#


با جدیدترین دستیار هوشمند گوگل اشنا شوید

24 فوریه 2019 بدون نظر 2099 بازدید

با جدیدترین دستیار هوشمند گوگل اشنا شوید

گوگل مدت زیادی نیست از دستیار جدید خود به نام گوگل Google Assistant رونمایی کرده است. گوگل بیان داشته است این دستیار ان ها بعدها روی تلفن های هوشمند اندرویدی نیز منتشر خواهد شد.این جمله به این معناست که همین الان هم ما به بسیاری از ویژگی های گوگل و دستیار هوشمند ان دسترسی داریم.

هر دو دستیار معرفی شده توسط گوگل قادرند کارهایی را مانند خواندن ایمیل ها و یا نمایش  دادن تصاویر انجام دهند.اما برخی ویژگی ها در دستیار جدید گوگل (Google Assistant)وجود دارد که از سیری بیش تر است که در این جا به بررسی ان ها می پردازیم.

Google Assistant

ویژگی های Google Assistant

۱- Google Assistant قادر است تا پاسخ های سریع را از طریق گوگل دریافت کند:پاسخ هایی که سریعا توسط سیری دریافت می شوند ممکن است عجیب به نظر برسند اما دستیار جدید گوگل در این زمینه بهتر عمل می کند.برای مثال دستیار گوگل قادر است تا به وسوالاتی مانند چه کسی در بهترین کارگردانی جایزه اسکار گرفته است؟ بیان کند Damien Chazelle.

اما سیری برای پاسخ به همین سوال لیست زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.البته باید بدانید پاسخ هایی ککه سیری ارائه می دهد درست اند اما Google Assistant واکنش های بهتری را می تواند از خود نشان دهد.

۲-پیداکردن مکان های عمومی :هر دو دستیار هوشمند گوگل در پیدا کردن مکان های عمومی که اطراف ما هستند عملکرد خوبی دارند اما با ازمایشاتی که بین این دو دستیار هوشمند انجام شده است نتیجه ها نشان داده است که دستیار جدید گوگل عملکرد بهتری دارد.نتیجه هایی که از جست و جوی شما در Google Assistant بدست می اید به صورت دایره ای است و یا کلیک روی هرکدام از ان ها به نقشه برای مسیریابی انتقال داده خواهید شد.

۳- Google Assistant می تواند دستوراتی را که به تازگی به ان داده اید را به خاطر بسپرد:دستیار جدید گوگل قابلیت این را دارد تا اطلاعات مخاطب را به خاطر بسپارد برای مثال زمانی که شما بازیگر مورد علاقه خود را برای دستیار گوگل مشخص می کنید این دستیار هوشمند قابلیت این را دارد که اطلاعات را دریافت کرده و ان ها را به ذهن بسپارد.پس زمانی که شما از این دستیار هوشمند بپرسید از بازیگر مورد علاقه من چه خبر؟ خبرهایی را درباره بازیگر مورد علاقه شما برایتان لیست خواهد کرد.البته باید توجه داشته باشید این ویژگی گوگل هنوز ان قدرها گسترش نیافته است.

۴-قابلیت صحبت کردن به زبان خارجی:دستیار جدید گوگل به تمام پایگاه داده های ان متصل است پس به سرویس ترجمه گوگل نیز متصل خواهد بود به همین خاطر نیز قابلیت این را دارد تا از زبان ها پشتیبانی بیش تری کند.برای مثال شما اگر سوالی را به زبان خاصی از Google Assistant بپرسید او هم به همان زبان به شما پاسخ خواهد داد.

۵- Google Assistant قابلیت هایی بیش تر از یک دستیار ساده دارد: دستیار هوشمند معرفی شده فقط یک دستیار نیست بلکه می تواند به عنوان دوست کاربر باشد برایش قصه بخواند،بازی کند و یا حتی برای شما جک تعریف کند.درواقع دستیار هوشمند گوگل فقط یک افزونه ساده نیست بلکه می تواند به عنوان یک رابط کاربری جدید نیز عمل کند.

البته درست است که این دستیار ویژگی های خوبی دارد اما هنوز هم انقدرها پیشرفته نیست و در برخی بخش های ان نیازمند تلاش بیشتری است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *