#


کمپانی رد (RED) از گوشی ۱۲۰۰ دلاری با دوربین هولوگرافیکی رو نمایی می کند

دوربین هولوگرافیکی
14 جولای 2017 بدون نظر 1461 بازدید

کمپانی رد (RED) از گوشی ۱۲۰۰ دلاری با دوربین هولوگرافیکی رو نمایی می کند

اگر با دنیای دوربین‌ های رده‌ بالا آشنایی نداشته باشید ، احتمالا کمپانی رد را نمی‌شناسید ، اما باید گفت که این شرکت یکی از بازیگران اصلی بازار دوربین‌های پیشرفته‌ی بالارده است . امروز این شرکت یک اطلاعیه‌ی مطبوعاتی منتشر کرده که تایید می‌ کند در حال کار روی یک گوشی‌هوشمند است . رد اعلام کرده که گوشی‌ جدیدش یک محصول رده‌ بالا است و هیدروژن وان نام دارد . از جمله ویژگی‌ های قابل توجه این محصول نمایشگر هولوگرافیک آن است .

این شرکت به تازگی از موبایل ماژولار ۱۲۰۰ دلاری خود با بدنه ای از جنس آلومینیوم و نمایشگر ۵.۷ اینچی هولوگرافیک رونمایی کرده است .

اگر برایتان جالب است تا بدانید دوربین هولوگرافیک چیست یا اگر بخواهید یک هولوگرام را ببینید ، نیازی نیست از کیف پول‌تان جای دورتری بروید ! هولوگرام‌ها در تمام کارت‌های اعتباری ، راهنمایی رانندگی و کارت‌های شناسایی می‌بینید . اگر آنقدرها هم پیر نباشید که گواهی‌نامهٔ شما از اعتبار ساقط شده باشد، همچنان هولوگرام را در خانهٔ خود دارید ! هولوگرام‌ها را بر روی جعبه‌های سی‌دی، دی وی دیو کالاهای استاندارد می‌بینید . متأسفانه این نوع هولوگرام‌ها چندان گیرا نیستند (ولی برای جلوگیری از ورود اجناس تقلبی یا شناخت آن‌ها در بازار فروش بسیار ابزار مؤثری است ). اگر آن‌ها را کمی در راستای دید حرکت دهید رنگ و شکلی که در یک راستا می‌دیدید با جهت دیگر فرق می‌کند ، ولی این تغییرات در حد زیادی نیستند . هولوگرام جدای از این‌که در بازار بر روی کالاها دیده می‌شوند، به صورت پوستر یا تصاویر قهرمان‌های فیلم‌ها یا کتاب‌های کودکان و نوجوانان هم هستند . مثل همین موجود فضایی سبز رنگ سه بُعدی! از طرف دیگر هولوگرام‌هایی هم در ابعاد بزرگ تولید می‌شوند که با لیزرها و یا در اتاق تاریک با یک نور فقط به آن‌ها می‌تابد . این نوع بسیار جالب هستند! سطوح دو بُعدی دارند که تصویر واقعی سه بعدی را دقیقاً به نمایش می‌گذارد . حتی نیازی نیست برای دیدن آن‌ها از عینک‌های خاص یا عدسی‌های ویژهٔ تصاویر سه بُعدی برای دیدن سه بُعد استفاده کنید . اگر از زوایای مختلف به تصاویر در هولوگرام نگاه کنید ، آن‌ها را در عمق‌های متفاوتی خواهید دید ؛ درست مثل این‌که به اجرام واقعی نگاه می‌کنید . برخی هولوگرام‌ها حتی وقتی شما فاصله خود را با آن‌ها تغییر می‌دهید ، به نظر حرکت می‌کنند ؛ این بستگی به چگونگی نگاه شما دارد . اگر هولوگرام را نصف کنیم . و این کار را حتی چند بار تکرار کنیم ، همچنان تصویر اصلی قبلی را در اندازهای کوچک‌تر خواهیم دید . تمام‌نگاری ها ویژگی‌های جالب دیگری هم دارند . اگر یکی از آن‌ها را نصف کنید ، هر نیمه شامل کُل تصویر هولوگرام است!! حتی اگر یک بخش کوچکی از آن را جدا کنید، هم همین اتفاق خواهد افتاد .( حتی بخش کوچکی از آن هم کُل تصویر را در خود دارد ). جالب‌تر این‌که اگر هولوگرامی از شیشهٔ ذره‌ بینی شکل درست کنید ، همهٔ تصاویر در هولوگرام درست مانند خود جسم بزرگ دیده می‌شوند . زمانی اصول هولوگرام را می‌دانید که بفهمید چگونه و به چه سادگی می‌توان هولوگرام را ساخت ! همهٔ این اصول مستقیماً به فرایند تولید و استفادهٔ آن مربوط می‌شود . ببینیم این فرایند چگونه‌ است .

نسخه تیتانیومی هیدروژن وان ۱۶۰۰ دلار قیمت خواهد داشت !!

وقتی قیمت بعضی از دوربین های RED با یک خودروی BMW برابری کند، قیمت ۱۲۰۰ دلاری موبایل « Hydrogen One » چندان هم عجیب نخواهد بود. تازه اگر بخواهید بدنه موبایلتان از جنس تیتانیوم باشد، قیمت آن تا ۱۶۰۰ دلار افزایش می یابد. جالب این که کمپانی سازنده اعلام کرده این قیمت ها تنها برای زمانی محدود در دسترس خواهد بود ، بنابراین احتمالاً در آینده باز هم شاهد افزایش آنها باشیم .

شاید مهمترین ویژگی اسمارت فون RED نمایشگر ۵.۷ اینچی هولوگرافیک آن باشد . نمایشگری که طبق ادعای سازنده از لحاظ رزولوشن تصویر قابل رقابت با نمایشگر رتینای اپل بوده و با بهره گیری از فناوری نانو محتوای خود را در حالت های ۲D معمولی ، هولوگرافیک با نمای همزمان، حالت سه بعدی و بازی های تعاملی به نمایش بگذارد .

هنوز از پردازنده به کار رفته در موبایل منحصر به فرد Hydrogen One و میزان رم و باتری آن اطلاعی در دست نیست ، اما به طور قطع برای پشتیبانی از نمایشگر جالب و دوربین احتمالاً قدرتمند نیاز به بهترین های بازار با بالا ترین سرعت ها خواهد بود .

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *