#


اطلاعاتی درباره کنسول بازی ایکس باکس وان ایکس

یکس باکس وان ایکس
17 ژوئن 2017 بدون نظر 1881 بازدید

اطلاعاتی درباره کنسول بازی ایکس باکس وان ایکس

اطلاعاتی درباره کنسول بازی ایکس باکس وان ایکس

شرکت جهانی مایکروسافت اخیرا در کنفرانس ویژه خود از تازه ترین و به روزترین کنسول بازی پرده برداری کرد

کنسول های بازی هیشه مورد انتقاد قرار داشتند زیرا دارای توان پردازشی کم و نداشتن توانایی اجرای بازی ها با رزولوشن بالاتر و قیمت فریم مساعد بوده اند. اما جدیدا با تغییراتی  بسیار وسیع در این زمینه هستیم.

همچنین برای اجرای بازی های  جدید با رزولوشن ۴k و جزئیات بالاتر احتیاجی به دسترسی به سیستم های کامپیوتری قوی با نرخ های چندین هزار دلاری  نیست.

به تازگی شرکت مایکروسافت  از به روزترین کنسول بازی خود را با نام ایکس باکس وان ایکس  پرده برداری کرده ونیز این شرکت اعلام کرد که این کنسول جزو قوی ترین و جدیدترین کنسولهای بازی بوده که قابلیت اجرای بازیهایی با رزولوشن ۴k را داراست.

در ادامه این مطلب به آینده این محصول و جایگاهی که پیدا خواهد کرد و به طور کلی به بررسی قابل توجهی درباره ایکس باکس وان ایکس میپردازیم.

تازه ترین و به روز ترین دستاورد ردموند در دنیای بازی ایکس باکس وان ایکس است ، البته دستگاه وان ایکس به عنوان نسل جدید کنسول های بازی به شمار نمیرود اما میتوان آن را در دسته دستگاه های میان نسلی قرار داد.

درکنسول وان ایکس مانند وان اس دیسکهای بلوری ۴kUHD  نیز همراه با اجرای دیگر بازی ها قابل اجرا میباشد، در حال که پلی استیشن ۴ توانایی انجام آن را نداشت. همچنین این دستاورد جدید از شرکت مایکروسافت از استاندارد های HDR پشتیبانی کرده تا در زمان بازی با آن به خاطر وجود الگوریتم های افزایش گستره دینامیکی علاوه بر دیدن رنگهای واقعی و بسیار جذاب، جزئیات بیشتری در قسمت های روشن تصویر قابل مشاهده باشد.

همچنین با کنسول ایکس باکس وان ایکس میتوان رزولوشن بازی های قدیمی را به ۴K تغییر داد در حالی که دستگاه وان اس ای قابلیت را نداشت. همینطور کنسول وان ایکس با توانایی پردازشی بالایی که دارد در تلویزیون های ۱۰۸۰P نیز تاثیر گذاشته و همین باعث می شود که کاربران بتوانند تصاویر موجود در بازی را با کیفیت بالاتری نسبت به دستگاه وان اس مشاهده کنند.

چگونگی طراحی کنسول ایکس باکس وان ایکس

همانطور که شرکت میکروسافت اعلام کرده، دستگاه وان ایکس کوچکترین کنسول ایکس باکس تولیدی این شرکت می باشد. ساختار اصلی این کنسول بسیار شبیه به طراحی دستگاه وان اس داشته ، البته تفاوت آشکاری که بین این دو دستگاه وجود دارد رنگ تیره ی وان ایکس  است.

همچنین کنسول وان ایکس  هم اکنون با حافظه یک ترا بایتی ارائه شده واز شرکت سازنده آن فعلا درباره نسخه های دیگری از این دستگاه حرفی به میان نیامده است.

کنسول بازی جدید ایکس باکس وان ایکس

کنسول بازی جدید ایکس باکس وان ایکس

توان پردازشی دستگاه وان ایکس

یکی از قوی ترین و سریع ترین کنسول های بازی خانگی کنسول بازی ایکس باکس وان ایکس است. پردازنده ای که در این دستگاه به کار رفته یکی از نمونه های سریع در دنیای بازی به شمار می رود.

شرکت سازنده آن از سرد کننده مایع برای قرار دادن این پردازنده در بدنه کوچک این دستگاه استفاده کرده تا هنگام استفاده از کنسول بازی دمای بالای پردازنده مشکلی در کارکرد آن به وجود نیاورد.

همراه با تجهیزاتی از قبیل پردازنده ی تشکیل شده از هفت میلیارد ترانزیستور، این دستگاه دارای دوازده گیگابایت رم سریع GDDRS بوده و همچنین فعالیت بخش های پردازش گرافیکی آن در فرکانس ۱.۱۷۲ گیگا هرتز می باشد. از این اطلاعات درمیابیم که توان پردازشی این دستگاه ۶ ترافلاپس است. برای اینکه بتوانید این دستگاه را با دستگاههای دیگر بهتر مقایسه کنید باید بدانید که کارت گرافیک قدرت مند انویدیا ۱۰۸۰TI سردسته کارت های گرافیک خانگی، با نرخ ۸۰۰ دلار دارای توان پردازشی ۱۱.۳ ترافلاپس است.

پلی استیشن ۴پرو نیز که از قوی ترین کنسول های بازی سونی میباشد قابلیت اجرای بازیهایی با رزولوشن ۴K را داراست و همچنین دارای توان پردازشی ۴.۱۲ ترافلاپس می باشد. دستگاه ایکس باکس وان نیز با داشتن توان پردازشی ۱.۳۱ ترافلاپس بین کنسول های بازی نسل هشتمی عنوان رتبه نخست را داشت و اختلاف زیادی که از نظر توان پردازشی با وان ایکس دارد نشان دهنده این است بین ساختارهر نسل از کنسول های بازی تفاوت زیادی وجود دارد.

بازی ها

بازی هایی که اکنون روی کنسول ایکس باکس وان ایکس اجرا می شوند در دستگاه های ایکس باکس وان و وان اس نیز وجود داشته اند. همچنین باید ۴۲ بازی جدید که در کنفرانس اختصاصی مایکروسافت معرفی شده نیز به تعداد قبلی اضافه کرد که ۲۲ بازی موجود به طور کاملا انحصاری برای خانواده ایکس باکس می باشد.

کاربران باید به این توجه داشته باشند که شرکت مایکروسافت بازی های جدید را با عناوین متفاوتی معرفی می کند؛ Launch Exclusive برای ارائه بازی های ایکس باکس وان در مرحله نخست بوده و بعد از آن برای پلی استیشن ۴ ارائه خواهد شد.

Micrisoft-Exlclusive  هم به معنی انحصاری بودن بازی برای پلتفرم ایکس باکس و کامپیوتر های شخصی دارای ویندوز ۱۰ می باشد.

مقایسه وان اس با وان ایکس

مقایسه وان اس با وان ایکس

نخستین عنوان انحصاری برای ایکس باکس وان ایکس فورزاموتوراسپرت میباشد که به صورت کاملا طبیعی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۴k اجرا می شود. عنوان هایی نظیر گیرز آو وار۴، هیلووارز۲، ماینکرافت، فورزاهواریزن و کیلراینستینکت هم به طور رایگان در دستگاه وان ایکس وجود دارد و پخش آن با رزولوشن ۴k می باشد.

آینده کنسول بازی ایکس باکس وان ایکس

با ورود این محصول جدید در دنیای بازی بدون شک تحولی در دنیای کنسول های بازی نیز به وجود خواهد آمد. کارکرد بسیار توانمند این کنسول آن را بین رقیب هایش بی نظیر کرده است. ولی تنها نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که محتوای انحصاری شرکت مایکروسافت دارای کمبود می باشد؛ و تا جایی که بزرگترین رقیب شرکت مایکروسافت یعنی شرکت سونی وجود دارد آینده این دستگاه(وان ایکس) هم با ابهام روبرو خواهد بود .

بیگمان از شرکت مایکروسافت نیز نمی توان انتظار داشت تا کنفرانس E3 سال آینده اش بتواند عناوین بزرگی را معرفی کند؛ از این روبا وجود توانمندی و قابلیت های متنوع دستگاه وان ایکس، باید منتظر فناوری ردموند بود تا بتواند محتوای انحصاری برای کنسول های بازی خود افزایش دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *