#


گوگل برای حفظ جایگاه موتور جستوجوی پیش فرض ۳ میلیارد دلار به اپل پرداخت می کند

گوگل برای حفظ جایگاه موتور جستوجوی پیش فرض 3 میلیارد دلار به اپل پرداخت می کند
16 آگوست 2017 بدون نظر 1473 بازدید

گوگل برای حفظ جایگاه موتور جستوجوی پیش فرض ۳ میلیارد دلار به اپل پرداخت می کند

روز گذشته شرکت امنیتی Bernstein یادداشتی برای مشتریان خود منتشر کرد که در آن ذکر شده بود کمپانی گوگل امسال حدودا مبلغی معادل ۳ میلیارد دلار به شرکت اپل در ازای پیش فرض ماندن موتور جستوجوی گوگل در اپل آیفون و اپل آیپد، پرداخت خواهد کرد.

این مبلغ تقریبا سه برابر مبلغی است که گوگل سه سال پیش برای دریافت همین گواهی پرداخت کرده بود. درآمد گوگل از محصولات اپل به واسطه ی گسترش سریع سرویس های آن حاصل می شود. بنا به گفته ی اپل، اگر این سرویس ها به صورت کسب و کاری مستقل صورت می گرفتند، درآمدی بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار داشتند.

آنالیزگر شرکت برنشتاین A.M. Sacconaghi Jr. به نقل از سرمایه گذاران این شرکت گفته است که با توجه به درخواست این هزینه ی بالا در ازای گواهی ذکر شده، ممکن است اپل به کلی گوگل را از دریافت این گواهی منصرف کند. این آنالیزگر کنجکاو است که بداند کمپانی گوگل در چه مقطعی تصمیم به عدم پرداخت باج به اپل می شود و تنها به شهرت و پرطرفدار بودن موتور جست و جوی خود تکیه خواهد کرد تا اپل از انتخاب گزینه ی پیش فرضی دیگر صرف نظر کند!

در حال حاضر کاربران برای انتخاب موتور جستوجوی پیش فرض می توانند در قسمت تنظیمات و در بخش مربوط به Safari مراجعه کنند. اما این جریان از آنجایی که بیش از پنجاه درصد درآمد گوگل از جستوجو مربوط به دستگاه های iOS می باشد، می تواند به مورد نگران کننده ای برای گوگل تبدیل شود.

موتور جستوجوی گوگل از همان روز اول به عنوان جستوجوگر پیش فرض بر روی آیفون ها بوده است. سرویس های دیگر گوگل مثل یوتیوب و گوگل مپس تا نسخه ی ششم از آی او اس بر روی صفحه اصلی دستگاه ها حضور داشتند و پس از آن اپل آنها را برداشت. بنابراین کمپانی گوگل این دو اپلیکیشن را به صورت رایگان در اپ استور منتشر کرد. اپل نیز اپلیکیشن اپل مپس را جایگزین گوگل مپس بر روی آیفون ها و آیپد ها قرار داد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *