#


دلایل پزشکی برای خستگی مفرط در طول ورز

خستگی مفرط
18 جولای 2017 بدون نظر 1147 بازدید

دلایل پزشکی برای خستگی مفرط در طول ورز

دلایلی که خود فرد پیشنهاد می دهد

شما ممکن است فکر کنید که خستگی شما ناشی از خماری بعد از بیدار شدن باشد.یا تاثیر یک برنامه دیوانه وار شلوغ، یا احساس تنبلی بیش از حد معمول است، اما دلیل واقعی که شما خسته می شوید می تواند یکی از این مشکلات باشد

شما خسته اید زیرا کم خونی دارید

دکتر ایمی شا می گوید: هنگامی که شما با دکتر خود ملاقات می کنید و از احساس خستگی  همیشگی شکایت می کنید، اولین چیزی که ممکن است بررسی شود، کم خونی یا اختلال تیروئید است زیرا شما به راحتی می توانید این دو را با یک آزمایش خون تشخیص دهید.

هنگامی که یک بیمار می گوید: “من خسته ام”، این یک واژه گسترده است و می تواند خیلی چیزها معنی دهد، اما اگر کسی می گوید: “من خسته ام و احساس تنگی نفس می کنم” یا “من در ورزش کردن مشکل دارم “، این ها نشانه های کم خونی است. کم خونی زمانی است که خون شما اکسیژن کافی برای تمامی نقاط بدن شما ندارد و شایعترین علت کم خونی کمبود آهن است. بیماری های کم خون ممکن است احساس سردی، سرگیجه، تحریک پذیری یا سردرد را در کنار احساس خستگی تجربه کنند.

شما خسته هستید زیرا مشکل تیروئید دارید

اگر مشکل تيروئيدي مثل تيروئيد کمکار (هيپوتيروئيديسم) داشته باشيد، احتمالا احساس خوبی در طول روز نخواهید داشت. دکتر شا می گوید: علاوه بر احساس خستگی، ممکن است احساس کنید که پوست شما واقعا خشک است و شما به علت فقدان انرژی زیاد به یبوست مبتلا هستید. هیپوتیروئید یک بیماری است که وقتی غده تیروئید شما به اندازه کافی هورمون های مهم خاص تولید نمی کند، اتفاق می افتد. در حالی که زنان بیشتر احتمال دارد که کم کاری تیروئید داشته باشند، آزمایش های عملکرد تیروئید می توانند به آسانی کم کاری تیروئید را تشخیص دهند و اگر مشکل داشته لاشید، پزشک ممکن است یک هورمون مصنوعی تیروئید تجویز کند.

شما خسته اید زیرا قند خون یا دیابت دارید

طبق گفته دیوید اسپرو، پرستار وبلاگنویسی در وبلاگش: هنگامی که شما قند خون بالا دارید، گردش خون شما ممکن است دچار اختلال شود، بنابراین سلول ها نمی توانند اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنند و شما احساس خستگی می کنید. طبق تحقیقات سطوح پایین قند خون نیز موجب احساس خستگی می شود، زیرا سوخت کافی برای سلول ها وجود ندارد تا به خوبی کار کنند. با توجه به تحقیقات انجام شده، اگر گلوکز بالا باعث ایجاد رگهای خونی متورم می شود، التهاب مزمن نیز باعث خستگی شما می شود.

تو خسته هستی چون تو افسرده ای

اگر احساس می کنید همیشه خسته هستید، نمی خواهید صبح از خواب بیدار شوید و یا در خوابیدن مشکل دارید، ممکن است از افسردگی رنج می برید. دکتر شا می گوید: پزشک شما باید مراقب افسردگی شما در طول دیدار های روزانه باشد. پزشک شما می تواند از ابزار های غربالگری برای تعیین اینکه آیا شما دچار اختلال افسردگی هستید یا نه استفاده کند. او می گوید گاهی اوقات افراد با الکل تحت خود درمان افسردگی قرار می گیرند و سپس خسته می شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *