#


لثه ها به چه دلایلی باعث خونریزی می شود؟

5 ژوئن 2018 بدون نظر 1401 بازدید

لثه ها به چه دلایلی باعث خونریزی می شود؟

دلایلی که باعث خونریزی لثه ها می شود

به گزارش ازمن بپرس، بر اساس گفته رئیس انجمن دندان پزشکان کانادا، لثه ها ممکن است که برخی مواقع بر اثر برخورد مواد غذایی سفت دچار خونریزی شود ولی چنانچه این مشکل  به طور مکرر رخ دهد نشان دهنده یک وضعیت جدی پزشکی است. در این مقاله قصد داریم که چند دلیل توجیه کننده خونریزی لثه ها را عنوان کنیم.

استفاده از داروهای خاص

مصرف داروهای ضد افسردگی و فشار خون خشکی دهان را به همراه دارد و کمبود بزاق باعث تکثیر باکتری داخل دهان می شود. به همین دلیل لثه ها قرمز و ملتهب شده و منجر به خونری می شود. چنانچه متوجه شدید که لثه های تان بر اثر مصرف داورهای خاص ملتهب و دچار خونریزی شده است به پزشک مراجعه کنید تا محصولاتی که برای رفع این مشکل هستند را برای تان تجویز نماید.

عدم تعادل هورمون ها

اگر سطح هورمون ها ثابت نباشد باعث می شود حساسیت ما نسبت به پلاک دندان ها که منجر به خونریزی لثه می شوند بیشتر شود. پس باید به دندان های مان در طول این بازه زمانی توجه کنیم. مثلا از نخ دندان بیشت استفاده کنید و یا این که دهان تان را به خوبی بشویید.

ابتلا به بیماری لثه

این نوع بیماری نوعی عفونت باکتریایی مسری داخل دهان می­باشد که به لثه ها آسیب وارد می کند و باعث فرسوده شدن استخوان فک می شود. پژوهشگران بر این اعتقادند که بیماری لثه دلیل عمده افتادن دندان های دائمی می باشد. باکتری لایه محافظتی به وجود می آورد که باعث آسیب رسیدن به بافت لثه می شود و پس از آن بدن به زخم و التهابی که به وجود آمده است واکنش نشان می دهد. هرچه مدت التهاب لثه ها افزایش یابد امکان بروز برخی از بیماری ها مانند حساسیت، بیماری قلبی و… افزایش می یابد. با تغییر برخی عادت ها می توان این خطر را به حداقل رساند مانند مراقبت صحیح از دندان، استفاده از نخ دندان، مسواک زدن و مراجعات منظم به دندان پزشک.

عدم رعایت بهداشت دهان

لثه ها با مسواک نزدن و استفاده نکردن از نخ دندان دچار قرمزی و تورم می شوند. اگر بهداشت دهان را رعایت نکنید باعث بیماری شدن لثه در عرض ۲۴تا ۳۶ساعت می شود. استفاده از مسواک های برقی که لثه ها را ماساژ داده و جریان خون را شدیدتر می کند بسیار موثر می باشد. همچنین استفاده از دهان شویه و خمیر دندان ضد باکتری می تواند تجمع باکتری را در دهان کاهش دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *