#


نکاتی که در مورد ترفند عملکرد آی او اس ۱۰ باید بدانید

آی او اس 10
8 اکتبر 2017 بدون نظر 1935 بازدید

نکاتی که در مورد ترفند عملکرد آی او اس ۱۰ باید بدانید

نکاتی که در مورد ترفند عملکرد آی او اس ۱۰ باید بدانید

کمپانی اپل یک نسخه جدید از سیستم عامل آی او اس ارائه داده که به عنوان یزرگترین نسخه در طول تاریخ می نامد. این سیستم عامل به روز شده آی او اس ۱۰ نام دارد. این سیستم عامل به روز شده ترفندهایی برای کاربردی بودن خود دارد که بسیاری از کاربران از آن هیچ اطلاعی ندارند. سعی کرده ایم چند مورد از این ترفندها را عنوان کنیم تا با کارایی این سیستم عامل اپل بیشتر آشنا شوید.
کمپانی اپل بعد از ازینکه از گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس خود رونمایی کرد نسخه جدیدتر و به روز شده آی او اس خود را در اختیار کاربانی که گوشی های سازگار با این نرم افزار را داشتند قرار داد.

ترفندهای کاربردی آی او اس ۱۰

۱ـ عدم استفاده مجدد از اپلیکیشن های پیش فرض

سیستم عامل آی او اس ۱۰ این امکان را برای کاربران فراهم کرده که به سادگی بتوانید از شر اپلیکیشن های پیشفرضی که از برخی از انها هیچ وقت استفاده نمی کردید خلاص شوید. می توانید بر روی اپ مورد نظر خود کلیک کرده و نگه دارید و زمانی که یک علامت ضربدر خاکستری کوچک در کنار آن اپلیکیشن پدیدار شد با ضربه زدن بر روی آن می توانید آن اپلیکیشن پیشفرض را برای همیشه حذف کنید.

آی او اس 10

آی او اس ۱۰

این قابلیت در نسخه های قبلی تر آی او اس نیز وجود داشت ولی در حال حاضر اپلیکیشن های دیگری همچون مپ و مخاطبین و اپ های دیگری همچون Podcasts را می توانید به راحتی حذف کنید. البته به خاطر داشته باشید اگر زمانی مجدداً به آن ها نیاز داشتید می توانید به سراغ آیتونز رفته و دوباره هرکدام از آن ها را نصب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

۲ـ دیدن نوتیفیکیشن پس از در دست گرفتن گوشی

در مواقعی که تمایل ندارید صفحه گوشی خود را باز کنید و یا برای دیدن اطلاعات روی گوشی از دکمه ای استفاده کنید آی او اس ۱۰ یک قابلیت جذاب و کاربردی را برای شما به وجود آورده است. آی اواس ۱۰ گزینه ای به نام Raise to wake را بر روی خود برنامه ریزی کرده تا هنگامی که تلفن همراه خود را در دست می گیرید و نگاه کردن به آن صفحه تلفن همراه شما روشن شده و می توانید ساعت و دیگر اطلاعاتی که بر روی صفحه گوشی وجود دارد را ببینید.

البته باید بدانید که این قابلیت و توانایی جدید تنها برروی تلفن های همراه آیفون ۶ اس و ۶ پلاس و اس ای و دو تلفن همراه جدیدی که وارد بازار شده وجود دارد و اگر نمی خواهید از این قابلیت استفاده کنید می توانید در منوی تنظیمات گوشی خود رفته و با فشردن Display & Brightness این برنامه را غیر فعال کرده و از حالت های عادی برای دیدن صفحه نمایش گوشی خود استفاده کنید.

۳ـ افزودن ایموجی و استیکرهای جدید تر

سیستم عامل آی او اس جدید بیشتر از هزار ایموجی جدید را اضافه کرده و با این کار قصد داشته احساسات خود را بهتر از همیشه نشان دهید. در سیستم عامل آی او اس ایموجی های زیادی در دو نسخه زنانه و مردانه بوده که با بروز ترین نسخه تعداد آن ها بیشتر از قبل هم شده است. البته ایموجی های قدیمی تر نیز آپدیت شده اند و با طراحی جدیدتر مورد استفاده قرار گرفته اند.

۴ـ افزایش سرعت عمل دوربین

زمانی که گوشی خود را در دست می گیرید با رفتن به صفحه قفل گوشی خود و کشیدن آن به سمت چپ می توانید از برنامه دوربین خود به راحتی و سرعت استفاده کنید. این قابلیت آی او اس ۱۰ باعث می شود شما نیازی به باز کردن قفل گوشی خود نداشته باشید. شما نمی توانید این برنامه را غیر فعال کنید ولی می توانید اطمینان داشته باشید که در این برنامه هیچگونه دسترسی به گالری عکسش های شما بدون رمزگشایی امکان نخواهد داشت.

آی او اس 10

آی او اس ۱۰

۵ـ اطلاع از خوانده شدن پیام های ارسال شده

اگر جزو افرادی هستید که دوست دارند از خوانده شدن پیام های خود توسط مخاطبینشان آگاه شوند بهتر است بدانید آی او اس ۱۰ این قابلیت را دارد که شما را از خوانده شدن پیام هایی که میفرستید آگاه کند. لازم به ذکر است که این قابلیت در حال حاضر آی مسیج ها را پشتیبانی می کند و در مورد پیام های کوتاه کاربرد چندانی ندارد.

۶ـ از خواب به اندازه خود مطلع شوید

سیستم عامل آی او اس ۱۰ یک قابلیت جدید را به اپلیکیشن ساعت خود اضافه کرده که با نام بد تایم می تواند زمان صحیص خوابی که برای شب شما لازم است را به شما نشان دهد.به وسیله استفاده از این برنامه می توانسد به ساعت خود بگوئید که زمان دقیق بیدار شدن شما چه وقت است و در چه روزهایی قصد دارید بیشتر بخوابید. این برنامه به شما هشدار خواهد داد که چه وقتی برای خوابیدن شما بهترین است و شما را برای آن ساعت برای خوابیدن راهنمایی می کند.

۷ـ دستیابی به اطلاعات مختلف گوشی

سیستم عامل آی او اس ۱۰ روش های دسترسی به نوتیفیکیشن هایی که بر روی صفحه گوشی شما وجود دارد را آسان کرده است. به عنوان نمونه برای اینکه بتوانید پیام هایی که برای شما ارسال می شود را ببینید دیگر نیازی نیست به پیام رسان گوشی خود بروید و با قرار داشتن بر روی صفحه قفل می توانید انگشت خود را بر روی پیام ارسال شده کشیده و از متن آن باخبر باشید.

آی او اس 10

آی او اس ۱۰

۸ـ محل پارک اتومبیل خود را به یاد داشته باشید

نقشه ای که کمپانی اپل بر روی سیستم عامل آی او اس قرار داده به شما این امکان را می دهد که از محل پارک خودروی خود اطلاع داشته و آن را به خاطر می سپارد و شما می توانید بدون هیچگونه ناراحتی ناشی از فراموشی محل پارک خودرو به سمت آن رفته وسوار شوید و از زندگی خود به همراه تکنولوژی های جدید نهایت استفاده و لذت را ببرید.

زمانی که می خواهید اتومبیل خود را پارک کنید نقشه اپل از شما سوال می کند که آیا تمایل دارید این محل بر روی نقشه به عنوان جای پارک خودرو شما ثبت شود.این ویژگی به وسیله یک عکس به شما ارسال می شود تا بتوانید با استفاده از آن محل پارک خودروی خود را به خاطر داشته باشید. علاوه بر تمام این موارد آی او اس ۱۰ ترفندهای دیگری نیز دارد که موجب شده به عنوان یک سیستم عامل پرکاربرد در گوشی های تولیدی کمپانی اپل شناخته شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *