#


توصیه هایی برای درمان سرفه های خشک

19 ژانویه 2018 بدون نظر 1423 بازدید

توصیه هایی برای درمان سرفه های خشک

توصیه هایی برای درمان سرفه های خشک

بعضی از افراد هستند که به سرفه های خشک دچار هستند و از آن رنج می برند. در بعضی از موارد زخمی محرک درون گلو وجود دارد که موجب بروز سرفه خواهد شد، ولی دارای هیچ مخاطی نمی باشد. سرفه به واکنشی از بدن گفته می شود که به دنبال رهایی از عوامل تحریک کننده انجام می شود.

به گزارش از من بپرس، و به نقل از نبض ما، ابتلای افراد به سرفه های خشک و مداوم می تواند موجب ایجاد احساس خستگی در فرد شود و بعضی اوقات فرد را دچار دندان درد می کند و باعث تحریک بیشتر مسیر های هوایی شما خواهد شد.

معمولا زمانی سرفه اتفاق می افتد که سلول ها در امتداد عبور هوا تحریک شده باشند و باعث ایجاد سرفه خواهند شد. در نهایت درون ریه ها هوا تحت فشار زیادی قرار می گیرد و به اجبار آن را خارج می کند.

زمانی که هوا سرد می شود بیشتر مردم از ابتلا به سرفه های مزمن رنج می برند که می تواند ابتلا به سرفه ی خشک بوده باشد و یا سرفه ی سینه باشد. از سرفه ی خشک تحت عنوان سرفه ی ماندگار، سرفه های محرک و یا سرفه هایی که بیشتر در زمان شب بروز می کنند نام برده می شود. یکی دیگر از انواع سرفه تحت عنوان سرفه ی کولیت می باشد که یک سرفه ی خفیف و یا سرفه ی مولد توصیف شده است.

علائم سرفه های خشک

  • احساس تنگی در راه های هوایی
  • سرفه های بدون مخاط
  • عدم خس خس سینه و یا تراکم به هنگام سرفه

بهتر است بدانید که سرفه های خشک احتمال دارد که در شب ها بیشتر اتفاق بیفتند. اغلب اوقات ممکن است سرفه ی خشک به مدت چند روز و یا حتی دو تا سه هفته به طول بیانجامد و دارای نشانه هایی همانند نشانه های سرفه های مربوط به سرماخوردگی می باشند.

نشانه هایی که سرفه های خشک بروز می کنند با نشانه هایی که در سرفه های سینه بروز می کنند فرق می کنند، برای مثال داخل قفسه ی سینه پر از فشار می شود، و مشکلاتی ناشی از سرفه کردن و مخاط وجود دارد. برای این که بتوان سرفه های خشک را به راحتی درمان کرد این که تفاوت های بین سرفه ها را تشخیص داد از اهمیت زیادی برخوردار است. در این صورت شما می توانید درمان موثری برای سرفه های خود داشته باشید.

چه عواملی موجب ابتلا به سرفه های خشک می شوند؟

اغلب زمانی فرد به سرفه های خشک مبتلا می شود که مجرای هوایی فوقانی اش توسط ویروس ها دچار عفونت شود. بعضی اوقات ممکن است سرفه های خشک در پی ابتلا به سرفه های مربوط به سرماخوردگی به وجود بیایند. از دیگر عوامل ابتلا به سرفه های خشک می تواند سوزش هایی باشد که بر اثر کشیدن سیگار، یا وجود گرد و غبار و یا آلودگی های موجود به وجود می آیند.

دلایل ایجاد سرفه های خشک

علل ابتلا به سرفه های خشک را می توان به دو علت عفونت ( ناشی از عفونت) و دلایل غیر عفونی تقسیم کرد. از دلایل عفونی سرفه های حاد و خشک می توان به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی(سرماخوردگی)، عفونت های سینوسی، برونشیت حاد و پنومونی اشاره کرد.

از دلایلی مانند بدتر شدن برخی از بیماری های مزمن نظیر برونشیت مزمن، آمفیزم، آسم و ابتلا به آلرژی های محیطی می توان به عنوان علل ابتلا به سرفه های غیر عفونی نام برد.

دلایل ابتلا به سرفه های خشک به عواملی از قبیل عوامل محیطی، وضعیت درونی ریه ها، راه های عبور هوا از درون ریه ها به بیرون، وضعیت درونی حفره ی قفسه ی سینه، ریه و علل مربوط به گوارش بستگی خواهد داشت.

همین طور استفاده از مواد شیمیایی و کشیدن سیگار هم از شایع ترین دلایل ابتلا به سرفه های مزمن می باشد. سایر عوامل محرک سرفه عبارتند از گرد و غبار، بودن در کنار حیوانات خانگی، گرده گل ها، مواد معدنی، مواد شیمیایی صنعتی و آلودگی، دود و نیز رطوبت کم.

همچنین یکی دیگر از عوامل رایج و غیر معمول سرفه می توان به ناراحتی های مربوط به ریه اشاره کرد. همین طور رایج ترین دلیل سرفه ی مزمن ناشی از سرطان ریه، سارکوئیدوز، بیماری های مربوط به بافت ریه و نارسایی احتقانی قلب و یا تشکیل مایع مضر درون ریه ها می باشد.

از علل دیگر ابتلا به سرفه های مزمن، عفونت مزمن سینوسی، ابتلا به سرفه های مزمن بعد از زایمان، بیماری های مربوط به گوش خارجی، عفونت های ایجاد شده در گلو، و نیز مصرف دارو هایی که برای کنترل فشار خون بالا استفاده می شوند می باشند.

علاوه بر فرآیندهای بیماری در ریه و هوا، علائم و نشانه های بیماری در سایر نقاط داخل حفره قفسه سینه نیز ممکن است منجر به سرفه شود.

سرفه های خلط آور

شرایط درون قفسه ی سینه که موجب ابتلا به سرفه های مزمن می شوند از قبیل سرطان، رشد غیر معمول غدد لنفاوی و نیز افزایش غیر معمولی آئورت می باشد. تنها دلیلی که موجب ابتلا به سرفه ی مزمن می شود و معمولا افراد آن را نادیده می گیرند رفلاکس معده می باشد به این معنی که وقتی که اسید از معده به مری می آید.

این نوع وضعیت غیر معمول می تواند موجب تحریک شدن مری و نیز حنجره شود و به دنبال آن به سرفه های مزمن بیانجامد.

راه هایی برای درمان سرفه های خشک

زمانی که بیمار به سرفه های حاد و خشک مبتلا بوده و برای درمان به پزشک مراجعه نکرده باشد، احتمال دارد که برای درمان سرفه های خود از دارو های مربوط به سرماخوردگی استفاده کند.

چنانچه فردی مشکوک به بیماری سرماخوردگی و یا آنفولانزا باشد، احتمال دارد که سرفه های ایجاد شده تا زمان برطرف شدن عفونت ها ادامه داشته و به صورت خود به خود رفع شود. زمانی که سرفه ی حاد و خشکی که از راه آلرژی به وجود می آید معمولا با استفاده از دارو های آلرژی برطرف می شود به این دلیل که سرفه به علت محرک های محیطی به وجود آمده و با از بین رفتن عوامل محرک، برطرف خواهد شد.

برای درمان سرفه های مزمنی که علل نا معلومی دارند، بهتر است با پزشک مشورت شود. همچنین درمان سرفه بستگی به میزان شدت آن و دلیل اصلی ایجاد آن دارد. در کل، برای این که بتوان سرفه را درمان کرد و آن را کاهش داد، علاوه بر درمان، دلیل اصلی ابتلا نیز ارزیابی خواهد شد.

راه هایی برای درمان سرفه های خلط آور از طریق درمان های گیاهی

گاهی اوقات سرفه های شدید را می وان با استفاده از دارو های ضد سرفه درمان کرد. سرفه هایی که خیلی شدید هستند و بیشتر در زمان خواب بیشتر می شوند، احتمال دارد احتیاج به درمان هایی داشته باشند که دارای مواد مخدر می باشند. هنگامی که پزشک این نوع دارو ها را برای درمان سرفه های شما تجویز کرد، بهتر است از مصرف الکل و رانندگی کردن خودداری کنید.

در صورتی که فردی مشکوک به عفونت باکتریایی باشد، معمولا پزشک برای او دارو های آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد. اما افرادی که مشکوک به عفونت های ویروسی باشند، مصرف آنتی بیوتیک برای آنان تاثیری ندارد و به درمان های قوی تر و موثر تری احتیاج دارند.

گاهی اوقات افراد میانسال، افرادی که به عفونت های باکتریایی مبتلا هستند و یا افراد مبتلا به عفونت های ویروسی و نیز افرادی که دارای سیستم ایمنی خیلی ضعیف هستند، احتمال دارد برای درمان احتیاج به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند، تا پزشک بتواند مشکل اصلی را ارزیابی کند.

درمان گیاهی سرفه های خشک به روش سنتی

برای گلو درد می توان از عسل درمانی استفاده کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده، استفاده از این دارو می تواند برای کاهش سرفه ها مفید واقع شود.

بهتر است بدانید که عسل برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد، و شما می توانید با مصرف عسل به صورت روزانه ایمنی بدن خود را تضمین کنید. معمولا پروبیوتیک ها، به عنوان میکروارگانیسم هایی از آن ها نام برده می شود که دارای خواص تاثیر گذاری بر سلامتی هستند.

آن ها مستقیما موجب تسکین سرفه نمی شوند، ولی از آن ها می توان برای تنظیم دستگاه گوارش استفاده کرد. این گیاهان گوارشی باکتری هایی می باشند که درون روده ی شما وجود دارند.

یکی دیگر از دارو های گیاهی موثر برای درمان سرفه های خشک بروملین می باشد، شاید شما نام آن را تابه حال نشنیده باشید؛ ولی باید بدانید که با تحقیقاتی که انجام شده به این نتیجه رسیده اند که آنزیمی در ساقه و میوه بروملین وجود دارد که می توان با استفاده از آن مشکاتت مربوط به سرفه های خشک را در گلو برطرف کرد.

برای این که بتوانید نتیجه ی بهتری از درمان خود بگیرید، بهتر است از ترکیب آناناس و برملائین استفاده کنید، به این طریق که تکه ای از برملائین را سه و نیم اونس آب آناناس سه مرتبه در روز بنوشید.

از دیگر دارو های گیاهی در درمان سرفه ها استفاده از برگ های نعناع می باشد که دارای خواص شفا بخشی می باشند. مواد مرطوب کننده ای که در نعناع وجود دارند سبب آرام شدن و نرم شدن گلو می شود و به عنوان یک ضد انعقاد عمل می کند و همین طور باعث شکستن موکوس خواهد شد.

بهتر است بدانید که با استفاده از دم کرده ی نعناع و یا استفاده از بخور نعناع ، می توان از میزان شدت سرفه کاست. برای اینکه یک بخور نعناع تهیه کنید، برای هر ۱۵۰میلی لیتر آب گرم بین سه تا چهار قطره روغن نعناع بریزید. سپس حوله ای را بر روی سر خود کشیده و نفس های عمیقی بکشید. برای گرفتن نتیجه باید حداقل یک مرتبه در روز این کار را انجام دهید.

از برگ های آووکادو نیز می توانید برای درمان بیماری های تنفسی استفاده کنید. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان دهنده ی این است که جوانه و نیز برگ های آووکادو می تواند به کاهش سرفه و همین طور برونشیت های کوتاه مدت کمک کند. همچنین برگ های آووکادو دارای ترکیبات فلاونوئید می باشد که باعث می شود عضلات گلو مرطوب شده و نیز سرفه و التهاب ناشی از آن کاهش پیدا کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *