#


چگونه سامسونگ به عظیم ترین تولید کننده گوشی های هوشمند در سرتاسر دنیا تبدیل شد؟

سامسونگ
17 سپتامبر 2017 بدون نظر 1323 بازدید

چگونه سامسونگ به عظیم ترین تولید کننده گوشی های هوشمند در سرتاسر دنیا تبدیل شد؟

چگونه سامسونگ به عظیم ترین تولید کننده گوشی های هوشمند در سرتاسر دنیا تبدیل شد؟

شرکت سامسونگ در دهه های اخیر توانسته در دنیای الکترونیک جایگاه ویژه ای برای خود باز کند. این شرکت قدرتمند توانسته از رقبای بزرگ خود همچون کشور ژاپن که در عرصه تلویزیون فعالیت می کنند پیشی گرفته ودر دنیای تلفن های هوشمند همپای شرکت اپل قدرت نمایی کند.
شهر یونجین در جنوب سئول قرار دارد ودر حال حاضر پیشرفت و توسعه چشمگیری داشته است.جاذبه های توریستی و تفریحی این شهر به خصوص مجموعه اقامتی تفریحی اورلند باعث شده که یونجین بیش از هر زمان دیگری پیشرفت داشته باشد.در کنار مجموعه اورلند باید از مجموعه دیگری نیز صحبت کنیم که باعث سود آوری و شهرت بیشمار کره شده است و این مجموعه چیزی نیست جز مرکز توسعه منابع انسانی سامسونگ که خود سامسونگ پیش زمینه اصلی آن است.

سامسونگ

سامسونگ

نام پیشین این مجموعه انستیتوی خلاقیت نام داشت که به صورت یک ساختمان بسیار بزرگ با سقف های سنتی کره ساخته شده است واطراف آن را محدوده ای همچون پارک در برگرفته است.

در این پارک راه های عبوری مختلفی وجود دارد که دریکی از این راهها نقشه ای برروی سنگفرش ها نقش بسته که دارای دورنگ آبی وقرمز است.رنگ آبی موجود در این نقشه کشورهایی را نشان می دهد که سامسونگ در آنها کار خودرا وسعت داده و پیش رفته است.
رنگ قرمزی که در این نقشه دیده می شود این پیام را برای بینندگان عنوان می کند که سامسونگ در آینده ای نزدیک محصولات خود را به این کشور ها ارسال خواهد کرد؛ اما قابل توجه است که رنگ آبی دراین نقشه بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می کند.

در ایستگاه مرکزی یک تابلو به چشم می خورد که بر روی آن به دوزبان انگلیسی و کره ای نوشته شده است: ما از منابع انسانی و تکنولوژی خود تنها برای تولید محصولات با کیفیت و خدمات برتر استفاده خواهیم کردوبا این کار جامعه جهانی بهتری را به وجود خواهیم آورد.

سامسونگ

سامسونگ

تمام فارغ التحصیلان انستیتوی خلاقیت در طول چند ماه سه اصل مهم را فرا میگیرند که آن سه اصل عبارتند از: محصول،فرایند،مردم
تمام فارغ التحصیلان این انستیتو با فرا گیری این سه اصل یاد می گیرند که چگونه مدیریت کنند تا بتوانند محصولات شرکت سامسونگ را به سراسر جهان صادر کرده و بازار های جدیدی را برای سامسونگ دست وپا کنند.

به دلیل اینکه در سال ۲۰۰۸ شرکت سامسونگ به جرم فرار از مالیات در رسانه های گروهی بسیار سروصداکرد اما رئیس جمهور کره در سال ۲۰۰۹ به صورت رسمی عذرخواهی کرد ولی با این وجود لی کون هی که با سن هفتادو یک سال همچنان ریاست سامسونگ را برعهده دارد در مجامع عمومی رفت و آمد نمی کند.
لی کون هی در سال ۱۹۸۷ میلادی ریاست شرکت سامسونگ را برعهده گرفت و سود آوری شرکت را از همان موقع به صورت چشمگیری افزایش داد.

این سودآوری به قدری زیاد بود که در سال ۲۰۱۶ میلادی سود این شرکت به ۱۷۹ میلیارد دلار رسیده و شرکت سامسونگ را به یکی از پرسودترین شرکت های عرصه الکترونیک مبدل کرد.

شرکت سامسونگ به نوبه خود بسیار منحصر به فرد عمل کرده است.در میان لوازم الکترونیکی پیشتاز در دنیای تلویزیون است و برای فروش ماشین های لباسشویی هم چندان بد عمل نکرده است. اما گذشتهاز همه اینها در عرصه تلفن های هوشمند فوق العاده بوده و به شهرت جهانی رسیده است.درست است که سامسونگ همچون اپل پراز تجمل نیست ولی زمانی مه به کسب موفقیتش نگاه کنیم می بینیم که همپای اپل در حال پیشروی می باشد.

سامسونگ

سامسونگ

۱۷ درصد تولید ناخالص ملی کره به وسیله شرکت های سامسونگ است و شرکت سامسونگ الکترونیز بزرگترین بخش شرکت های سامسونگ را در برمیگیرد.
برخی عقیده دارند سامسونگ همچون یک سازمان نظامی عمل میکند.آنها می گویند مدیر عامل شرکت تصمیم می گیرد که در کدام جهت باید قدم برداشته شود و دیگر کارمندان شرکت بدون هیچ بحثی به همان سمت حرکت می کنند. دراصل رمز موفقیت شرکت سامسونگ تلاش و حرکت است .آنهم حرکتی که هیچ گونه سکونی و آرامشی ندارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *