#


ایا کفش های هوشمند در سلامتی انسان هم نقشی دارند؟

5 فوریه 2019 بدون نظر 1771 بازدید

ایا کفش های هوشمند در سلامتی انسان هم نقشی دارند؟

کفش های هوشمند فواید گوناگون دارند از جمله ان ها این است که می توانند تغییرات وزن انسان را اگاه کنند و یا انسان را از زمان افتادن اگاه کند در این جا به بررسی این کفش های هوشمند برای سلامتی مفیدند می پردازیم.

شرکتی به نام Verily از زیر دسته های شرکت الفابت است و موفق شده است تا برای حفاظت از وزن خود کفش را طراحی کند. اگر این کفش ها قد و یا وزن فرد را داشته باشند و با مقایسه کردن مقدار حرکت و یا وزن قادر است تا فرد را از هرگونه خبری اگاه کند.

کفش های هوشمند این شرکت پوشیدنی هایی برای سلامتی حساب نمی شود زیرا قادر نیستند که داده های بیومتریک فرد را حساب کند تنها قابلیت ان این است که می تواند تغییرات وزن سریع کاربر را تشخیص دهند. این سیستم می تواند زمان به زمین خوردن کاربر را بشناسد . هم چنین این کفش ها بسیار شبیه به اپل وچ ۴ است.

این کفش قادرند تا به افرادی که دارای مشکلات حرکتی اند کمک کند هم چنین قادر است تا زمان این که کاربر می خواهد زمین بخورد را هشدار دهد و به همین طریق از حوادث جلوگیری کند.

کفش های هوشمند

شرکت سازنده این کفش ها اعلام کرده است که می خواهد از این محصول به صورت انبوه تولید کند و اما به دنبال شرکت دیگری است تا در این زمینه با او همکاری داشته باشد.او با شرکت های زیادی در این زمینه گفت و گو کرده است و سرانجام یکی از ان ها را انتخاب کرده است.

این کفش های هوشمند قادرند تا با گسترش خود به محصولی جذاب تبدیل شوند زیرا با بهره گیری از این تکنولوژی خواهند توانست داده های پزشکی زیادی از کاربر را بدست اورد و به شرکت تحویل دهد. روزهای اخیر گوگل اطلاعات زیادی را در این زمینه جمع خواهند کرد و به این ترتیب داده های زیادی مثل وزن مناسب و میزان فاصله ان ها با وزن ایده ال را محاسبه کند.

الفابت تنها تولیدکننده ای نیست که این کفش ها را تولید می کنند بلکه کمپانی نایک هم کفش هایی را تولید کرده است که مناسب برای بسکتبالیست ها است .

کفی کفش های هوشمند که زمین خوردن را به کاربر اطلاع می دهد

شرکت Zhor Tech  کفی های هوشمندی را ارائه کرده است که زمانی که در کفش فرد قرار می گیرد می تواند قدم های او را بشمارد و حتی مقدار خستگی او را نیز معین کند. در زمان زمین خوردن نیز این کفش ها می تواند به بقیه افراد اعلان کند

کفی این کفش ها برای ان دسته از افرادی مناسب است که در مکان هایی مثل کارگاه ساختمانی مشغول به کارند. در این نوع از کفی ها حسگرهایی استفاده شده است که می تواند خطرات را با بررسی لرزش ها اطرافش تشخیص دهد.

از جمله ویژگی های مهم این کفی هوشمند این است که زمان زمین خوردن را می تواند اطلاع رسانی کند. اطلاعاتی که این حسگرها دارند می تواند توسط اپلیکیشن های موبایل دریافت شود و کاربر قادر است تا ان ها را با دیگران به اشتراک بگذارد. قیمت این کفش ها برابر ۱۴۹ دلار است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *