#


آلرژی و توصیه های مربوط به آن

آلرژی
22 سپتامبر 2017 بدون نظر 1055 بازدید

آلرژی و توصیه های مربوط به آن

باورهایی که درمورد آلرژی غلط است

اگر شخصی آلرژی داشته باشد باعث می شود که نسبت به دیگران بیشتر دچار عفونت های گوش و سینوس شود. آلرژی مشکلات دیگری را هم به دنبال دارد مانند: سر درد، کاهش سطح انرژی بدن، بد خوابی، زود رنجی و افزایش حساسیت.

اگر تا کنون شخصی را دیده اید که به آلرژی مبتلا است حتما می دانید که علائم آن چه چیزی می باشد؟ در اواخر کسانی که با تب یونجه دچار آلرژی می شوند بسیار زیاد شده است. دلیل آن چه چیزی می تواند باشد؟
یکی از عواملی که باعث این بیماری می شود ورود مواد شیمیایی به بدن است که یک نمونه آن از طریق مواد غذایی وارد بدن می شود و این عامل نقش مهمی دارد.

سعی کنید که همیشه تمیز باشید

برای اینکه سیستم دفاعی بدن ما تولید شود نیاز است که مقدار اندکی میکروب و آلودگی وارد بدن مان بشود. پس این را به یاد داشته باشید که سعی نکنید کاملاً از آلودگی دور شوید.
سعی کنید که هفته ای یک یا دو بار منزل خود را جارو بکشید. مطمئن شوید که جارو بروقی تان فیلتر HEPA دارد تا باعث نشود که ذرات ریز گرد و غبار دوباره از داخل جارو برقی وارد منزل تان شود و سعی کنید از کیسه هایی که دو تایی هستند استفاده کنید.
هفته ای یک بار ملحفه و رو بالشی های خود را با آب گرم شست و شو دهید.

به شما توصیه می کنیم که در بالای اجاق گاز در آشپزخانه حتما هود نصب کنید و هر دو ماه فیلتر آن را عوض کنید.
برای ازبین بردن گرد و غبارها از بدن خود سعی کنید که بعد از ظهرها دوش بگیرید تا این گرد و غبار وارد تختخواب تان نشود.

تا جایی که امکان دارد پنجره ها را ببندید زیرا باعث می شود که گرده های ریز گیاهان، درختان و بسیاری از چیزهای دیگر به منزل تان وارد شود. حتما وقتی وارد منزل می شودی کفش های تان را بیرون از خانه قرار دهید تا مواد آلرژی زا را وارد خانه نکنید.
واکسن هایی که برای آلرژی هستند تنها ۸۵% از افراد را از آلرژی در امان نگه می دارد، مخصوصاً کسانی که در اثر آلرژی به تب مبتلا می شود.

این را به یاد داشته باشید تا زمانی که آلرژی شما عود نکرده است، هیچ دارویی استفاده نکنید. بیشتر داروهایی که برای آلرژی هستند زمانی بیشترین تاثیر را دارند که از آن ها قبل از اوج بیماری استفاده کنید، یعین وقتی اولین علامت را از این بیماری مشاهده کردید مصرف این داروها را شروع کنید.

زمانی که با موارد آلرژی زا مانند: دانه ها، گرد و غبار و علف تماس پیدا می کنید، سلول های دستگاه تنفسی به تولید هیستامین و مواد شیمیایی دیگر می پردازند و این عامل موجب سوزش، عطسه، خارش و علائم دیگر می شود. اگر شما از دارو استفاده کنید باعث می شود که هیستامین نتواند واکنش های آلرژیکی شدیدتری را نشان دهد.

به طور مثال باید گفت که مثلا شما می دانید که عطسه و آبریزش بینی تان هر سال از چه زمانی شروع می شود و باید از یک هفته تا ده روز قبل از شیوع این بیماری با داروهایی که پزشک تان تجویز کرده است آن را کنترل کنید.

آلرژی

آلرژی

واکسن های آلرژی فقط برای کودکان است

تمام سنین می توانند از این واکسن استفاده کنند. ولی این واکسن فقط برای ۸۵ درصد کسانی که دچار آلرژی شده اند موثر است، مخصوصا افراد مبتلا به تب در اثر آلرژی.
ترکیباتی که در واکسن آلرژی وجود دارد از میزان کمی از بعضی آلرژی ها می باشند و زمانی که این واکسن ها وارد بدن می شوند باعث مقاوم شدن بدن و تحمل بالای آن در برابر آلرژی می شود و موجب کاهش یافتن حساسیت فرد در زمان برخورد با آلرژی می شود.
اگر از واکسن در هفته یک یا دو بار در مرحله اول استفاده شود باعث این می شود که علائم آلرژی در او بسیار کم شود.
چنانچه به هر دلیلی نمی توانید از واکسن استفاده کنید می توانید از پزک خود بخواهید که قطره به شما بدهد و از آن در روز بر روی زبان تان بریزید، ولی این را بدانید که تاثیر قطره به اندازه واکسن نیست.

توصیه پزشکان به روش درمان طبیعی

کار بینی شما مانند یک فیلتر است و اکثر گردهای ریزی که در هوا وجود دارد را وارد خود می کند. بنابراین اگر همیشه محل نفس کشیدن تان را تمیز کنید باعث می شود که کمتر دچار آلرژی شوید. یکی از راه هایی که به شما برای تمیز کردن بینی تان پیشنهاد می کنیم استفاده از آب نمک است.
اگر تا کنون آلرژی نداشته اید و جدیداً دچار عطسه و آب ریزش بینی شده اید احتمال دارد یا به آلرژی مبتلا شده اید و یا اینکه سرما خورده اید.

حساسیت به چیزی یعنی اینکه تنها به آن حساسیت دارید

چنانچه شما به یک چیز حساسیت دارید باعث می شود که شما را آماده مبتلا به سایر حساسیت ها می کند. مثلا کسانی که به بعضی از دسته های خاصی حساسیت دارند دچار حساسیت به بعضی از مواد غذایی گیاهی و پروتئین ها نیز می شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *