#


راه حل هایی برای رهایی از تهوع

رهایی از تهوع
6 دسامبر 2017 بدون نظر 1039 بازدید

راه حل هایی برای رهایی از تهوع

راه حل هایی برای رهایی از تهوع

تخم مرغ، سالاد تخم مرغ، سوزن، خون دادن ، خون دیدن، بوهای بیمارستانی ، مو در غذا، دود اتوبوس ، تصادف در بزرگراه، بوی همبرگر چرب، ته سیگارهای داخل قهوه، سیبیل گربه، ماهی بدبو و … می توانند باعث تهوع شوند.

یکی از روش های زیر را امتحان کنید تا بفهمید یکی از آنها در شما مؤثر است:

مایعات صاف مصرف کنید.

اگر می خواهید غذا بخورید، مایعاتی نظیر چای و آب میوه ها را مصرف کنید. دمای این مایعات باید گرم یا هم دمای اتاق باشد نه اینکه سرد باشد و در معده شوک ایجاد کند. هر بار بیش از یکی دو لیوان نخورید.

رهایی از تهوع

رهایی از تهوع

نوشیدنی های بدون گاز بخورید.

اگرچه متخصصان ما مخالف نوشیدنی های سرد و کربنات دار هستند اما اگر خواستید از این مایعات مصرف کنید بگذارید این نوشیدنی ها ساکن بمانند تا گاز آنها خارج و نیمه ولرم شوند.

غذایی کربوهیدرات دار بخورید.

اگر نیاز دارید غذایی بخورید و تهوع شما نیز حالت بدی ندارد، موادی مانند بیسکویت و نان در مقادیر کم بخورید. وقتی که حالت به هم خوردگی شکم تان از بین رفت به طرف غذاهای پروتئینی سبک مثل سینه مرغ و ماهی بروید. غذاهای چرب آخرین چیزی است که باید به رژیم خود اضافه کنید.

زنجبیل را امتحان کنید.

این ماده مطمئنا جلوی تهوع و به هم خوردگی دل را می گیرد. کپسول های حاوی پودر ریشهٔ این گیاه را بگیرید. مقدار مصرف آن به حالت تهوع شما بستگی دارد. هنگامی که آروغ می زنید یا زنجبیل را مزه می کنید، میفهمید که آیا به اندازه کافی خوردید یا خیر. شیرینی زنجبیلی در صورت داشتن تهوع ملایم مؤثر است.

رهایی از تهوع

رهایی از تهوع

کار را تمام کنید.

یکی از مؤثرترین راه های توقف تهوع ، استفراغ کردن است : تهوع بلافاصله خوب می شود: ممکن است استفراغ حال تان را به کلی سالم کند البته توصیه نمی شود که خود را وادار به استفراع کنید.

به پزشک مراجعه کنید.

اگر حالت تهوع در عرض یک یا دو روز از بین نرفت، به پزشک مراجعه کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *