#


گجت های پوشیدنی و جایگاه آنها در زندگی امروزه

گجت های پوشیدنی
9 اکتبر 2017 يك نظر 1871 بازدید

گجت های پوشیدنی و جایگاه آنها در زندگی امروزه

گجت های پوشیدنی و جایگاه آنها در زندگی امروزه

در سالهای اخیر افراد بسیاری به سراغ استفاده از وسایل دیجیتالی و قابل حمل رفته اند و همین امر موجب شده گجت های پوشیدنی بسیاری وارد دنیای دیجیتال شود و به کار گیری آنها بیش از هر زمان دیگری در بین افراد مختلف رواج پیدا کند به صورتی که فروش بین المللی این گجت ها در انتهای سال ۲۰۱۳ میلادی ارزشی بالاتر از ۴/۶ میلیارد دلار رسید

در ابتدای امر زمانی که از گجت های پوشیدنی صحبت می شود اولین چیزی که به ذهن ها می رسدعینک های دیجیتالی گوگل است اما باید بدانید تنها عینک های دیجیتال نیستند که وارد این عرصه شده اند بلکه موارد دیگری نیز طی سالهای اخیر و به وسیله کمپانی های مختلف وارد دنیای گجت های دیجیتال شده است.
مجله اینفورمیشن ویک از برخی گجت هایی که وارد عرصه دیجیتال شده صحبت کرده و به معرفی برخی از آنها پرداخته که به طور خلاصه در ادامه از کاربرد آن ها سخن می گوئیم:

گجت های پوشیدنی

گجت های پوشیدنی

مطالعه در حال دویدن

افراد بسیاری هستند که تمایل دارند هنگام ورزش کردن کتاب هایی را که می پسندند را نیز بخوانند برای همین یک گجت جدید برای این افراد به وسیله کمپانی ویرترون طراحی شده که به وسیله یک گیره به یقه لباس فرد و یا سربند ی که به سر بسته وصل می شود و با بررسی حرکات سر و شانه های استفاده کننده و اطلاعاتی که مربوط به آن است را از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند ویا تبلت ارسال می کند و با این کار موجب می شود متنی که در حال خوانده شدن است به وسیله حرکات بدن کنترل شود. کاربران این گجت ها برای اینکه بتوانند صفحه کتاب را ورق بزنند تنها باید یک ضربه کوچک بر روی صفحه نمایش دستگاه خود زده و وارد صفحه جدید شوند. برای اینکه بتوانید دوباره به صفحه قبلی بازگردید باید دوضربه کوچک به صفحه نمایش بزنید.

شناسایی هویت فرد با دستبند دیجیتال

در دنیای دیجیتال دستبندهایی وجود دارند به نام Nymi که به وسیله سنسورهای الکتروکاردیوگرام می تواند هویت شما را شناسایی کند. نحوه عملکرد این دستبندها به وسیله الگوهایی است که توسط ضربان قلب فرستاده می شود. زمانی که دستبند را بر روی مچ دست خود می بندید سنسوری که در زیر دستبند تعبیه شده با مچ شما مماس میشود و اگر در آن هنگام سنسوری که در بالای دستبند وجود دارد را لمس کنید یک مدار الکتریکی را به وجود خواهید آورد و همزمان با آن یک لرزش خیلی خفیف را احساس خواهید کرد که باعث می شود چراغ های ال ای دی دستبند روشن شده و صفحه نمایش را نشان بدهد.

به وسیله این دستبند دیجیتال کاربر و اتومبیل و تمام دستگاه های هوشمندی که مربوط به آن کاربر است شناسایی شده و تا وقتی که دستبند به دست کاربر باشد هیچ نیازی نیست که رمز یا اثر انگشت برای شناسایی هویت فرد در دستگاه ها وارد شود.

کارایی دیجیتال در جوراب

برای اینکه بتوانید از چگونگی راه رفتن و نشستن و حتی پیشرفت خود در زمینه ورزش هایی که انجام می دهید آگاه شوید بهتر است یکی از جوراب های هوشمندی که کمپانی Heapsylon تولید کرده است را انتخاب کنید و بپوشید. بر روی این جوراب ها حسگرهایی قرار داده شده که تمام اطلاعات و داده هایی را که دریافت کرده اند به دستگاه کوچکی که روی مچ جوراب قرار دارد ارسال می کنند و این دستگاه به شکل بی سیم تمام این اطلاعات دریافت شده را به کامپیوتر و یا وسایل هوشمند دیگر فرستاده و شما می توانید تمام این اطلاعات را ببینید.

کمربند دیجیتالی برای نشان دادن وضعیت نامناسب بدن

انتخاب یک کمربند هوشمند و دیجیتالی می تواند به عنوان یک انتخاب خوب و مناسب برای نشان دادن خطراتی که در اثر نشستن و ایستادن برای ستون فقرات به وجود می آید به شمار رود. این کمربند دیجیتالی می تواند هر وقت که بدن شما در وضعیت نامناسبی قرار گرفته با ویبره به شما اطلاع دهد تا حالت خود را درست و مناسب کنید. این ابزار دیجیتالی می تواند به همراه اپلیکیشنی که برا یآی او اس طراحی شده فعالیت های بدنی استفاده کنندگان مثل کالری ای که مصرف می کنند و حتی عادات خواب آن ها را هم ثبت کرده و اطلاع دهد.

گجت های پوشیدنی

گجت های پوشیدنی

ساعت دیجیتال گلکسی گییر

کمپانی سامسونگ نیز توانست در دنیای دیجیتال سروصدا به پاکرده و ساعت دیجیتالی خود را وارد بازار گجت های پوشیدنی کرده است. این ساعت دیجیتالی می تواند به عنوان یک رقیب جدی برای ساعت آی واچ شرکت اپل باشد. ساعت هوشمند سامسونگ دارای قابلیت های ویژه ای همچون دوربین ۱/۹ مگاپیکسل بوده و از اسپیکر فون استفاده میکند. علاوه بر این دارای امکان فیلمبرداری ۷۲۰ پیکسلی بوده و در رنگ های مختلفو متنوعی طراحی و تولید شده است.

اینها تنها موارد انگشت شماری از گجت های پوشیدنی بود که در سالهای اخیر وارد دنیای تکنولوژی و فناوری شده است و توانسته جایگاه ویژه ای در زندگی افراد داشته باشد. استفاده از این گجت ها باعث شده دیجیتال در سراسر زندگی و کار افراد حضورداشته و تصور زندگی بدون تکنولوژی کمی سخت به نظر می رسد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *