#


برترین خصوصیات آیپد پرو ۲۰۱۸

9 نوامبر 2018 بدون نظر 1619 بازدید

برترین خصوصیات آیپد پرو ۲۰۱۸

معرفی برترین ویژگی های آیپد پرو ۲۰۱۸

اپل چند روز گذشته از نسخه جدید آیپد پرو به طور رسمی پرده ‌برداری نمود؛ آیپدهایی که بزرگی صفحه نمایش آن ‌ها بی ‌سابقه به حساب می آید. از جمله اصلی ترین تغییرات این دو تبلت می‌ توانیم به طراحی مجدد کلی، کم شدن حاشیه ‌ها و استفاده از قطعات قدرتمندتر اشاره کنیم. همین طور این تبلت‌ ها برای نخستین بار از سیستم فیس آی‌ دی استفاده می کنند که در وضعیت افقی و عمودی کار می ‌کنند.

در طول سال ‌های گذشته، اپل همیشه آیپد پرو را به‌ عنوان یک جایگزین برای لپ‌ تاپ معرفی نموده است. به همین دلیل سؤالی که در اینجا به ذهن می رسد این می باشد که آیا نسخه جدید آیپد پرو که از تراشه A12X Bionic استفاده می کند به اندازه ای قدرتمند می باشد که بتوانند جایگزین خوبی برای لپ‌ تاپ ‌های رده متوسط شوند؟ در ادامه مطلب به چند قابلیت برتر و یک قابلیت نه ‌چندان خوب آیپد پرو جدید خواهیم پرداخت.

ظاهر جذاب

اپل برای نسخه جدید آیپد دست به یک طراحی جدید زده و همین موجب شده که طراحی نمونه های قدیمی دیگر حرف زیادی برای زدن نداشته باشند. نخستین موردی که در خصوص این دو تبلت توجه آدم را به خود جلب می ‌کند، کم شدن حاشیه ‌های آن می باشد که ظاهر زیبایی را برای آن ‌ها به ارمغان آورده است. به خاطر این قابلیت، مدل۱۱ اینچی هم ‌اندازه ‌ی مدل۱۰.۵ اینچی قدیمی است و نسخه۱۲.۹ اینچی در قیاس با نمونه پیشین اندازه ‌ی کوچک‌ تری دارد. همین طور باید یادآور شویم که این دو نمونه سبک‌ تر و نازک تر هم شده ‌اند که همه ی این موارد زیبایی خیلی خوبی را به آن‌ ها داده است.

قدرتمند تر از بعضی لپ‌ تاپ‌ ها

بر اساس گفته های اپل، نمونه ‌های جدید آیپد پرو از نود درصد لپ‌ تاپ ‌های حال حاضر بازار قدرت بالاتری دارند. به خاطر استفاده از تراشه A12X Bionic و موتور عصبی موجود در آن، آیپد پرو جدید در هر ثانیه قادر است پنج تریلیون عملیات محاسباتی گوناگونی را با هم انجام دهد. همین طور اپل ادعا کرده است که عملکرد گرافیکی این نسخه ‌های جدید قابل قیاس با کنسول ایکس‌ باکس وان اس است و این یعنی برای تولید مدل های مختلف محتوا و موارد متنوع مربوط به سرگرمی هم می‌ توان روی این تبلت حساب کرد.

استفاده از سیستم تشخیص چهره

برای این که اپل قادر باشد در این آیپدها از دوربین True Depth استفاده نماید، آن را مجدداً طراحی کرده و به همین دلیل سیستم فیس آی ‌دی قوی تر از گذشته شده است. ولی بر خلاف آیفون ‌های نسل جدید، این سیستم در وضعیت افقی و عمودی می تواند چهره ‌ی کاربر را تشخیص دهد که موجب می ‌شود کاربرانی که به عنوان مثال اهل استفاده از کیبورد می باشند، در این خصوص نگرانی‌ ای نداشته باشند و با خیال آسوده از آیپد پرو خود استفاده کنند.

سیستم ناوبری معمولی

با توجه به نداشتن دکمه هوم، سیستم ناوبری نمونه جدید آیپد پرو تا اندازه ای متفاوت ‌تر از گذشته شده است. اپل سیستم ناوبری آیفون ‌های نسل جدید را برای این تبلت استفاده کرده است که می‌ تواند سرعت عمل کاربران را بالا ببرد. چنانچه اهل استفاده از آیفون ‌های نسل جدید یا آیفون X باشید، به هیچ عنوان مشکلی با این سیستم ناوبری نخواهید داشت و کاربران مبتدی هم خیلی زود می ‌توانند این مدل ‌های حرکتی را یاد بگیرند.

اتصال به مانیتور ۵K

اپل برای نسخه جدید آیپد پرو تصمیم گرفته تا به جای استفاده از پورت لایتنینگ، از پورت USB-C استفاده نماید. به خاطر استفاده از این استاندارد، کاربران قادرند راحت ‌تر از قبل آیپد خود را به وسایل دیگر متصل نمایند که از میان آن ‌ها می ‌توانیم مانیتور ۵K را نام ببریم. همین طور اپل اعلام نموده که کاربران با بهره گیری از این پورت حتی قادرند آیفون خود را هم شارژ نمایند.

و اما نبودن جک هدفون

گرچه این دو تبلت قابلیت های خیلی خوب زیادی دارند، اما متأسفانه اپل جک هدفون را از بدنه ‌ی آن‌ ها برداشته است. به همین دلیل ملزم به خرید یک هدفون بی سیم یا دانگل مربوط به این موضوع خواهید بود. اپل با این کار یک مرتبه دیگر نشان داده که به آینده ‌ی بدون پورت خیلی امیدوار است و برای این کار حتی حاضر است جک هدفون را از گران قیمت ‌ترین محصولات خود بردارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *