#


با خواص گیاه شاهی بیشتر آشنا شویم

خواص درمانی شاهی
15 دسامبر 2017 يك نظر 3643 بازدید

با خواص گیاه شاهی بیشتر آشنا شویم

با خواص گیاه شاهی بیشتر آشنا شویم

شاهی دو برادر دیگر دارد به اسم تره تیزک و به ترکی، بولاغ اوتی و بذر آن را حب الرشاد میگویند. شاهی به علت داشتن (ید) ضد غمباد(گواتر) و چون منیزیم دارد، ترمز کننده سرطان می باشد. یک دسته از فوائد خوراکیها مرهون مواد معدنی می باشد که در ساختمان گیاهان وجود دارد و این فلزات را از آب و خاک میگیرند و اگر آنها فاقد این مواد باشند، نه تنها خاصیت اولیه ی خود را از دست میدهند، بلکه بر عکس عمل خواهند نمود.

بنابراین اگر شاهی نسبت به شبه فلز (ید) گرسنه باشند، نه تنها غمباد را معالجه نخواهد کرد، بلکه (گواترزا) بوده باعث ناراحتی غده و قی خواهند شد.

شاهی چون از قدیم این راز را میداند، فقط در کنار آبهایی به طور خودرو به عمل آمده که دارای شبه فلز «بید» به حد کافی باشد. این سه نوع شاهی هر سه سرشار از ویتامین ث بوده، ضد خونریزی و رفیق شدن خون میباشند، و به حدی از این اکسیرگرانبها دارند که خوردن مختصری از شاهی رفع کمبود آن را خواهد کرد. با کمک یک ماده میکروب کش که در این خانواده وجود دارد، در معالجه زخم روده و امراض داخلی و سرماخوردگی اثر معجزهآسا دارند و این ماده در شاهی بیشتر از دو برادر دیگر آن ترتیزک و بولاغ اوتی است. ترتیزک به علت داشتن یک ترکیب گوگردی در اصلاح دستگاه تنفسی تأثیر فراوان دارد.

سل ریوی، آسم، زکام و سیاهسرفه را شفا می دهد. برای این کار شیره آن را گرفته، همه روزه صبح و عصر یک قاشق سوپخوری به بیمار بدهید، هر سه این خانواده خنک بوده در رسانیدن مواد معدنی به یاخته ها نقش مهم دارند. صبح زود که از خواب بیدار می شوید، یک استکان کوچک از آب اینها نوش جان کنید، تمام سمومی که در بدن شما هست دفع خواهد شد و انگلهای معدی هم از بین خواهد رفت.

مخلوطی نیم لیتراز آب آنها با روغن بادام شیرین یا زیتون، درمان بند آمدن ادرار و درد کلیه و مثانه است، زیرا شاهی ترشحات خارجی مثل شهر، عرق و ادرار را زیاد می کنند.

و به ترشحات داخلی کمک می نماید و از این رو آن را برای معالجه مرض قند، غمباد، بوی عراق زیر بغل تجویز کرده اند. بانوانی که رحمشان بومی دهد، می توانند از این خواص آن استفاده نمایند. تخم شاهی که به «حب الرشاد» معروف شده است، دارای اکثر خواص شاهی میباشد. جوشانده گرم آن قی آور بوده، بلغم را دفع می نماید.

با زرده تخم مرغ نیم بند جهت تقویت غرایز جنسی نافع است و ضماد آن جهت برطرف کردن کک مک و بثورات جلدی توصیه شده است. با زهره گاو جهت محکم شدن و جلوگیری از ترکیدن و شکستن ناخنها و سم ستور سودمند می باشد، خلاصه چون شاهی سرشار از ویتامینهای «آ»، ب، ث، و مواد کانی مثل آهن، فسفر، ید، منیزیم، منگنز، مس، روی، آهک، و گوگرد است به آن لقب تندرستی داده اند.

اگر میخواهید شاهی همچنان خدمتگزار شما باشد، در مزرعه ی برادران آن مختصری نمک، ید و دو پتاس ہپاشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *