#


نگاهی نزدیک به نوا۳ e هواوی

13 آوریل 2018 بدون نظر 2137 بازدید

نگاهی نزدیک به نوا۳ e هواوی

هواوی و عرضه گوشی میان رده جدید به نام نوا۳ ای

کمپانی چینی هواوی موفق شده میان رده ای زیبا و خوش ساخت را طراحی نماید که دارای دوربین۱۶ مگاپیکسلی است و عملکرد بسیار خوب و مطلوبی را دارا می باشد و برای جوانان گزینه ای به صرفه می باشد. کمپانی های بسیاری در کشور چین طی سال های اخیر متولد شده و در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعالیت های گسترده ای داشته اند و موفق شده اند در این عرصه تولیدات بسیار خوبی را از خود ارائه دهند. هواوی یکی از این کمپانی ها می باشد که توانسته محصولات فوق العاده ای را وارد بازار گوشی های هوشمند نماید و موفقیت هایی را در این زمینه نیز به دست آورده است.

نوا۳ ای یکی از جدیدترین گوشی های این کمپانی می باشد که برای تسلط بیشتر بر روی بازار میان رده ها طراحی شده است و در برخی از کشورها به نام پی۲۰ لایت از آن نام برده می شود. در طراحی این گوشی هوشمند از برادران پرچم دار آن الهام گرفته شده است و دارای صفحه نمایش کشیده می باشد که بریدگی کوچکی بر روی آن وجود دارد و بر اساس شایعاتی که پیش تر مطرح شده بود دارای دوربین دوگانه می باشد. پردازنده ی کرین۶۵۹ به همراه حافظه ی چهار گیگابایتی درست به مانند چیزی که انتظار می رفت به عنوان قلب تپنده ی گوشی میان رده این کمپانی معرفی می شوند. در ادامه قصد داریم نگاهی به مشخصات ظاهری این گوشی هوشمند انداخته و آن را بررسی نمائیم تا بدانیم آیا گفته ها و ادعاهایی که هواوی در خصوص این محصول میان رده ی جدید اعلام کرده صحت دارد و محصولی ایده آل را طراحی کرده و یا خیر.

طراحی هواوی نوا۳ ای

سال۲۰۱۷ میلادی به عنوان نقطه عطفی در طراحی گوشی های هوشمند شناخته می شود. ددر این سال کمپانی های تولید کننده به سراغ طراحی بدون حاشیه در خصوص صفحه نمایش محصولات خود رفتند و در قسمت بالایی صفحه نمایش اغلب این گوشی ها بریدگی قرار داده شد. کمپانی هواوی در نیمه دوم سال گذشته میلادی از طراحی بدون حاشیه صفحه نمایش استفاده کرد و پرچم داران سری میت را با نسبت صفحه نمایش به بدنه ی بیشتر از هشتاد درصد ارائه نمود. در خصوص نوا۳ ای نیز باید بگوئیم که صفحه نمایش آن در حدود۸۰.۵ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. هواوی در طراحی نوا۳ ای در پنل پشتی آن شیشه را مورد استفاده قرار داده است اما این بار در خصوص مدل آبی رنگ همچون گوشی های هوشمندی مانند آنر۹ افکت های زیبایی نیز بر روی قاب شیشه ای آن وجود دارد.

البته باید این نکته را نیز عنوان کنیم که افکت های به کار رفته در آنر۹ آن را بسیار زیباتر از نوا۳ ای کرده است اما با این وجود نمی توان زیبایی خاصی که این گوشی میان رده ی جدید پیدا کرده است را نادیده گرفت. به کارگیری نانوبافت ها برای به وجود آوردن افکت های زیبا فقط در مورد نسخه ی آبی انجام شده و در خصوص نسخه های مشکی و آبی از این افکت ها استفاده نشده است. فریمی که در این دستگاه استفاده شده از فلز می باشد و با استفاده از دو نوار پلاستیکی به شیشه هایی که در پنل پشتی و جلویی دستگاه قرار داده شده متصل شده است. فریمی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده لغزنده نمی باشد و این مساله موجب شده تا کاربران هنگام استفاده از دستگاه حس خوبی را به دست بیاورند.

وزنی که برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است۱۴۵ گرم می باشد و زمانی که آن را برای اوین بار در دست بگیرید شگفت زده خواهید شد. هواوی در طراحی پنل پشتی این دستگاه به صورت تخت عمل کرده اما علیرغم این طراحی ضخامت۷.۴ میلی متری موجود و انحنایی که در چهار گوشه ی دستگاه وجود دارد موجب شده تا این گوشی هوشمند بهترین حالت را در دست گیری داشته باشد. نسخه ی آبی رنگ این گوشی هوشمند لکه پذیری بالایی دارد و همین مساله گاهی اوقات مشکل ساز می شود. این گوشی هوشمند میان رده هیچ گونه مقاومتی در برابر نفوز آب و گرد و خاک نداشته و همین مساله به عنوان یکی از نکات منفی در خصوص آن به شمار می رود.

در پنل جلویی این گوشی میان رده هیچ اثری از حسگر اثر انگشت وجود ندارد و تنها نام کمپانی تولید کننده را می توان در این بخش از دستگاه مشاهده نمود. کلید پاور و کلید تغییر حجم صدا در لبه ی سمت راست قرار گرفته اند و هواوی آن را به گونه ای طراحی نموده که به راحتی می توان به کلید پاور دسترسی داشت. کاربرانی که دارای دست های کوچکی هستند در خصوص استفاده از کلید تغییر حجم صدا باید موقعیت دست خود را تغییر دهند تا بتوانند از آن استفاده لازم را داشته باشند. هواوی لبه ی پایینی گوشی را برای قرار دادن خروجی اسپیکر و درگاه ی اس بی نوع سی و همچنین جک۳.۵ میلی متری هدفون در نظر گرفته است و لبه سمت چپ نیز محلی برای قرار گرفتن شیار سیم کارت و کارت حافظه می باشد که می توان گفت محل مناسبی برای آن ها به شمار می رود. هواوی در خصوص دوربین این گوشی هوشمند چینش عمودی را انتخاب کرده که به همراه سنسور اثر انگشت در پنل پشتی دستگاه جای گرفته است.

سنسور اثر انگشتی که در نوا۳ ای قرار داده شده در کمترین زمان می تواند انگشت ها را بشناسد و همچون دیگر محصولات هوشمند این کمپانی قفل گوشی با سرعت و دقت بسیار زیادی باز می شود و می توان گفت این سنسور در زمینه باز کردن قفل گوشی عملکرد بسیار خوب و مناسبی را از خود نشان داده است. این سنسورها علاوه بر تشخیص هویت و باز کردن قفل می توانند در خصوص نشان دادن اعلان ها و ثبت تصویر و ضبط ویدئو و جابجایی بین تصاویر و حتی پاسخ دادن به تماس های دریافتی به کار گرفته شوند و همین مسایل موجب شده به عنوان یک گوشی بسیار با کیفیت حس خوبی را به کاربران القا نماید اما نکته منفی ای که موجب شده کمی زیبایی آن کاسته شود جذب اثر انگشت می باشد.

صفحه نمایش نوا۳ ای

صفحه نمایش متفاوتی که در این گوشی میان رده به کار رفته نخستین موردی است که در نگاه اول به آن توجه خواهید کرد. صفحه نمایش این گوشی کشیده بوده و با نسبت تصویر۱۹ به۹ می باشد که بریدگی نه چندان بزرگی در لبه ی بالایی آن به چشم می آید. صفحه نمایش مورد استفاده در نوا۳ ای که طبق گفته ی هواوی یکی از نمونه های «Full View Display 2.0» می باشد توانسته حدود هشتاد درصد از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص دهد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند۵.۸۴ اینچ می باشد که علیرغم دیگر محصولات این کمپانی چینی دارای گوشه های گردی می باشد و توانسته با انحنایی که در بدنه ی این گوشی وجود دارد هماهنگ شود. هواوی از پنل IPS LCD در این گوشی هوشمند استفاده کرده است که دارای رزولوشن۲۲۸۰ در۱۰۸۰ می باشد و تراکم پیکسلی آن۴۳۲ پیکسل بر اینچ است که در حالت عادی هیچ مشکلی را به وجود نمی آورد و موجب می شود تا تصاویر بسیار شارپ و زنده دیده شوند.

هواوی برای این که مصرف صفحه نمایش را کاهش دهد قابلیت تغییر رزولوشن صفحه نمایش را فراهم نموده است و کاربران این امکان را دارند علاوه بر انتخاب یکی از دو رزولوشن FHD+  و HD+گزینه دیگری نیز به نام رزولوشن خودکار را فعال نماید. این قابلیت موجب می شود تا کاربران بتوانند بهترین استفاده را از گوشی خود داشته باشند بدون اینکه از کیفیت و کارایی آن کاسته شود.

اسپیکر و ویژگی های صوتی نوا۳ ای

هواوی در خصوص میان رده ی جدید خود از یک اسپیکر استفاده کرده است که در لبه پایینی گوشی قرار گرفته است. این اسپیکر در سمت راست درگاه یو اس بی نوع سی واقع شده و دارای میزان مناسبی برای شدت صدای خروجی می باشد. زمان هایی که موسیقی و یا فیلم پخش می شود این اسپیکر موفق شده کیفیت و شفافیت صدای مطلوب و مناسبی را از خود نشان دهد. البته این کیفیت در هنگام پخش موسیقی های آرام می باشد اما زمانی که قرار است موسیقی سنگین همچون سبک راک پخش شود دیستورشن موجود به خوبی احساس می شود. این گوشی میان رده قابلیت پشتیبانی از بلوتوث aptX نیز می باشد و این امر موجب می شود تا کاربران در هنگام پخش فیلم و یا موسیقی و اجرای بازی های متنوع صدا و تصویر هماهنگ و برابری را داشته باشند.

هواوی در خصوص این گوشی هوشمند از جک۳.۵ میلی متری هدفون استفاده کرده است که قابلیت اتصال هدفون های مختلف را دارا می باشد. هدفونی که در جعبه این گوشی هوشمند قرار دارد از نوع ایرباد می باشد و در خصوص آن باید بگوئیم که صدای پایینی دارد اما می تواند شفافیت و کیفیت صدای خوبی را عرضه دهد.

دوربین نوا۳ ای

در خصوص این میان رده ی جدید و زیبای هواوی دوربین دوگانه ای قرار داده شده که دارای سنوسرهای۱۶ و۲ مگاپیکسلی می باشد که در بخش بالا و سمت چپ پنل پشتی آن قرار گرفته و دارای چینش عمودی و کمی برآمده می باشد. سنسور اصلی این دوربین۱۶ مگاپیکسلی بوده و در پشت لنزی با دهانه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. سنسور دومی که در کنار سنسور اصلی قرار دارند برای تشخیص بهتر عمق در خصوص تصاویر پرتره به کار گرفته می شود که بتواند افکت بوکه را به خوبی نشان دهد.

دوربین سلفی این دستگاه دارای سنوسر۱۶ مگاپیکسلی می باشد و در پشت لنزی با دهانه دیافراگم f/2.0می باشد که دید گسترده ای به میزان۷۸ درجه را دارا می باشد که موجب می شود عمق میدان و تصاویر پرتره بهتری ثبت شوند.

باتری

باتری به کار رفته در نوا۳ ای هواوی دارای ظرفیت۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی می باشد که می تواند انرژی مورد نیاز را برای این گوشی هوشمند تامین کند. بر اساس بررسی های به عمل آمده این ظرفیت باتری می تواند شارژدهی خوبی را در طول روز داشته باشد و کاربران می توانند در مورد کارهای روزمره خود به راحتی از آن استفاده نمایند. با توجه به ضخامت۷.۴ میلی متری که در این گوشی هوشمند وجود دارد این میزان ظرفیت باتری بسیار مطلوب می باشد و می تواند کاربردی بودن خود را به خوبی نشان دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *