#


شگفت انگیزترین دلایل ابتلا به دیابت

18 ژانویه 2018 بدون نظر 1441 بازدید

شگفت انگیزترین دلایل ابتلا به دیابت

شگفت انگیزترین دلایل ابتلا به دیابت

طبق بررسی هایی که محققان دانشگاه آلاباما در طی یک مدت زمان سه ساله انجام داده اند نشان می دهد که کسانی که در طول روز دو مرتبه از دهانشویه استفاده می کند نسبت به کسانی که هرگز این کار را انجام نمی دهند، ۵۵درصد بیشتر احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را دارند.

به گزارش ازمن بپرس، چنانچه به میزان کمی هم برای سلامت بدن تان ارزش قائل می شوید، ممکن است که با قوانین اصلی کاهش دادن خطر ابتلا به دیابت نوع دو یعنی حفظ وزن سالم، سالم غذا خوردن و فعال بودن آشنا باشید.

طبق گزارش “ویمنز هلث”، ولی دلایل دیگری هم می تواند باعث ابتلا به دیابت شود که تعدادی از آن ها نیز می توانند باعث شگفت زدگی انسان ها شوند. در ادامه شما را با برخی از این نمونه های عجیب بیشتر آشنا می کنیم.

عدم مصرف بی دلیل گلوتن

تا زمانی که از نظر پزشکی ضروری تشخیص داده نشده باشد نباید استفاده از گندم، جو و چاودار را کنار بگذارید. بر اساس آزمایشی که انجمن قلب آمریکا و مطالعه ی وضعیت ۲۰۰هزار آمریکایی انجام شده است نشان می دهد که کسانی که به صورت مرتب از گلوتن استفاده می کنند نسبت به کسانی که این کار را انجام نمی دهند سیزده درصد احتمال ابتلای آن ها به دیبات کاهش می یابد.

کسانی که گلوتن استفاده نمی کنند معمولا از غلات کاملی که دارای مقدار زیادی فیبر است کمتر استفاده می کنند. فیبر در کاهش خطر ابتلا به دیابت نقش بسیار مهم و موثری دارد. رژیم غذایی که دارای مقدار زیادی فیبر است با بهبود حساسیت به انسولین، کاهش فشار خون، کاهش التهاب و کلسترول مرتبط می باشد.

تنهایی

از این که برخی اوقات زمانی را برای تنها بودن قرار دهید و با کسی حرف نزنید باعث ایجاد مشکل نمی شود، ولی اگر این کار را به طور دائمی انجام دهید، وضعیت فرق می کند. طبق تحقیقات انجام شده نشان می دهد که انزوای اجتماعی باعث می شود که خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش دهد. در واقع بر اساس نتایجی که در نشریه  BMC Public Health انتشار یافت نشان داد که زنانی که در بین سنین ۴۰تا ۷۰سالگی قرار داشتند و در فعالیت های اجتماعی حضور نداشته اند نسبت به افرادی که از روابط اجتماعی قوی تری برخوردار بودند ۱۱۲درصد احتمال ابتلا به دیابت در آن ها بیشتر بود.

کارشناسان کاملا نتوانستند که دلیل این ارتباط را پیدا کنند، ولی این مسئله را می دانیم که کسانی که خودشان را از خانواده و دوستان شان دور می کنند باعث می شود که بیشتر دچار افسردگی شوند که یکی از خطرآفرین ترین عوامل برای دیابت به حساب می آید. به همین دلیل بهتر است به جای این که  تنها بمانید وقت تان را برای دوستان تان صرف کنید، به عنوان مثال می توانید به همراه یکدیگر به یک رستوران و یا سینما بروید.

کاهش مصرف قهوه

برای لذت بردن از نوشیدن قهوه دلایل فراوانی وجود دارد. بر اساس مطالعه ای که دانشگاه هاروارد انجام داده است نتایج به دست آمده نشان می دهد که کسانی که در طول مدت چهار سال استفاده از قهوه را بیش از یک فنجان کاهش داده اند در مقایسه با کسانی که در مقدار نوشیدن قهوه خود تغییری را ایجاد نکرده اند، هفده درصد بیشتر دچار ابتلا به بیماری دیابت می شوند. همچنین خطر ابتلا به دیابت در کسانی که در طول روز یک فنجان قهوه مصرف می کنند یازده درصد کاهش داشته است.

کارشناسان هنوز کاملا از دلیل آثار مراقبتی نوشیدن قهوه اطلاع ندارند، ولی این طور که به نظر می رسد استفاده از آن سطوح قند خون را استوارتر می کند. این در حالی است که مصرف شکر و یا هر شیرین کننده ی دیگری می تواند خاصیت های قهوه را از بین ببرد. چنانچه نمی توانید طعم تلخ قهوه را تحمل کنید می توانید از شیرین کننده های طبیعی نظیر استویا مصرف کنید.

استفاده از دهانشویه

پژوهشگران دانشگاه آلاباما مطالعه ای را در مدت زمان سه سال انجام دادند که نشان می دهد کسانی که از دهانشویه در طول روز دو دفعه استفاده می کند نسبه به افرادی که به هیچ عنوان این کار را انجام نم دادند، ۵۵درصد بیشتر احتمال این وجود داشت که به دیابت نوع دو دچار شوند.

تحقیقات بیشتری برای فهمیدن ارتباط بین مصرف دهانشویه و بیماری دیابت باید صورت بگیرد، ولی اگر از دهانشویه استفاده کنید باعث می شود که تمام باکتری هایی که در دهان وجود دارد هم باکتری های خوب و هم باکتری های بد را از بین ببرند. بعضی از باکتری های خوب می توانند در تنظیم قند خون نقش بسزایی داشته باشند و از بین رفتن آن ها می تواند وضعیت حفظ پایداری قند خون برای انسان را سخت تر می کند.

استفاده بیش از اندازه از نمک

اگر بیش از اندازه از نمک استفاده کنید ممکن است که وزن تان افزایش یابد و یا اینکه به فشار خون بالا مبتلا شوید، که دو مورد از خطر آفرین ترین عواملی است که برای ابتلا به بیماری دیابت به حساب می آید. بر اساس مطالعه ای که پژوهشگران سوئدی انجام داده اند نشان می دهد که استفاده ی بیش از اندازه از نمک می تواند بر روی مقاومت به انسولین تاثیر بگذارد. در واقع برای هر هزار میلی گرم سدیم اضافی که توسط سوژه ها استفاده می شود، احتمال خطر ابتلا به دیابت را در آن ها حدود ۴۳درصد افزایش می دهد.

بر اساس توصیه ای که انجمن قلب آمریکا می کند در طول روز باید کمتر ۲۳۰۰میلی گرم سدیم استفاده کنید. چنانچه بتوانید مصرف سدیم را به کمتر از ۱۵۰۰میلی گرم در طول روز برسانید، وضعیت تان بسیار مناسب خواهد بود.

مصرف استاتین ها

بعضی از داروها برای تحت کنترل نگه داشتن کلسترول ابزرا بسیار مهمی می باشند. یکی از این داروها استاتین ها می باشند ولی استفاده از آن ها احتمال خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می دهد. بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعه ای که در سال۲۰۱۷ انجام شد نشان می دهد که استفاده از استاتین می تواند ۳۶درصد خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

ارتباطی که بین استاتین ها و ابتلا به دیابت وجود دارد هنوز به طور کامل مشخص نمی باشد. یکی دیگر از خطر آفرین ترین عامل برای ابتلا به دیابت کلسترول بالا به حساب می آید. به همین دلیل کسانی که از استاتین ها استفاده می کنند احتمال دارد که قبل از این کار در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دو بوده اند. چنانچه برای برطرف کردن کلسترول خود باید کاری را انجام دهید باید تمام گزینه ها را مورد توجه قرار دهید. برای تعدادی از افراد انتخاب های سبک زندگی نظیر غذا خوردن، ترک سیگار و ورزش کردن می تواند بهترین مسیر باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *