#


آغاز به کار فینال بازی های رایانه ای خلیج فارس در شهر قزوین

بازی های رایانه ای جام خلیج فارس
9 دسامبر 2017 بدون نظر 1379 بازدید

آغاز به کار فینال بازی های رایانه ای خلیج فارس در شهر قزوین

آغاز به کار فینال بازی های رایانه ای خلیج فارس در شهر قزوین

بازی های رایانه ای چندی است که بین افراد و جوانان توسعه بسیار زیادی داشته است و افراد زیادی هستند که در کشورهای مختلف به این بازی ها روی آورده اند. این بازی های رایانه ای در کشورهای مختلف دارای نام های گوناگونی هستند و  در کشور ایران جام بازی های رایانه ای خلیج فارس یکی ازدوره هایی است که افراد وارد آن می شوند و به رقابت با یکدیگر می پردازند.

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین بیان کرده است که فینال این بازی ها در استان قزوین آغاز شده است و افراد سرآمدی در این دوره از بازی های رایانه ای حضور دارند. فینال بازی های رایانه ای جام خلیج فارس در منطقه تاریخی سعدالسلطنه در استان قزوین کار خود را آغاز کرد و دوره مقدماتی این بازی ها از هفده آبان ماه در بیست و هشت استان شروع شده بود و افرادی که در رقابت های مقدماتی توانستند به موفقیت دست پیدا کنند به مرحله کشوری راه پیدا کردند و در مرحله نهایی با یکدیگر رقابت می کنند تا برنده این دوره از بازی های رایانه ای نیز مشخص گردد.

بازی های رایانه ای جام خلیج فارس

بازی های رایانه ای جام خلیج فارس

مدیرمرکز دیجیتال این استان در ادامه بیانات خود افزود: محل برگزاری این مسابقات در بخش غربی کشور از شهر خوی تا بوشهر بود و در قسمت های شرقی از شهرهای گرگان تا چابهار در حال انجام بود و جذابیت آن به قدری بود که در دورترین نقطه کشور ایران و در جزیره ابوموسی نیز برگزار گردیده و برندگان آن توانسته اند تا مراحل نهایی نیز بالا بیایند.

وی در ادمه صحبت های خود عنوان کرد: بخش هایی که برای بازی های آنلاین این مسابقات طراحی شده است در سه بخش وردآف وارکرافت، DOTA2 و همچنین کانتر می باشد و مسابقه دهندگان بر روی سرورهای ایرانی خود در حال انجام بازی هستند که این سرورهای ایرانی به وسیله مرکز قزوین به صورت بومی درآمده اند و بازیکنان قادرند بر روی پلتفرم های کنسول ایکس باکس، پی سی و همچنین پلی استیشن۴ این بازی ها را انجام داده و به رقابت با دیگر بازیکنان بپردازند.

پورایمانی که به عنوان مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین معرفی شده است ادامه داد: در واقع به جام خلیج فارس به عنوان یک فستیوال نگاه می شود که هدف از ایجاد آن به وجود آوردن همدلی و وحدت و یکپارچگی بین بازیکنانی است که به بازی های رایانه ای پرداخته اند. با این کار افراد از شهرهای مختلفی می توانند با یکدیگر آشنا شده و در کنار رقابتی سالم که با یکدیگر دارند به عنوان همکار نیز می توانند در بهبود شرایط بازی به یکدیگر کمک کنند و این بازی های رایانه ای را در سطح گسترده ای توسعه دهند و موجب ارتقای کیفیت این دسته از بازی ها شوند.

پورایمانی درادامه گفتگوی خود افزود: بازیکنانی که وارد این دوره از بازی ها می شوند باید رفاقت را بیشتر از رقابت در نظر بگیرند به همین دلیل فضایی برای افراد در نظر گرفته شده است که علاوه بر انجام بازی می توانند با یکدیگر رفاقت نیز داشته باشند و از این فضایی که به وجود آمده است نهایت استفاده را داشته باشند.

بازی های رایانه ای جام خلیج فارس

بازی های رایانه ای جام خلیج فارس

مدیر دیجیتال استان قزوین اعلام کرد اختتامیه بازی های رایانه ای جام خلیج فارس در استان تهران انجام خواهد شد و برگزیدگان این بازی ها می توانند در این اختتامیه حضور داشته و جوایز خود را کسب کنند. در مورد جوایزی که در این دوره از بازی های رایانه ای تعیین شده است مبلغ یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که در تاریخ این بازی ها رقم قابل توجه و بسیار زیادی می باشد و یک جایزه بینظیر در این بازی ها به شمار می رود.

طبق صحبت های آقای پورایمانی تبلیغات گسترده ای که در مورد این دوره از بازی های رایانه ای انجام گرفته موجب شده است تا استقبال بینظیری از این بازی ها صورت بگیرد. در بخش های مختلف این بازی ها افراد بسیاری حضور داشته اند که تنها ششصد نفر در بخش حضوری آن شرکت کرده اند و از میان این افراد هفتاد نفر وارد مرحله نهایی بازی های رایانه ای جام خلیج فارس شده اند. پورایمانی در گفته های خود چنین عنوان کرد که زمینه های خوبی در حاشیه این مسابقات رایانه ای فراهم شده است تا کمپانی های ایرانی نیز بتوانند از بازی هایی که تولید شده داخل کشور است حمایت کرده و آن ها را معرفی نمایند. این کار به توسعه تولید بازی های رایانه ای داخلی نیز کمک های شایانی خواهد کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *