#


مشکلاتی که استفاده از استارت آپ به همراه دارد؟

15 سپتامبر 2018 بدون نظر 1639 بازدید

مشکلاتی که استفاده از استارت آپ به همراه دارد؟

استفاده از خدمات آنلاین و استارت ‌آپی چه دردسرهایی به همراه دارند؟

دنیای استارتاپ ها درست باب میل انسان های تنبل جلو می رود. گویی یک شخص در اتاق فکرشان نشسته و همواره با خودش فکر می کند، انسان ها برای انجام کدام فعالیت ها به زحمت می افتند و از کدام یک از کارها بدشان می آید. چه چیزی در سر آن ها صدا می کند و ایده ای تازه خلق می کنند. درآمد این افراد از همین فعالیت های و آدم های بی حوصله به دست می آید. باید روراست باشیم، نوش جان شان! موضوع تنها تنبلی نیست. برخی مواقع حتی اگر خودمان هم خواسته باشیم نمی توانیم با ترافیک و دور بودن مسیر و مسئله زمان کنار بیاییم.

پس از استارتاپ ها می توان کمک گرفت و این کمک خواستن هم اکنون تا جایی جلو رفته که به طور رسمی می توانید در منزل خودتان بمانید، از جایی که هستید تکان نخورید و فقط با یک تلفن همراه و اشتراک اینترنت تمام کار های تان را انجام دهید. از خرید های آسان از فروشگاه های سوپرمارکت بگیرید تا کارهایی مانند تمدید بیمه اتومبیل.

به غیر از این کارها کلیه کارهای خانه مانند نقاشی ساختمان، باغبانی، لوله کشی و تاسیسات، بنایی، قیرگونی و ایزوگام، برق کاری ساختمان، نظافت منزل، خدمات کامپیوتری و حتی پذیرایی هم به صورت آنلاین و از طریق استارتاپ ها قابل انجام است.

این یک مورد را باور نمی کنید اما حتی استارتاپ هایی هستند که برای شما نان می گیرند و جلوی درب منزل به شما تحویل می دهند. در هر صورت زندگی در حال مبدل شدن به یک مسیر آنلاین است که در این زندگی می توانیم با یک کلیک کلیه فعالیت های روزانه را انجام دهیم. موضوع این است که این استارتاپ ها بدون ایراد نیستند ولی اشکال آن ها فقط زمانی مشخص می شود که از نزدیک آن ها را امتحان کنید. ما برای شما این کار را انجام داده ایم و حالا می توانیم بگوییم اگر مشتری یکی از آنها شوید، چه دست اندازهایی امکان دارد جلوی پیش روی تان به وجود بیاید.

نان آور اینترنتی

تمام افراد حداقل یک مرتبه تجربه خرید نان از نانوایی را داشته اند و اکثر افراد نان گرفتن و ایستادن در صف نانوایی را هر روز تجربه می کنند. ولی سرعت گرفتن زندگی باعث شده تا استارتاپ های جدید شروع به کار کنند که نان گرفتن را نیز برای افراد راحت کنند. افرادی که قصد خرید راحت نان را دارند می توانند با ثبت نام در سایت یا اپلیکیشن آن ها نان را از نانوایی نزدیک محل خود تهیه نمایند و گرم و تازه تحویل بگیرند. روش کار آن ها به این شکل است که پیک ها نان را از نانوایی ها می گیرند و بسته بندی می نمایند و در محفظه هایی قرار می دهند که گرما از بین نرود و سپس تحویل مشتری می دهند.

مشکل کار کجاست؟

اولین مشکل این است که شما باید برای تهیه نان روزانه حدود دو برابر پول خرج کنید. تصور کنید قصد دارید برای خانه دوتا بربری بخرید. استارتاپ هایی که در این زمینه فعال هستند تقریبا سه تا پنج هزار تومان پول سرویس دریافت می نمایند. اگر تعداد نان شما زیاد باشد این عدد منطقی است اما زمانی که کل تعداد نان تقریبا دو هزار تومان شده و شما سه هزار تومان دیگر برای حمل آن پرداخت می کنید، به نظر چندان منطقی نیست.

از سوی دیگر کیفیت نان هم مشخص نشده است. با اینکه استارتاپ های این زمینه بر روی بهداشت و کیفیت به شما اطمینان می دهند اما تعداد زیادی از افراد شاید نتوانند به این موضوع اعتماد کنند.

خدمات منزل

در زمان قدیم برای یافتن فردی که کارهای فنی و ساختمانی منزل را انجام دهد یا به یکی از آشنایان مراجعه می کردیم و یا در صورتی که مغازه ای داشتند، به مغازه آن ها می رفتیم. اما حالا استارتاپ های گوناگونی فعالیت خود آغاز کرده اند و قصد دارند این کار را برای شما ساده نمایند.

این استارتاپ ها خدماتی مانند نقاشی ساختمان، برق کاری ساختمان، خدمات مربوط به در و پنجره، حمل و نقل و جابجایی، لوله کشی و تاسیسات، بنایی، نظافت منزل، کاشی کاری، قیرگونی و ایزوگام، باغبانی، نصب و سرویس کولر آبی و البته گازی،خدمات کامپیوتری، سم پاشی، فرهنگی آموزشی، بهداشتی مراقبتی و پذیرایی و… را انجام می دهند. به طور مختصر می توان ذکر کرد که این استارتاپ ها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در سایت های خود گذاشته اند و هر کاری انجام می دهند تا آب در دل تان تکان نخورد.

مشکل کار کجاست؟

عیب های این استارتاپ ها بسته به حجم خدماتی که ارائه می دهند معین است. این استارتاپ ها قصد دارند کار شما را زودتر و البته به خوبی انجام دهند. اما به طور معمول شما تا کار کسی را نبینید و یا تعریفش را نشنیده باشید، نمی توانید خیلی راحت رنگ کاری منزل و یا سایر کارهای تخصصی را در اختیار آن قرار دهید.

همچنین روند این خدمات به طور اینترنتی صورت می گیرد و امکان دارد منجر به ایجاد مشکلاتی شود. به عنوان مثال برای رنگ کردن منزل شما باید عکس اتاقی که قصد رنگ کردن آن را دارید، بفرستید تا آن ها را به نقاش نشان داده و رقم کار را به شما عنوان نمایند اما این که شما چه چیزی در نظرتان دارید، نقاش چه برداشتی از تصویر کند و غیره تماما در هاله ای از ابهام بوده و امکان دارد بعدا موانعی جلوی شما قرار دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *