#


روغن کانولا و فواید آن برای سلامت

10 مارس 2018 بدون نظر 1783 بازدید

روغن کانولا و فواید آن برای سلامت

روغن  کانولا چه فایده هایی برای سلامت دارد

یکی از پرمصرف ترین روغن های گیاهی در سراسر دنیا روغن کانولا می باشد که دارای فایده های مختلفی است.

به گزارش ازمن بپرس، روغن کانولا دارای مقداری زیادی  اسیدهای چرب مونواشباع نشده می باشد و مشخص شده که برای کسانی که چاق هستند و به دیابت مبتلا می باشند دارای خواص بسیاری می باشد. علاوه بر این در بعضی از مطالعات نیز ، استفاده از آن با کاهش ریسک سرطان و افزایش هوش در کودکان ارتباط دارد.

یافته های به دست آمده از یک مطالعه دیگر نشان داده است که گنجاندن روغن کانولا در رژیم غذایی سالم به پایین آمدن چربی های شکمی در مدت چهار هفته کمک می کند.

پژوهشگران بر این اعتقادند که چربی های مونواشباع نشده در روغن کانولا به کم شدن چربی دور شکمی کمک می کند؛ چربی های دور شکمی با بالا رفتن خطر بیماری قلبی- عروقی و مشکلاتی همچون سندروم متابولیک و دیابت در ارتباط می باشند.

در یک آزمایش که بیش از ۱۴۰نفر در آن حضور داشتند، این شرکت کنندگان رژیم غذایی شان دارای نان پخته شده با روغن کانولا بوده است که شاهد کاهش قابل چشمگیری اندازه گلوکز خون و کلسترول بد یا LDL خون شان بودند.

پژوهشگران گفته اند که روغن کانولا فقط دارای هفت درصد چربی اشباع شده می باشد که کمتر از روغن زیتون است. علاوه بر این به دلیل میزان بالا اسید چرب امگا۳ آن، استفاده از این روغن بسیار برای سلامت موثر می باشد.

امگا۳ تشکیل دهنده اصلی رشد مغز می باشد و در بهبود افسردگی بسیار تاثیر گذار می باشد. علاوه بر این، این اسید چرب برای کم شدن خطر بسیاری از بیماری های قلبی- عروقی و مشکلات مغزی نیز مفید تلقی می شود.

در مطالعه ای که پژوهشگران دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی آمریکا داشته اند نیز مشخص شد روغن کانولا منجر به کاهش اندازه و شیوع تومورهای روده در موش ها شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *