#


تاول؛ نکته هایی برای جلوگیری از آسیب و صدمه

تاول
13 نوامبر 2017 بدون نظر 1465 بازدید

تاول؛ نکته هایی برای جلوگیری از آسیب و صدمه

تاول؛ نکته هایی برای جلوگیری از آسیب و صدمه

تاول نیز مانند گرفتگی عضلانی یا درد پهلو به شما میفهماند که باید فعالیت خود را کاهش دهید.

در بعضی موارد، پوشیدن کفش های نامناسب و یا استفاده بیش از حد از چنگک در باغچه باعث ایجاد تاول می شود. تاول ها بخصوص در افرادی که تازه به پیادهروی روی آوردهاند و یا دوچرخه سواران تازه کار بیشتر دیده می شود. بیشترین جایی که دچار تاول می شود ، پای انسان است.

تاول

تاول

درمان

در اینجا به بعضی از روشهایی که متخصصان برای برخورد با تاول ها ذکر کرده اند اشاره می کنیم :

انتخالب کنید : تاول را بترکانید یا نه.

در این مواقع باید تصمیم بگیرید و بهترین کار ممکن را انجام دهید. آیا باید از آن محافظت کنید و همانطور آن را باقی گذارید؟ و یا آن را بترکانید و مایعات آن را خالی کنید.

سعی کنید تاول های بزرگ را بترکانید ولی تاول های کوچک را دست نزنید . تاول های بزرگی که زیر فشارند باید خالی شوند چون در غیر این صورت آنها آنقدر پر می شوند که شبیه بادکنک شوند. متخصصان همچنین می گویند : تاول هایی را که احتمال ترکیدن خود به خود آنها وجود دارد باید بترکانید.

یک پوشش کلفت به شکل نان کماجی برای پوشاندن آن تهیه کنید.

یک راه برای محافظت از تاول حساس ، بدون تخلیهٔ آن، بریدن یک پارچهٔ کلفت به اندازهٔ نان کماچی و قرار دادن آن روی تاول است. مرکز آن را باز نگه دارید تا تاول با بیرون تماس داشته باشد؛ این کار بیشتر ضربه و تماس حاصل از فعالیت روزانه را به خود می گیرد.

اطراف تاول را استریل نگه دارید .

برای کسائی که می خواهند تاول را تخلیه کنند، اولین نکته، تمیزی تاول و پوست اطراف آن و استریل کردن وسایل مورد استفاده مانند سوزن یا تیغ ریش تراشی است. دکتر نانسی لوکوئراد الکل را برای تمیز نگه داشتن هر دو توصیه می کند. بعضی از پزشکان هم حرارت را به جای الکل پیشنهاد می کنند؛ یعنی سوزن یا تیغ را با شعلهٔ کبریت آنقدر گرم کنید تا قرمز شوند (و قبل از تماس با پوست بگذارید سرد شوند) و بعد از آنها استفاده کنید.

سوزن را فرو ببرید .

دکتر جوزف میگوید: سوزن را به تاول وارد کنید و مطمئن شوید که سوراخ ایجاد شده به اندازهٔ کافی بزرگ است تا بتوان با فشردن تاول، مایع داخل آن را کاملا خارج کرد.

تاول

تاول

برش دهید.

دکتر استارت میگوید: ما از چاقوی جراحی برای تخلیهٔ تاولها در مطب استفاده می کنیم ، او توصیه می کند: از تیغ استریل برای انجام این کار در خانه استفاده کنید.

پوستهٔ رویی را حفظ کنید .

دکتر ریچارد کراون میگوید: من فکر می کنم بزرگترین اشتباهی که اکثر مردم در درمان تاول ها انجام می دهند این است که بعد از تخلیه، پوست روی آن را می کنند. همیشه پوست روی تاول را باقی بگذارید و به آن به عنوان یک چسبب زخم طبیعی نگاه کنید.

از جادوی سه گانه برای از بین بردن میکروب ها استفاده کنید.

تحقیقات اخیر نشان داده که آنتیبیوتیکهای سهگانه ( مانند ننوسپورين ) مى توانند عفونت باکتریایی را بهتر از ترکیب های دوتایی مانند ید و کامفر فنول از بین ببرند.

از پانسمان ساده استفاده کنید.

بعد از درمان تاول ، باید آن را بپوشانید و محافظت کنید تا بهبو گرچه، پدهای گاز و بانداژهاید مخصوص اولین چیزی است که انتظار دارید یک به متحصص به شما توصیه کند. متخصصان ما، یک روش ساده تر را پیشنهاد می کنند:

دکتر کراون می گوید : اولین انتخاب من ، یک باند چسبناک انعطاف پذیر است. مردم به شما می گویند که یک پانسمان استریل روی آن بگذارید؛ اما اغلب فراموش می کنند که داخل چسبب زخمها یک پوشش استریل وجود دارد.

( SECOND SKINپوست اضافی ) برای پانسمان مجدد استفاده کنید.

SECOND SKIN  یک ماده اسفنجی است که فشار را جذب می کند و اصطکاک و تماس را با تاول و پوست اطراف آن کاهش می دهد.

تاول را در معرض هوا قرار دهید .

اغلب پزشکان پیشنهاد می کنند که شب ها پانسمان را بردارید و بگذارید مقداری هوا بخورد. دکتر کوین میگوید: هوا و آب برای التیام، خیلی خوب هستند.

پانسمان خیس را بردارید.

اگرچه بعضی از پزشکان اعتقاد دارند که شما می توانید پانسمان را دو روز ، بدون نگرانی نگه دارید، در عین حال همهٔ آنها موافقند که اگر پانسمان به هر دلیلی مرطوب باشد باید آنها را آلوده فرض کرد و پانسمان را تعویض کرد. به این معنی که اگر پای شما زیاد عرق می کند، باید پانسمان تان را عوض کنید.

مراقب عفونت باشید .

حتماً میدانید که اکثر زخم ها، صرف نظر از اینکه از چه نوعی هستند، باید هر روز بهتر شوند. این قانون برای تاول نیز صادق است. با توجه به اینکه علایم کلاسیک عفونت شامل هنگامی که مایع غیرشفاف و بوداری هم از تاول قرمزی ، تورم ، گرما و افزایش درد میباشد ، خارج شود، نشانهٔ عفونت است .

از جوراب های آکریلی استفاده کنید.

بعضی مطالعات نشان می دهد که جوراب های آکریلی ممکن است خیلی بهتر از جوراب های پنبه ای و یا الیاف طبیعی باشد. چون جوراب های آکریلی وقتی مرطوب می شوند، خاصیت انعطاف پذیری خود را حفظ می کنند و این باعث جلوگیری از تاول زدن می شود.

تاول

تاول

پیشگیری

پیشگیری ، همواره بهترین گزینه است. بنابراین در اینجا توصیه های پزشکان برای جلوگیری از تاول را مطرح می کنیم .

از بالا بر پاشنه استفاده کنید .

تاول هایی که در پشت پای شما ظاهر می شوند، اغلب نتیجه برخورد قسمت متناظر پاشنه کفش با پشت پاشنهٔ شما میباشد ، پس شما باید از بالا بر پاشنه استفاده کنید .

جوراب بپوشید .

دکتر کراون میگوید: یکی از چیزهایی که مد شده ، بیرون رفتن مردم بدون پوشیدن جوراب است . این افراد از تاول پشست پا رنج میبرند .

هر روز از پودر استفاده کنید .

دکتر کورناد می گوید: باید با پودر دوست باشیم . پودر زدن به پای تان را جزء برنامهٔ عادی روزانه خود قرار دهید. دکتر کوین میگوید: هنگامی که افرادی می آیند که کفش شان مناسب است ولی پایشان تاول میزند، به آنها می گویم : قبل از پوشیدن جوراب ، از پودر بچه روی پای تان بپاشید. این کار باعث میشود جوراب روی پا کمی بیشتر لغزش داشته باشد و از تاول زدن جلوگیری کند.

برای محافظت ، تاول را بپوشانید .

اگر برنامه ریزی کرده اید که به یک پیاده روی طولانی ، دویدن ، مسابقه تنیس و … بروید یک راه پیشگیری از تاول ، مالیدن نواحی حساس با وازلین میباشد. دکتر کورناد می گوید: این کار ، اصطکاک را کاهش می دهد. دکتر الیس می گوید: پماد A و D(که به طور معمول برای کهیر ناشی از کهنهٔ بچه به کار میرود ) ضخیمتر از وازلین و بهتر است .

هنگام پوشیدن کفش های نو از جوراب جدید استفاده کنید .

دکتر الیس می گوید : اگر یک جفت کفش نو خریده اید ( که باعث تاول زدن می شود ) ، اولین کار این است که جوراب های تان را عوض کنید. من جوراب های آکریلی را توصیه می کنم ( در مغازههای لوازم ورزشی موجود است ) ، زیرا این جوراب ها از لایه هایی درست شده اند که اصطکاک را کاهش می دهند .

از کفی های مخصوص برای درمان پای تان استفاده کنید .

بسیاری از محصولات موجود در بازار برای پیشگیری از تاول زدگی مناسبند. یکی از اینها کفی های مخصوص شیمیایی هستند که حباب های نیتروژن در آن به کار رفته است که باعث حالت بالشتکی در ته پا می شود و نمیگذارد که پا به ته کفش بچسبد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *