریق بیش از اندازه

کبد همانند یک کامپیوتر می باشد. زمانی که بیش از اندازه از آن کار کشیده شود گرم شده و در نتیجه دچار کم کاری خواهد شد. به دلیل این که کبد از اعضای بزرگ بدن به شمار می رود اگر بیش از اندازه گرم شود سبب خواهد شد که این گرما به دیگر نقاط بدن نیز منتقل شود و در این صورت بدن برای خنک شدن مجبور به تعریق خواهد شد. همین طور به تدریج بدن بوی بدی نیز خواهد داد.

۵-جوش های مقاوم

زمانی که درون بدن سموم ذخیره شود در نهایت این سموم مزاحم موجب عدم تعادل هورمون ها در بدن خواهد شد. بنابراین این به هم خوردگی در تعادل هورمون ها باعث به وجود آمدن آسیب های پوستی نظیر آکنه می شود که شخص مبتلا به کمک هیچ یک از درمان های موضعی نمی تواند این آسیب های ایجاد شده در پوستش را به طور کامل از بین ببرد.

۶-ایجاد بوی بد در دهان

چنانچه کبد شما دچار کم کاری شده باشد و ضعیف کار کند شما هر اندازه هم که مسواک بزنید و یا از نخ دندان استفاده کنید بوی بد دهان شما از بین نخواهد رفت.

Fetor hepaticus یا همان بوی کبدی نوعی بیماری است که در نتیجه ی جمع شدن بیش از حد سموم در کبد ایجاد خواهد شد و در این صورت است که دهان فرد مبتلا بوی بسیار نا مطبوعی نظیر بوی مدفوع و یا بوی کپک خواهد داد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *