#


افراد دیابتی و مواد غذایی بهاره مخصوص آن ها

8 آوریل 2018 بدون نظر 1503 بازدید

افراد دیابتی و مواد غذایی بهاره مخصوص آن ها

چند ماده غذایی که مخصوص افراد دیابتی در فصل بهار مفید است

یکی از مهم ترین قدم ها جهت کنترل قند خون در محدوده سالم، اضافه کردن خوراکی های بهاری به رژیم غذایی روزانه است.

به گزارش از من بپرس در این مطلب ۹ماده غذایی بهاره به افراد بیمار دیابتی بیشتر معرفی شده است:

مارچوبه: یکی از بزرگ ترین هدیه های بهار می باشد و مواد مغذی موجود در آن به کاهش خطر سرطان، بیماری های قلبی و فشار خون بالا کمک می کند. یک فنجان مارچوبه پخته شده فقط ۳۲کالری و ۳گرم کربوهیدرات همراه با ۳گرم فیبر دارد. مارچوبه سدیم زیادی ندارد، بدون چربی و کلسترول می باشد. یک وعده مارچوبه ۱۰درصد نیاز مصرف روزانه شما به فولات، هشت درصد نیاز روزانه به فیبر و پتاسیم و صد درصد نیاز روزمره به ویتامین ث را تأمین می کند. مارچوبه به عنوان دومین منبع مفید اسید فولیک پس از آب پرتقال می باشد و مصرف آن با پایین آمدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان روده، بیماری کبد و اسپینابیفیدا در ارتباط می باشد.

ریحان: منبع غنی از ویتامین کا، بتا کاروتن، منیزیوم، پتاسیم، ویتامین ث به حساب می آید و استفاده از آن با سلامت قلب رابطه نزدیک دارد.

کنگر فرنگی: یک عدد کنگر فرنگی به تنهایی دارای ۲۵کالری، و ۱۷۰گرم پتاسیم می باشد ضمن این که چربی آن به میزان صفر است. کنگر فرنگی منبع مناسبی از ویتامین ث، آنتی اکسیدان ها، فولات و منیزیوم به حساب می آید. فیبر زیاد این سبزی به کنترل قند خون و حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کند، ضمن این که منجر به پایین آمدن سطح کلسترول و پایین آمدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و جلوگیری از انواع خاصی از سرطان ها می گردد.

چغندر: یک ماده مغذی دیابت پسند است، آنتی اکسیدان های موجود درون آن منجر به ایجاد محافظت در مقابل بیماری های عروق کرونر، سکته مغزی، کاهش میزان کلسترول می شود و اثر ضد پیری دارد. چغندر دارای دو کاروتنوئید لوتئین و زیگزانتین می باشد که منجر به حفظ سلامت چشم و جلوگیری از مشکلات چشمی مرتبط با سن مثل دژنراسیون ماکولا می شود. چغندر منبع مناسبی از فولات و منگنز و همچنین پتاسیم، ویتامین ث، مس، منیزیوم، آهن و فسفر است.

زغال اخته: سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و در هر فنجان فقط ۸۰کالری و ۲۰گرم کربوهیدرات دارد. مزیت های سلامتی زغال اخته عبارتند از پایین آوردن خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی عروقی و دیابت و همچنین افزایش بهبود حافظه و عملکرد شناختی.

توت فرنگی: سرشار از ویتامین ث، پتاسیم، فیبر، و سایر آنتی اکسیدان ها است. هر فنجان توت فرنگی حاوی ۴۴کالری، ۴گرم کربوهیدرات و بیشتر از ۳گرم فیبر دارد.

نخود فرنگی: نخود فرنگی یک انتخاب واقعاً خوب برای پیین آوردن وزن و حفظ رژیم غذایی سالم است. این ماده مغذی منبع منسبی از مواد معدنی است و در هر فنجان حاوی ۶۷کالری، ۱۳گرم کربوهیدرات و پنج گرم پروتئین دارد. نخود فرنگی دارای آنتی اکسیدان ها می باشد و مواد مغذی موجود در آن خاصیت ضد التهابی دارد. نخود سبز دارای مقدار زیادی از ویتامینEو ویتامین ث و همچنین ویتامین کا و روی است. این خوراکی همچنین منبع مناسبی از پروتئین و فیبر به حساب می آید و در منظم نگه داشتن قند خون و اشتها تأثیر زیادی دارد.

تربچه: نصف فنجان تربچه حاوی ده کالری و دو گرم کربوهیدرات دارد به صورتی که در برنامه غذایی دیابتی ها جهت کنترل وزن و سلامت قلب خیلی موثر است. تربچه حاوی مقدار زیادی از پتاسیم، فیبر، اسید فولیک و ویتامین ث می باشد. تربچه و دیگر سبزیجات ریشه دار به پایین آمدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک خوبی می کند.

گوشت بره: در رابطه با سلامت قلب و پایین آمدن خطر ابتلا به بیماری های مزمن است. استفاده سه اونس از این گوشت در روز سی درصد نیاز روزمره به روی را برطرف می نماید و برای رشد و ترمیم بافت ها ضروری می باشد. همچنین هفده درصد میزان آهن مورد نیاز هم با این مقدار گوشت بره تأمین می شود. گوشت بره حاوی مقدار زیادی از ویتامین ب است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *