#


دانستنی هایی در مورد سرماخوردگی کودکان

سرماخوردگی
10 اکتبر 2017 بدون نظر 1035 بازدید

دانستنی هایی در مورد سرماخوردگی کودکان

دانستنی هایی در مورد سرماخوردگی کودکان

یکی از بیماری هایی که در بین مردم بیشتر شایع است سرماخوردگی است که بعضی اوقات ممکن است در کودکان هم مشاهده شود. بدن کودکان به دلیل اینکه ضعیف تر هستند به مراقبت های بیشتری نیاز دارند تا دچار بیماری نشوند.

به گزارش ازمن بپرس زمانی که دچار سرماخوردگی می شوید نشانه های آن بعد از یک تا سه روز پس از تماس با ویروس سرماخوردگی نمایان می شود. سرما خوردگی توسط بعضی موارد در هوا منتشر می شوند که این موارد عباتند از: ذرات تنفسی آلوده، سرفه یا عطسه. اگر بعضی از موارد را برای جلوگیری از آن ها رعایت کنید باعث می شود که از سرماخوردگی در والدین و کودکان پیشگیری کند.

سرماخوردگی

سرماخوردگی

نشانه هایی که در سرماخوردگی وجود دارد

نشانه های سرماخوردگی معمولا بعد از یک تا سه روز خود را نشان می دهند که این علائم عبارتند از: گرفتگی یا آبریزش بینی، سرفه، سر درد یا بدن درد، تب، خارش گلو و یا گلو درد، احتقان، آبریزش از چشم ،احساس خستگی مختصر، زمانی که سرما خوردگی تشدید می یابد باعث می شود که ترشحات بینی غلیظ تر شوند و رنگ آن ها به مرور زمان زردتر و یا سبزتر شود.

دلیل سرما خوردگی

شایع ترین عاملی باعث می شود به شدت سرایت کند رینو ویروس ها می باشند. دهان یا بینی راه ورود این نوع ویروس است ولی دست ها هم نقش مهمی را بر عهده دارند.
اگر در هوا سرفه، عطسه و یا حرف بزنید باعث می شود که ویروس ها در هوا پخش شوند. اگر دست های تان را به جایی که قبلا از این ویروس آلوده شده اند بزنید باعث می شود که این ویروس انتقال بیابد جاهایی که ممکن است آلودگی وجود داشته باشد عبارتند از: گوشی تلفن، حوله، لیوان و… .اگر دست های آلوده تان را به چشم، دهان و بینی بزنید باعث می شود که عفونت سرما خوردگی به بدن شما منتقل شود.

سرماخوردگی

سرماخوردگی

جلوگیری از سرما خوردگی کودک

-سعی کنید که از کسانی که بیمار هستند دوری کنید. در بیماری هایی که ویروسی هستند ممکن است که در چند روز اول بیشتر سرایت کنند.
-کودکان را تمیز نگه داری کنید. به آن ها بگویید که همیشه دست های خود را بشویند. زمانی که آب و صابون وجود ندارد سعی کنید از ضد عفونی هایی که دارای الکل هستند را استفاده کنید. همیشه اسباب بازی ها و تمام نقاط خانه را تمیز کنید.
-به شما توصیه می کنیم که از وسایلی که فرد مبتلا به بیماری استفاده می کند به طور مشترک استفاده نکنید مانند:لیوان، کیسه حمام، حوله و سایر وسایل. زیرا در این محل ها میکروب ها بیشتر رشد می کنند.
سرماخوردگی در کودکان و حتی بزرگ سالان درمان ندارد و فقط داروهایی که برای آن تجویز می شود برای تکسن آن می باشد.

تغذیه و مراقبت های دیگری که باید در زمان سرما خوردگی رعایت شود

۱-سعی کنید که در زمان سرماخوردگی از مایعاتی مانند آب ،آب میوه، سوپ، چای و مواردی مانند این ها استفاده کنید تا جای مایعاتی که از دست داده اید را بگیرد. اگر از سیگار و یا الکل استفاده کنید باعث می شود که این بیماری تشدید یابد.

۲-مصرف سوپ مرغ: در این روزها مشخص شده است که در درجه اول سوپ مرغ به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند و دوم اینکه باعث زودتر خالی شدن خلط های بینی و بهتر شدن احتقان می شود.

۳-استراحت: اگر هنگام بیماری به تب، سرفه های شدید و بیحالی دچار شدید این را بدانید که باید حتما در خانه استراحت کنید. این کار باعث می شود که دیگران را به این بیماری مبتلا نمی کنید. ولی اگر مجبور شدید که به سرکار بروید حتما از ماسک استفاده کنید.

۴-تنظیم دما و رطوبت اتاق: اتاق تان را زیاد داغ نکنید همین که گرم باشد کافی است و چنانچه هوای اتاق خشک است از یک مرطوب کننده استفاده کنید.دستگاهی که رطوبت را ایجاد می کند بای همیشه تمیز باشد تا میکروب ها و قارچ ها در این محل نتوانند رشد کنند.

۵-تسکین گلو درد: اگر می خواهید درد گلوی تان را تسکین دهید و از سرفه های تان بکاهید می توانید از آب نمک برای غرغره کردن استفاده کنید و یا ترکیب آب لیمو ترش با عسل را بخورید.

۶-اگر از قطره های بینی استفاده کنید باعث می شود که احتقان بینی را کاهش دهد، مخصوصا کودکان که به آن ها در خوردن غذا و خواب راحت کمک می کند.

سرماخوردگی

سرماخوردگی

برای بهتر شدن سرماخوردگی کودکان چه کاری باید انجام دهیم؟

همان طور که گفتیم درمانی برای سرماخوردگی چه در بزرگسال و چه در کودکان وجود ندارد و تمام درمان ها فقط برای تسکین است. ولی درمان های تسکینی که رای کودکان وجود دارد باید با ملاحظات صورت بگیرد. به کودکان زیر دوسال و مخصوصا زیر یک سال به هیچ عنوان شربت ضد سرفه ندهید.

برای کودکانی که بالای ۱سال سن دارند میتوانید شربت سرفه ی عسل را به آن ها بدهید. شما می توانید درون عسل چند قطره آب لیمو بریزید و به کودک تان بدهید. برای کودکان هم می توانید از آب نمک برای غرغره کردن استفاده کنید تا سرفه و خارش گلو را تسکین دهید. کودکان هم بایداز مایعات گرم استفاده کنند. برای بهبودی سرفه می توانید برای آن ها دمنوش آویشن را درست کنید.

برای گرفتگی بینی کودکان می توانید از قطره های بینی استفاده کنید. به کودکان خود آش، سوپ مرغ، شیر، غذاهای گرم، آب میوه تازه و لیمو شیرین بدهید. از غذاهایی که سرخ کردنی، ترش و تند هستند و غذاهای سردی مانند بستنی و آب سرد به کودکان تان ندهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *