#


امکان گرفتن تاکسی بدون راننده به وسیله گوشی دیجیتال در سنگاپور

تاکسی بدون راننده
3 دسامبر 2017 بدون نظر 1183 بازدید

امکان گرفتن تاکسی بدون راننده به وسیله گوشی دیجیتال در سنگاپور

امکان گرفتن تاکسی بدون راننده به وسیله گوشی دیجیتال در سنگاپور

تا چندی پیش برای اینکه در سفرهایی که به کشورهای خارجی دارید بتوانید تاکسی اجاره کنید و خود راننده آن باشید باید به مراکزی که تاکسی را در اختیار شما قرار می داند به صورت حضوری مراجعه می کردید اما در حال حاضر یکی از کشورهای جهان خلاف این عمل را مهیا کرده است. افرادی که به سنگاپور می روند می توانند با کمک گوشی هوشمند خود تاکسی بدون راننده گرفته و در تمام مدتی که در این کشور حضور دارند با تومبیلی که در اختیار دارند در این کشور بچرخند.

کمپانی اوبر طی سال هایی که فعالیت خود را آغاز کرده چندان موفق نبوده تا بتواند خودی نشان بدهد به همین دلیل تمام تلاش خود را به کار بسته که بهترین کارایی را در بازار های چین داشته باشد و به این قبیل از بازارها بیشتر نزدیک شود. رقابتی که در بازارهای چینی وجود دارد کمی کار را برای این کمپانی سخت کرده و اینطور به نظر می رسد که باید رقابت سخت و جدی را بگذراند.

تاکسی بدون راننده

تاکسی بدون راننده

کمپانی گرب که در واقع یک شبکه انلاین است که خدمات حمل و نقلی را در اختیار مشتریانش قرار می دهد توانسته با شرکت نیوتونومی مشارکت جدیدی را آغاز کند. در مورد کمپانی نیوتونومی باید بگوئیم این شرکت یه استارتاپ مدرن است که در خصوص ماشین های خودران که هیچ راننده ای ندارد و ریشه آن در MIT است فعالیت می کند. همکاری این دو کمپانی با یکدیگر موجب شده شرکت اوبر در حیطه کاری خود کمی با مشکل مواجه شود و نتواند کارایی لازم را در این منطقه داشته باشد.

کمپانی نیوتونومی به همراه گرب یک ناوگان مشترک را به راه انداخته اند که در این ناوگان تعداد زیادی تاکسی وجود دارد که راننده ای را ندارند. در این ناوگان افراد می توانند به وسیله استفاده از گوشی های هوشمند خود از تمام خدماتی که این ناوگان حمل و نقل در اختیار آن ها قرار می دهد استفاده نمایند. برای اینکه بتوانید از این خدمات استفاده کنید باید اپلیکیشنی که از سوی این دو کمپانی ارائه شده است را در گوشی هوشمند خود نصب کرده و با کمک آن یک خودروی بدون راننده در اختیار داشته باشید.

کمپانی گرپ توانسته در روزهای نخست یک هفته هفتصد و پنجاه میلیون دلار درآمد داشته باشد که امید وار است در حال حاضر با وجود قرار داد همکاری که با کمپانی نیوتونومی امضا کرده آینده خود را درخشان تر از قبل بسازد. کمپانی نیوتونومی که به ام آی تی وابسته است آزمایش در مورد تاکسی های بدون راننده خود را برای نخستین بار در ماه آگوست شروع کرد و سنگاپور محل انجام این آزمایشات می باشد.

کمپانی اوبر هم توانست پس از مدتی کم آزمایشات خود را در پیتسبورگ انجام دهد و در خصوص استفاده از اتومبیل های بدون راننده آزمایشات بسیاری را انجام داد تا بتواند استفاده از این فناوری مدرن را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. تمام موارد نشان دهنده آن است که هم اکنون تاکسی خود ران آماده بوده و می توان از خدمات آن استفاده کرد.

تاکسی بدون راننده

تاکسی بدون راننده

کمپانی گرب در آغاز راه در مورد اپلیکیشنی که ایجاد کرده در مورد بعضی از مشتریان یک آیکون ویژه را ایجاد کرده است که برای این دسته از مشتریان این امکان را به وجود می آورد که از آن به شکلی ویژه و اختصاصی استفاده کرده و وارد این مرحله شوند. البته باید گفته شودکه کانی نیوتونومی فقط یک سری مناطق ویژه و به خصوص را تعیین کرده است که تاکسی های بدون راننده آن اجازه دارند در این مناطق خدماتی را در اختیار مشتریان خود بگذارند. البته همواره یک فرد به عنوان ناظر در داخل این خودروها حضور دارد که تمام کارهای خودرو را بررسی می کنند.

در این بین نکات بسیار جالبی وجود دارد که می توان به آن ها توجه ویژه ای را داشت و یکی از این نکات مهم این است کمپانی گرب از قبل در مورد فناوری خودروهای بدون راننده هیچ تامیدی نداشت و در این مورد برخلاف کمپانی اوبر بود. اما هم اکنون خلاف این مساله دیده می شود و کمپانی گرب استفاده از استراتژی اتومبیل های بدون راننده را یک فرصت بسیار مهم برای خود می داند و از آن نهایت استفاده را می برد.

مدیر اجرایی کمپانی گرب آقای آنتونی تان در صحبت هایی عنوان کرده که همکاری با کمپانی نیوتونومی یک فرصت بسیار مهم و ویژه برای کمپانی گرب به شمار می آید که بر اساس آن می توان ناوگان حمل و نقل شهری را در کشور سنگاپور توسعه بخشیده و آن را تکمیل کرد. او ابراز داشته با استفاده از این فناوری می توان رفت و آمد در شهرهایی که دارای محرومیت های بسیاری نیز هستند را بسیار آسان نموده و کمکی در جهت خدمت رسانی به تمام مردم داشت. این کمپانی امیدوار ست به زودی بتواند از این فناوری در تمام کشورهای جهان استفاده نماید و این را راهی برای خدمت رسانی بهتر به افراد در جوامع مختلف می داند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *