#


آیفون X و تجربه ای جالب برای کار با آن

آیفون X
4 نوامبر 2017 بدون نظر 1303 بازدید

آیفون X و تجربه ای جالب برای کار با آن

آیفون X و تجربه ای جالب برای کار با آن

کمپانی اپل پس از معرفی پرچمدار گوشی های هوشمند خود( آیفون X) توانست کاربران را از چشم انتظاری دربیاورد. مشتریان علاقه مند به استفاده از گوشی های هوشمند اپل توانستند از جدیدترین محصول تولید شده این کمپانی استفاده کنند. در این مقاله می خواهیم بدانیم آیا این مدل از گوشی های جدید ارزش خریدن را دارد یا نه؟

وب سایت های خبری زیادی بودند که پس از معرفی آیفون ایکس یکی از نمونه های آن را  که به عنوان پیش تولید ارائه شده بودند را به دست آوردند و آزمایش ها و بررسی های بسیاری را در مورد آن ها انجام دادند. البته ناگفته نماند نمونه هایی که از پیش تولید شده بودند به طور حتم با نمونه هایی که در حال حاضر تولید شده و به دست کاربران آن ها رسیده است خیلی متفاوت هستند.

کمپانی ای که محصولی را تولید می کند پس از معرفی و رونمایی آن برای اینکه هیچ کم و کاستی ای در کیفیت و کاربرد آن وجود نداشته باشد مجددا بررسی هایی را بر روی این محصول انجام می دهد و پس از اینکه مطمئن شد همه چیز به خوبی کار می کند تولیدات خود را به شکل تجاری و به صورت مستقیم در اختیار کاربران قرار می دهد. با وجود اینکه اپل پس از معرفی گوشی های پیش تولید با دقت بیشتری بر روی محصولات جدید کار می کند اما با این حال اکثر کاربرانی که نمونه های پیش تولید را دریافت کرده بودند از کارایی آن رضایت خاطر داشتند.

آیفون X

آیفون X

تنها چیزی که باعث شده آیفون ایکس بیش از محصولات دیگر اپل جلب توجه کند قیمت فروش آن است. احتمالا این گوشی در بازارهای ایرانی در حدود چهار تا پنج میلیون تومان فروخته شود البته هم اکنون چندین نسخه از این گوشی جدید در بازارهای ایران وجود دارد که با قیمت های بسیار بالایی به مشتریان عرضه می شود.

طراحی مدرن در آیفون ایکس

در حال حاضر تمام کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند از نمایشگرهایی در محصولات خود استفاده می کنند که بتواند بخش بیشتری از پنل جلویی موبایل را به خود اختصاص دهد اما تا به حال کمپانی بزرگ اپل از این مسئله دوری می کرده است. ورود آیفون ایکس به بازار باعث شده تحولی عظیم در زبان طراحی این کمپانی دیده شود. در خصوص طراحی استفاد شده در مورد این گوشی موبایل باید بیان کنیم که صفحه نمایش آن به اندازه ۵.۸ اینچ بوده و حاشیه ای در طراحی آن وجود ندارد که همین امر باعث شده نسبت به آیفون های پیش از خود دارای نمایشگر بزرگ تر و زیباتری باشد.

افرادی که تمایل دارند از محصولات آی او اس اپل استفاده نمایند که هم زیبا باشد و هم صفحه نمایش بزرگ تری داشته باشد می توانند از آیفون ایکس به عنوان بهترین گزینه استفاده نمایند. استفاده از این موبایل خیلی بهتر از همراه داشتن گوشی های بزرگی مانند سری پلاس آیفون ها است که وزن سنگینی را نیز دارا می باشند. اپل در خصوص نمایشگر آیفون ایکس از کیفیت OLED استفاده کرده است که در تاریخ تولید محصولات این کمپانی به عنوان نخستین مرتبه می باشد.

آیفون X

آیفون X

مصرف انرژی ای که این دسته از پنل ها دارد بسیار کمتر می باشد اما کیفیت نمایش رنگ و تصویر در این صفحه نمایش ها دارای کیفیت بهتر و طبیعی تری می باشد. رزولوشن صفحه نمایش آیفون ایکس نسبت به تمام آیفون هایی که تا کنون اپل تولید کرده بیشتر بوده  و در حدود۲۴۳۶ در۱۱۲۵ می باشد. کمپانی سامسونگ چندین سال است که از این دسته از صفحه نمایش ها برای محصولات خود استفاده می کند و همین موضوع دلیل برتری گوشی های هوشمند سامسونگ نسبت به آیفون های تولیدی اپل می باشد.

اپل در خصوص جنس پنل پشتی آیفون۱۰ از سنت پیشین خود استفاده کرده و همچون نسل قبلی آیفون ها از شیشه استفاده کرده است. در خصوص بله های کناری هم به سراغ استفاده از استیل بسیار مقاومی رفته است و آن را جایگزین آلومینیومی که تا قبل از این در طراحی آیفون هایش به کار می برد کرده است. استفاده از استیل برای فریم گوشی باعث شده جذابیت آن افزایش یابد و زیباتر از قبل دیده شود. زمانی که حاشیه از طراحی گوشی ای حذف می شود به این معنا نیست که دکمه هوم آن نیز از بین رفته است.

در خصوص آیفون ایکس برای اینکه بتوانید به صفحه هوم بازگردید کافی است انگشت خود را از قسمت پائینی صفحه به سمت بالای آن بکشید و برای راحتی کاربر بر روی نمایشگر آن نواری قرار داده شده است که نشان می دهد از کدام قسمت باید برای کشیدن انگشت خود استفاده کنید و این نوار به صورت دائمی بوده و همیشه بر روی صفحه نمایش آیفون ایکس دیده می شود.

آیفون X

آیفون X

کمپانی اپل برای اینکه بتواند دوربین سلفی و سنسورهای همجوار آن را نیز در پنل جلویی قرار داده است و برای جای دادن آن ها یک بریدگی را در بالاترین محلی که در صفحه نمایش وجود دارد اضافه کرده که باعث شده دوربین و سنسورهای مجاور آن در پنل جلویی نیز جایگاه خود را حفظ کرده باشند.

طبق بررسی برخی از کاربران این نظریه به وجود آمد که وجود این بریدگی در قسمت بالایی آیفون۱۰ باعث می شود که با برنامه های دیگر تداخل داشته باشند اما برخی از کاربران دیگر از وجود این بریدگی نهایت رضایت را داشته و آن را یکی از دلایل زیبایی آیفون ایکس به شمار آورده اند. در کناره این سنسورها نمایشگر باتری و ساعت را نیز نشان می دهد و در حالت عادی عکس ها و ویدئو های شما تا این بخش کشیده نمی شوند و تنها در صورتی این اتفاق می افتد که دو بار برای بزرگ تر دیده شدن تصاویر بر روی آن ها ضربه وارد کنید.

نیاز به استفاده از اپلیکیشن های توسعه یافته با سیستم عامل آی او اس

یکی از مشکلاتی که آیفون ایکس اپل دارد این است که هنگام استفاده از نرم افزارهایی که از پیش بر روی آن نصب شده است نواری سیاه رنگ در قسمت بالایی و پائینی صفحه نمایش این گوشی ها ظاهر می شود که اپل تصمیم دارد برای حل این مساله تمام اپلیکیشن هایی که به صورت پیش فرض بر روی این گوشی نصب شده اند را به روز کرده و توسعه بدهد که در اینصورت می توان گفت تا حد زیادی این مشکل هم از بین خواهد رفت و آیفون ایکس به عنوان یک گوشی تمام عیار در خدمت کاربران قرار خواهد گرفت.

آیفون X

آیفون X

با این اوصاف می توان گفت گوشی آیفون۱۰ به عنوان یک  گوشی کاربردی و زیبا می تواند در طول روز مورد استفاده کاربران قرار بگیرد و یک نتیجه رضایت بخش را از خرید به علاقه مندان خود بخشیده و مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *