#


درمان هموفیلی  و نتایج به دست آمده از آزمایش آن

هموفیلی
16 دسامبر 2017 بدون نظر 769 بازدید

درمان هموفیلی  و نتایج به دست آمده از آزمایش آن

درمان هموفیلی  و نتایج به دست آمده از آزمایش آن

طبق گفته ی پزشکان انگلیسی برای برطرف کردن هموفیلی آ (نوعی اختلال خونی) در تلاشند که در بیماران توانستند نتایج فوق العاده ای را به دست بیاورند.

به گزارش ازمن بپرس، متخصصان علوم پزشکی در لندن توانستند که با استفاده از ژن درمانی این مشکل را که باعث می شد خون نتواند انعقاد داشته باشد و در نتیجه موجب خونریزی بیشتری می شد را درمان کنند.

در آزمایشی متخصصان به برخی از افرادی که به بیماری هموفیلی مبتلا بودند ویروس هایی را که از لحاظ ژنتیکی دستکاری شده بودند را به بدن آن ها تزریق کردند. این ویروس ها قابلیت این را داشتند که دستورالعمل های ژنتیکی که از دست رفته بود را به بدن افراد بیمار انتقال دهند.

بعد از گذشت یک سال از انجام این آزمایش مقدار پروتئین انعقادی در بدن یازه نفر از بین سیزده نفر مبتلا به بیماری هموفیلی که این آزمایش را بر روی آن ها انجام داده بودند به وضعیت معمولی برگشتند.

افرادی که با بیماری اختلال ژنتیکی هموفیلی به دنیا می آیند بدن شان نمی تواند نوع پروئینی که برای انعقاد خون و جلوگیری از خونریزی نیاز است را تولید کند.

هموفیلی

بیمار ۲۹ ساله ای به نام جیک اومر که در این گروه آزمایشی شرکت کرده بود می گوید هم اکنون احساس می کند که بدن جدیدی دارد. برای این بیمار حنی با اینجاد یک آسیب جزئی باعث می شد تا خونریزی شدیدی داشته باشد. وی گفته است که در زمان کودکی اش وقتی دو دندانش را از دست داد برای چند روز خونریزی داشته است. همچنین می گوید که قدم زدن زیادی موجب خونریزی در مفصل های وی می شد و مفاصل او دچار ایجاد ورم می شد.

جیک برای داشتن یک زندگی عادی باید هر هفته حداقل سه آمپول فاکتور هشت را تزریق می کرد ولی در فوریه ۲۰۱۶میلادی با تزریق تنها یک مرتبه ژن درمانی شد.

ویروسی که در درمان جدید است مانند یک پستچی عمل می کند تا دستورالعمل های ژنتیکی را به کبد انتقال دهد که پس از آن تولید فاکتور هشت و یا همان پروتئین را انعقادی را تولید می کند.

طبق گفته هایی که وجود دارد قرار است آزمایش های بیشتری را انجام دهند تا مشخص شود که این درمان واقعا می تواند که زندگی بیماران را تغییر دهد. در ضمن مشخص نیست که این ژن درمانی تا چه مدت می تواند بر روی بدن بیماران تاثیر داشته باشد.

ممکن است که ژن درمانی هزینه زیادی به همراه داشته باشد. ولی هم اکنون بیماران مبتلا به هموفیلی که مرتب از فاکتور هشت استفاده می کنند باید سالیانه ۱۳۵هزار دلار بپردازند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *