#


ضررهایی که داروهای حاوی کدئین دارند را جدی بگیرید

15 ژانویه 2018 بدون نظر 939 بازدید

ضررهایی که داروهای حاوی کدئین دارند را جدی بگیرید

ضررهایی که داروهای حاوی کدئین دارند را جدی بگیرید

سرفه هایی که بر اثر سرماخوردگی و یا عفونت فوقانی تنفسی به وجود می ایند معمولا نیازی نیست که آن را درمان کنید و در صورتی که این سرفه ها در کودکان نیاز به درمان داشته باشند می توان از داروهای جایگزین از جمله دکسترومتورفان مصرف کرد.

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو اراک خانم یاسمین عتیقی بیان کرد: بر اساس اعلام FDA، کودکانی که زیر هجده سال سن دارند باید مصرف داروهای ضد سرفه و ضد سرماخوردگی که دارای کدئین هستند را حدالامکان کاهش دهند.

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو در ادامه گفت: سازمان غذا و دارو آمریکا تصمیم دارد که محدودیت سنی را برای تجویز این محصولات تغییر دهد و برخی هشدارها مانند خطر سوء مصرف، بیش مصرفی، تنفس آهسته و یا سخت، اعتیاد و مرگ را بر روی برچسب های این داروها می افزاید.

یاسمین عتیقی اظهار داشت: کدئینی یکی از داروهای اپیوئیک به حساب می آید که در برخی از داروها مانند آنتی هیتستامین ها و ضد احتقان ها وجود دارد که برای درمان سرفه و نشانه هایی که با آلرژی و یا سرماخوردگی مرتبط هستند استفاده می شود.

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو در پایان بیان کرد: اگر کسی دچار سرفه های ناشی از سرماخوردگی و یا عفونت فوقانی تنفسی شده است نیازی نیست که آن را درمان کند و اگر این سرفه ها در اطفال به  درمان نیاز داشت در صورت لزوم می توانند ازبرخی از داروها مانند دکسترومتورفان که می توان جایگزین کرد مصرف کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *