#


کاهش اپلیکیشن های اپ استور اپل برای اولین بار

8 آوریل 2018 بدون نظر 2047 بازدید

کاهش اپلیکیشن های اپ استور اپل برای اولین بار

کاهش برنامه های اپ استور در سال۲۰۱۷ برای نخستین بار

برای اولین بار از زمانی که اپ استور فعالیت خود را آغاز نمود تعداد برنامههای موجود در فروشگاه نرم افزاری اپل طی سال گذشته میلادی کاهش را برای خود تجربه نموده است.

بر اساس بررسی های انجام شده از سوی وسسه ی Appfigures تعداد برنامه های آی او اس در سال گذشته میلادی کاهشی۱۰۰ هزارتایی را برای خود تجربه نموده است. این در حالی است که در روزهای آغازین سال۲۰۱۷ میلادی میزان برنامه هایی که در اپ استور وجود داشت در حدود۲.۲ میلیون تخمین زده شده بود اما این رقم در انتهای سال۲۰۱۷ میلادی کاهش داشته و به۲.۱ میلیون رسیده است.

این گونه به نظر می رسد که قسمت بزرگی از این کاهش برنامه ها به تصمیماتی که اپل در سال۲۰۱۶ در قبال برنامه های قدیمی گرفته بود ارتباط داشته باشد چرا که این برنامه های قابلیت سازگاری با آیفون های جدید را نداشتند. علاوه براین کوپرتینونشین ها با ارائه نسخه ی یازدهم سیستم عامل اختصاصی خود از حذف برنامه هایی خبر داند که مبتنی بر معماری۶۴ بیتی توسعه پیدا نکرده بودند.

با این وجود دلایل حذف برنامه ها تنها به مواردی که گفته شد مرتبط نمی باشد. کوپرتینویی ها علاوه بر موارد ذکر شده برنامه های ویروس کش، همانند و با کیفیت کمی را که توانسته بودند مورد توجه کاربران کمی قرار بگیرند نیز در لیست برنامه های حذفی خود قرار داد. علاوه براین توسعه دهندگان آی او اس نیز در کنار موارد یاد شده نسبت به سال۲۰۱۶ برنامه ها و اپلیکیشن های کمتری را در اپ استور قرار دادند که همین مساله نیز در کاهش تعداد اپلیکیشن های اپ استور بی تاثیر نبود.

از سوی دیگر نیز گوگل پلی موفق شده فاصله ای که اپ استور داشت را به بیشترین حد افزایش دهد. گوگل پلی پس از اینکه در سال۲۰۱۲ تعداد برنامه های خود را افزایش داد و توانست از اپ استور اپل جلو بیفتد در سال۲۰۱۷ میلادی فاصله ای که با این فروشگاه نرم افزاری داشت را به بالاترین میزان خود رساند. گوگل پلی استور در سال۲۰۱۷ میلادی توانسته۱.۵ میلیون برنامه و اپلیکیشن جدید را برای خود به ثبت برساند؛ اما اپ استور تنها موفق شده هفتصد و پنجاه و پنج هزار برنامه جدید را وارد نماید. بر اساس اعلامی که از سوی موسسه Appfigures اصلی ترین عامل وجود شکاف و فاصله بین گوگل پلی استور و اپ استور منتشر کردن نسخه های اندرویدی برنامه های آی او اس به وسیله توسعه دهندگان این برنامه ها در سال۲۰۱۷ میلادی بوده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *