#


کارآفرینان جوان و برتر در حوزه فناوری و دیجیتال چه کسانی هستند؟

کارآفرینان
21 ژوئن 2017 بدون نظر 1613 بازدید

کارآفرینان جوان و برتر در حوزه فناوری و دیجیتال چه کسانی هستند؟

کارآفرینان جوان و برتر در حوزه فناوری و دیجیتال چه کسانی هستند؟

این روزها خوداشتغالی در بین افراد بسیار شیوع پیدا کرده است،مخصوصا با وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی افراد راحتر و با انگیزه بیشتری به این نوع کارها روی آورده اند.
کارهایی مانند طراحی وب سایت،بازاریابی و فروش اینترنتی و….از جمله کارهایی است که این روزها بسیار رواج دارد.
به گزارش از من بپرس طی تحقیقاتی که به تازگی در امریکا انجام گرفته است حدود ۱۴ درصد افراد شاغل کسب و کار خودشان را دارند و این آمار در ایران نیز روبه افزایش است.
برای بسیاری از افراد پیش می آید که هنگام انجام کارهای روزمره ایده های جالبی به ذهنشان میرسد که گاها میتواند تبدیل به یک کسب و کار عالی شود ولی متاسفانه افراد به راحتی از ان رد می شوند و آن را نادیده می گیرند.
یکی از دلایلی که افراد به این ایده ها توجهی ندارند این است جرائت و فکر کافی برای عملی کردن ایده های خود ندارند،

این افراد ممکن است در سنین بالاتر موفقیت هایی کسب می کنند ولی حسرت این را داشته باشند که چرا در سنین پایین اینکار را شروع نکردند.همچنین ممکن است افراد جوان با وجود داشتن ایده های خوب فکر کنند که هنوز به سن مناسب برای عملی کردن ایده هایشان نرسیده اند.
اما باید همیشه این نکته را در نظر داشت که موفقیت به سن و سال هیچ ربطی ندارد و برای شروع هیچ وقت دیر یا زود نیست.هر کسی در هرسنی می تواند به خواسته هایش رسیده و ادم موفقی شود.در اینجا به چند مورد از کارافرینان جوان و موفق اشاره می کنیم:

موسس فیسبوک
Mark Zukerberg

کسی که در سن ۱۹سالگی فیسبوک را که بزرگترین دستاوردش بود راه اندازی کرد.
و فقط بعد از چند سال از شروع کار فیسبوک به یکی از بزرگترین رسانه های اجتماعی در دنیا تبدیل شد.و همینطور به رشد خود ادامه داد طوریکه هزاران نفر در این مجموعه کار می کنند.
زاکربرگ یکی از ثروتمندترین و موفق ترین کارآفرینان است که ثروتی حدود۶۱.۷ میلیارد دلار دارد و همچنان در حال پیشرفت است.

موسس وردپرس
Matthew Mullenweg

متیو در سال ۲۰۰۵ کار خود را با تاسیس شرکت Automatic شروع کرد و بعد از مدتی وردپرس را ایجاد کرد،قبل از ۲۰سالگی!
وردپرس یکی از پیشرفته ترین سیستم های مدیریت محتوا محسوب می شود که توسط یک دانشجوی جوان به وجود آمده است! اتفاقی که باورش برای بسیاری سخت است!
ثروت متیو حدود۴۰میلیون دلار است.

موسس Tumblr
David Karp

دیوید در سال ۲۰۰۷ شروع به کار کرد و این وبسایت که امروزه متعلق به یاهو می باشد را در سن ۲۱سالگی تاسیس شده است.با گذشت چندین سال و به وجود آمدن شبکه های اجتماعی مختلف این وبسایت هنوز هم موفق است.
ثروت دیوید کارپ حدود ۲۰۰میلیون دلار است.

کارآفرین،نویسنده و فیلمساز
Varun Agarwal

او که در هند متولد شده برخلاف خواسته والدینش که دوست داشتند فرزندشان دکتر یا مهندس شود علاقه ای به این رشته ها نداشت و با اینکه به اجبار در رشته مهندسی تحصیل کرده بود اما او به دنبال ایده خود که فروش لوازم مدرسه بود رفت و این ایده او را در سن ۲۱ سالگی به یکی از بهترین کارآفرینان هند تبدیل کرد.

مدیرعامل شرکت Mashabel
Pet Cashmore

پت کشمور هنگامی که ۲۰سال بیشتر نداشت این وبسایت را راه اندازی کرد.و با پرداختن به موضوعاتی مانند اخبار روزانه یا شایعات مربوط به سرگرمی در دنیا طرفداران زیادی دارد مانند۸.۲ فالورش در توییتر!!
کشمور یکی از ثروتمندترین کارآفرینان است که ثروتش حدود ۵۵میلیون دلار است.

خالق Daily Booth
Jon Wheatly

جان ویتلی در سال ۲۰۰۹ وقتی که ۲۲ساله بود این وبسایت را راه اندازی کرد.در این سایت کاربران میتوانند عکس آپلود کرده و به آن کپشن اضافه کنند.این ایده جالب به اشتراک گذاری عکس با این روش جان را به ثروت زیادی رساند که بیش از ۱
میلیون دلار است.

خالق فایرفاکس
Blake Ross

فایر فاکس یکی از مرورگرهای محبوب بین پلتفرم های مختلف مثل ویندوز،اندروید و….است.که بلیک وقتی ۱۹ساله بود آن را راه اندازی کرد.

موسس Academic Earth
Richard Ludlow

ریچارد به این ایده که اینترنت میتواند محل خوبی برای یادگیری باشد استفاده کرد و وبسایت آکادمیک ارث را راه اندازی کرد.در این وبسایت آموزش رایگان از طریق ویدئوهای آموزشی انجام می شود.ریچارد در سن ۲۲ سالگی این ایده را عملی کرد و این در حالی بود که کار خود و پذیرش در دوره های MBA را رد کرده بود.او ثابت کرد که حتی بدون سرمایه زیاد می توان شروع کرد و موفق شد!

موسس Bizchair
Sean Belnick

او از سن ۱۴ سالگی فعالیت خود را با فروش اسباب و اثاثیه در وبسایت خودش شروع کرد.هم اکنون بعد از گذشت چندسال از شروع فعالیت او یعنی ۲۰۰۴ این وبسایت پیشرفت بسیاری داشته و اکنون ارزشی حدود ۴۰ میلیون دلار دارد.

موسس Media Cath
Joshua Dziabiak

او در سن ۱۸ سالگی با فروش کمپانی خود به درآمد میلیون دلاری رسید.و بعد از آن نیز چند شرکت دیگر تاسیس کرد مانند zebra و showclix
ثروت او حدود ۹میلیون دلار است.

سرپرست تولیدEngadget
Ryan Block

او یکی از کارشناسان برتر تکنولوژی است در سن ۲۶سالگی با تاسیس وبسایت تکنولوژیکی gdgt به معروفیت رسید.او که ایدیتور سابق Engadget بود چند سال بعد دوباره به این شرکت برگشت و کار خود را به عنوان سرپرست تولید شروع کرد.

از موسسان Box
Aaron Levie

وقتی که او ۱۹ ساله بود ایده ی ارائه فضای ذخیره سازی آنلاین برای کسب و کارهای مختلف را عملی کرد و مدتی بعد به یکی از بنیانگذاران شرکت Boxتبدیل شد.این شرکت به کسب و کارهای مختلف،سرویس مدیریت محتوا و فضای ذخیره سازی فایل ارائه می کند.ثروت آرون بیش از ۹۰ میلیون دلار است.

از موسسان image shack
Alexander Levin

این شرکت که از بزرگترین وبسایت های هاستینگ است هنوز هم محبوبیت بالایی دارد و الکساندر را به ثروتی ۱۹ میلیون دلاری رسانده است.

اگر شما هم ایده ای دارید حتما آن را بر روی کاغذ آورده و به آن بها دهید،شاید شما یکی از کارآفرینان موفق در آینده باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *