#


پس از تمرین های ورزشی چه اشتباهات خطرناکی را انجام می دهید؟

18 دسامبر 2017 بدون نظر 1927 بازدید

پس از تمرین های ورزشی چه اشتباهات خطرناکی را انجام می دهید؟

پس از تمرین های ورزشی چه اشتباهات خطرناکی را انجام می دهید؟

احتمالا ورزشی عالی داشته اید و خسته شده اید و عرق تان در آمده است، ولی با توجه به سوزاندن حسابی کالری احساس می کنید که قدرت و اعتماد به نفس تان بالا رفته است. ولی بدون ریکاوری صحیح و روتین های پس از انجام ورزش، همهی این حس های خوب و مزایی که ورزش برای بدن تان به وجود آورده است را به چیزهای منفی تبدیل می کنند.

به گزارش ازمن بپرس، خوشبختانه شما می توانید بعد از انجام ورزش با کمی تمرکز حواس از ایجاد همه ی این مشکلات جلوگیری کنید. برای اینکه عضلات آسیب دیده را تسکین دهید یک روز استراحت می تواند ایده ی خوبی باشد. اگر عادت های مناسب را به وجود بیاورید می توانید مدت زمان استفاده از باشگاه را به حداکثر برسانید. بدون شک اگر ریکاوری مناسب را انجام دهید می توانید در کاهش و کنترل وزن نتیجه های بهتری را دریافت کنید.

در ادامه به شما می گوییم که افراد به طور معمول پس از یک ورزش ترکیبی با شدت بالا دچار چه اشتباهاتی می شوند و شما باید چه کاری را جایگزین آن کنید.

اگر بعد از تمرین های ورزشی غذاهای ناسالمی را مصرف کنید یکی از اشتباهات وحشتناکی است که آن را انجام می دهید. پس از اینکه ورزش کردید باید از شیرینی و بسته های کوکی دوری کنید. اگر دوست دارید این غذاها را میل کنید اشکالی ندارد می توانید آن ها را بعد از چند ساعت بخورید.

تنقلات ناسالم یکی از بدترین غذاهایی است که می توانید بعد از ورزش آن را بخورید. منظور از این غذا، غذاهایی است که ارزش تغذیه ای شان بسیار کم است.

ممکن است که در طول انجام ورزش زخم های کوچکی بر روی عضلات تان به وجود بیاید، شما می توانید با استفاده از پروتئین و کربوهیدرات به عضلات تان سوخت رسانی کنید و قسمت های آسیب دیده را ترمیم کنید. به عنوان مثال می توانید بعد از تمیرنات ورزشی از شیر و خرما مصرف کنید چون دارای پروتئینی با کیفیت و کربوهیدراتی سالم است که وارد بدن می کند.

به اندازه کافی نمی خوابید

فرقی نمی کند که چه زمانی ورزش کنید چه صبح و یا شب، برای اینکه عضلات تان را ترمیم کنید و بدن تان درست عمل کند شما به خواب کافی نیاز دارید. زمانی که می خوابید بدن تان به حالت ریکاوری می رود. پس از آن مواد مغذی و مواد معدنی را به عظلات، بافت ها و استخوان هایی که به ترمیم نیاز دارند منتقل می کند. اگر خواب کافی نداشته باشید باعث می شود که سطح کورتیزول بسیار بالا رود و بر روی بدن تان فشار وارد می کند. خواب باعث می شود که کورتیزول بدن پایین بیاید و بدن آرام شود.

بعد از ورزش به بدن آب رسانی نمی کنید

به عرق هایی که در طول ورزش کردن می ریزید فکر کنید. بدن شما زمان ورزش کردن مقدار زیادی آب و الکترولیت از دست می دهد. پس اگر بعد از ورزش به بدن آب رسانی نکنید بزرگ ترین اشتباهی است که انجام می دهید.

گرچه ممکن است که دریافت کالیری، دقیقا بعد از اینکه مقداری از آن را سوزانده اید بر خلاف میل تان باشد، ولی اگر بعد از ورزش کردن آب ننوشید و غذا نخورید باعث می شود که بدن به خالت قحطی زدگی برود. این مسئله به این معناست که سوخت و ساز بدن تان کم می شود و بدن مایعات را در خود حبس می کند و وزن آب بدن بالا می رود. این درست بر خلاف چیزی است که دنبالش بودید. پیش از انجام ورزش، در حین ورزش کردن و پس از آن به بدن تان آب رسانی کنید تا بتوانید نتیجه ی بیشتری را از ورزش و بالا رفتن سوخت و ساز بد   از آن دریافت کنید. می توانی برای این کار از آب معمولی و یا یک شیک پروتئینی مصرف کنید.

قرص می خورید

اگر بعد از انجام یک ورزش سخت، بدن تان صدمه دیده است و یا اینکه احساس درد می کنید، ممکن است که مصرف قرص ضد التهاب از جمله ایبوپروفن برای کم کردن درد با عقل جور دربیاید. اگر برای دردهای مزمن و یا جلوگیری از درد در زمان ورزش ار شب از قرص مانند آب نبات استفاده کنید بدون شکل دچار مشکل می شوید.

چنانچه به مکمل های قبل از ورزش و یا داروهای ضد التهابی عادت کرده اید، بهترین فرصت این است که یک گام به عقب برگردید و برنامه غذایی، روتین ورزشی و سبک زندگی تان را مجددا بررسی کنید.

ممکن است که در برنامه غذایی تان شکلفی وجود داشته باشد که باعث می شود برخی از بخش های بدن دچار کمبود مواد مغذی شود و یا اینکه ورزش هایی که انجام می دهید برای عضلات و مفاصل شما بسیار سخت است و یا خواب کافی نداشته باشید. اگر هر کی از این موارد برای تان کارایی نداشته باشد در هر زمانی که باشد می توانید آن ها را تغییر دهید و هیچ وقت برای تغییر دادن شان دیر نیست.

خیلی بهم پیوسته ورزش می کنید

چنانچه در صبح یک کلاس ورزشی دارید و بعد از آن در عصر هم به دیدن می پردازید و مجددا صبح روز بعد به باشگاه می روید بدون شک به عظلات تان زمان کافی برای ریکاوری و تجدید قوای دوباره نمی دهید. اُور ترینینگ یکی از بدترین چیزهایی است که در بین ورزشکاران وجود دارد که در این حالت شخص فورا از یک ورزش به وزش دیگری می پردازد.

زمانی که به دنبال نتیجه گیری سریعی هستید به طور معمول برای زمان کوتاهی فعالیت های زیادی را انجام می دهید که باعث می شود آسیب ببینید و تعادل نداشته باشید. به جای اینکه خود را با فشار زیادی بسوزانید به این فکر باشید که سبک زندگی و برنامه ای داشته باشید که بدون هیچ فشاری و به آرامی به هدف تان برسید.

حرکات کششی انجام می دهید

اگر بعد از ورزش کردن حرکات کششی انجام دهید می توانید مزایای بیشتری را از ورزش تان دریافت کنید. اگر حرکات کششی داشته باشید باعث می شود که عضلات تان دچار گرفتاری نشوند و راحت تر به بازسازی خود بپردازند. به مرور زمان کشش می تواند به انعطاف پذیری و بالا رفتن دامنه حرکت تان کمک کند. این موارد باعث می شود که بعد از گذشت مدتی تمرینات را بهتر انجام دهید. شما می توانید فرم تان را بهتر کنید، تکنیک تان را کامل کنید و با کم کردن خطر آسیب دیدگی، ورزش تان را با شدت بیشتری انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *