#


گوشی پرچمدار هواوی رونمایی شد

هواوی
20 اکتبر 2017 بدون نظر 1371 بازدید

گوشی پرچمدار هواوی رونمایی شد

گوشی پرچمدار هواوی رونمایی شد

کمپانی چینی هواوی چند روز پیش در جریان مراسمی که در شهر مونیخ آلمان برگزار شده بود از پرچمدار گوشی های خود رونمایی کرد و آن را هواوی میت ۱۰ نامید. قبل از این مراسم هواوی توانسته بود در مراسم ایفا ۲۰۱۷ که در شهر برلین برگزار شده بود از یک تراشه کوچک که کرین ۹۷۰ نام داشت پرده برداری کند.

هواوی

هواوی

مشخصات تراشه کرین ۹۷۰

تراشه جدید هواوی دارای هشت هسته می باشد که کارهای پردازشی را انجام می دهند. چهار هسته این تراشه کورتکس ای ۷۳ بوده که با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی کار می کنند و چهار هسته دیگر کورتکس ای ۵۳ می باشند که فرکانس آن ها ۱۰۸ گیگاهرتزی است.تراشه کرین ۹۷۰ بر طبق لیتوگرافی ۱۰ نانومتری است و معماری ای که برای طراحی آن به کار رفته big. LITTLE می باشد.

در خصوص این تراشه نکاتی وجود دارد که باعث شده کرین ۹۷۰ تفاوت عمده ای با سایر محصولات مشابه داشته باشد و آن هم داشتن یک واحد پردازشگر است که بر طبق شبکه ی عصبی کار می کند. وجود این عامل باعث شده این تراشه در مقایسه با پردازنده اصلی که وجود دارد با قدرتی حدود بیست و پنج درصد بیشتر کار کند و در عین داشتن این قابلیت مصرف انرزی ای که نسبت به پردازنده اصلی دارد پنجاه برابر کمتر می باشد.

هواوی در خصوص قدرت پردازشی میت ۱۰ خود ادعا کرده اگر آیفون کمی تواند در ۹ ثانیه کارهای پردازشی را انجام دهد و فبلت سامسونگ به ۱۰۰ ثانیه زمان نیاز دارد تا بتواند وظایف پردازشی را انجام دهد میت ۱۰ هواوی تنها به ۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا بتواند کار پردازش را انجام دهد و به خاطر مسائل دیگر نیز میت ۱۰ را به عنوان یک رقیب برای اپل و سامسونگ معرفی می کند.

هواوی

البته باید بدانید این قدرت پردازشی بالا به دلیل داشتن هوش مصنوعی می باشد و به دلیل وجود واحد پردازشی قوی در مورد هوش مصنوعی تراشه کرین ۹۷۰ دارای عملکرد بسیار خوبی می باشد. علاوه براین موارد به کارگیری الگوریتم های هوش مصنوعی و آموختن ماشین مدل های جدید تلفن های هوشمند میت را سریعتر از قبل کرده است و همین عوامل باعث شده که هواوی ۱۰ بسیار سریع می تواند رفتارها و خصوصیات کاربر خود را یادگرفته و ذخیره کند. هواوی میت ۱۰ برای پاسخگویی به نیاز های کاربر خود توانسته سرعت خود را ۶۰ درصد بیشتر کند و همین امر باعث شده بسیار سریعتر از قبل پاسخگو باشد.

به کارگیری از کرین ۹۷۰ موجب شده است که گوشی هواوی میت ۱۰ از تکنولوژی ۴.۵ جی استفاده کند و سرعتی که برای انتقال اطلاعات لازم دارد به ۱.۲ گیگابایت در ثانیه ارتقا پیدا کند. یک نکته دیگری که در مورد گوشی هواوی میت ۱۰ اهمیت دارد این است که این مدل از گوشی های چینی دارای دو اسلات سیم کارت هستند که می تواند از شبکه ۴ جی پشتیبانی کند و اگر شبکه کیفیت بالایی داشته باشد می تواند به بالاترین سرعت ممکنه دست پیدا کند.

آنچه که در مورد هواوی میت ۱۰ بیان شده این نکته را متذکر می شود که قدرت بالای پردازنده های آن موجب شده که حسگرهای اثر انگشتی که در هواوی میت ۱۰ به کار رفته عملکرد بسیار خوبی را داشته باشد. این عملکرد به گونه ای است که هنگام لمس حسگر اثر انگشت فقط سی و سه صدم ثانیه طول می کشد تا قفل گوشی شما باز شود. هواوی میت ۱۰ دارای یک نمایشگر ۵.۹ اینچی است که هیچ حاشیه ای نداشته و نسبت تصویری آن شانزده به نه می باشد. نمایشگری که هواوی برای گوشی خود به کار برده دارای کیفیت فول ویو می باشد. ساب پیکسل سفیدی که در مورد نمایشگر این گوشی استفاده شده باعث می شود بهره وری مصرف انرژی بهبود یابد. همانگونه که هواوی ادعا کرده روشنایی صفحه نمایش میت ۱۰ به اندازه ۷۳۰ نیت می باشد.

رزولوشنی که در صفحه نمایش میت ۱۰ به کار رفته QHD بوده و باتری آن ۴۰۰۰ میلی آمپر می باشد و حافظه رمی که برای آن در نظر گرفته شده چهار گیگابایت می باشد. در مورد مقایسه ای که هواوی بین باتری میت ۱۰و آیفون ۱۰ انجام داده مشخص شده است که ظرفیت باتری ۸.۲ میلی متری میت ۱۰ به اندازه چهل و هشت برابر از گوشی جدید آیفون هم بیشتر است. باتری ای که در میت ۱۰ هواوی استفاده شده این قابلیت را دارد که در مدت زمانی کمتر از سی دقیه به میزان پنجاه و هشت درصد شارژ شود و این می تواند یکی از خصوصیات بارز این گوشی چینی به شمار رود.

هواوی

هواوی

طراحی بدنه میت ۱۰

در طراحی بدنه میت ۱۰ شیشه و فلز را با هم ادغام کرده اند و در پنل جلو عقب آن از شیشه سه بعدی استفاده شده است. طبق آنچه که هواوی ادعا کرده شیشه ای که در گوشی هوشمند میت ۱۰ به کار رفته یک ساختار چند لایه را دارد که باعث شده به عنوان یک شیشه متفاوت با دیگر شیشه ها شناخته شود. این گوشی توانسته در برابر آب و گردو غبار گواهی آی پی پنجاه و سه را دریافت کند و جزو گوشی هایی معرفی شود که می تواند در برابر آب مقاومت داشته باشد اما این به این معنی نیست که گوشی میت ۱۰ را می توانید در درون آب قرار دهید.

مشخصات دوربین میت ۱۰ گوشی میت ۱۰ هواوی دارای دوربین دوگانه است که با مشارکت لایکا توانسته پیشرفته تر شود. یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی آر جی بی به همراه یک سنسور بیست مگا پیکسلی مونوکروم در دوربین دوگانه این گوشی استفاده شده است. استفاده از واحد های پردازشی که بر اصول شبکه های عصبی فعالیت می کنند موجب شده دوربین این دستگاه ها نیز بتواند به بهترین شکل ممکن عمل کرده و تصاویر را ثبت کند. عملکرد دوربین این گشی ها به نحوی است که در مورد تشخیص چهره می تواند خیلی سریع و آنی کار خود را انجام دهد. دوربین اصلی ای که در گوشی میت ۱۰ هواوی تعبیه شده این قابلیت را دارد که از لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی کرده و دیافراگم به کار رفته در آن f/1.6 می باشد. حافظه رم به کار رفته در میت ۱۰ چهار گیگابایت بوده و حافظه داخلی آن ۶۴ گیگابایت ظرفیت دارد. با این مشخصات می توان میت ۱۰ را به عنوان پرچمدار هواوی چینی دانست و از کاربردی بودن آن اطمینان حاصل کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *