#


پی اسمارت هواوی و نگاهی به مشخصات سخت افزاری آن

3 مارس 2018 بدون نظر 1651 بازدید

پی اسمارت هواوی و نگاهی به مشخصات سخت افزاری آن

نگاهی نزدیک به پی اسمارت هواوی و مشخصات سخت افزاری آن

کمپانی چینی هواوی که در زمینه تولید محصولات دیجیتال توانسته عملکرد بسیار خوبی از خود نشان بدهد گوشی جدید و میان رده ای را به نام پی اسمارت طراحی کرده است که علیرغم شباهت بسیار با دیگر محصولات تولید شده این کمپانی دارای قابلیت های متنوعی می باشد که موجب تمایز آن شده است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به این گوشی میان رده بیاندازیم تا بتوانید آشنایی بیشتری با آن به دست بیاورید.

بازاری که در حال حاضر برای محصولات میان رده وجود دارد به عنوان شلوغ ترین بخش میدان رقابت گوشی های هوشمند به شمار می رود. البته ناگفته نماند این دسته از محصولات به اندازه پرچم داران برند خود دارای نام و آوازه نیستند اما عملکردی که از خود نشان می دهند در موفقیت برند آن ها تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. هواوی به عنوان یکی از برندهای موفق و شناخته شده در بازار گوشی های میان رده شناخته می شود که توانسته محصولات مختلفی را برای سلیقه های متنوع تولید نموده و بخش عمده ای از بازار این گوشی های هوشمند را به خود اختصاص دهد.

پی اسمارت به عنوان یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی چینی به شمار می رود که به تازگی وارد بازار شده و هواوی به وسیله آن سعی دارد تسلط خود را بر روی بازار گوشی های میان رده حفظ نماید. در بازار چین گوشی جدید هواوی به نام Enjoy7s شناخته می شود. در ادامه این گوشی هوشمند و میان رده را مورد بررسی قرار می دهیم تا آشنایی بیشتری نسبت به آن داشته باشید.

طراحی پی اسمارت هواوی

در خصوص پی اسمارت نباید منتظر طراحی خارق العاده بود چرا که هواوی سعی کرده طراحی موجود را تکامل ببخشد و محصولی جدید را ارائه دهد. زمانی که برای اولین بار این گوشی هوشمند را ببینید از نظر ظاهری بسیار شبیه به آنر۷ ایکس خواهد بود و این گونه به نظر می رسد که پی اسمارت به عنوان کوچک ترین نسخه از آنر۷ ایکس طراحی شده است. صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی هوشمند از نوع کشیده با نسبت۲ به۱ می باشد. از آنجایی که هواوی از صفحه نمایش کوچک تری در خصوص پی اسمارت استفاده کرده موجب شده تا قرارگیری این گوشی در دست بسیار ساده تر و راحت تر از آنر۷ ایکس باشد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که موجب راحتی در دست گرفتن این گوشی شده انحنایی است که هواوی در طراحی پنل پشتی این گوشی به کار برده است. نسبت صفحه نمایش این گوشی به بدنه آن به مانند دیگر محصولات کمپانی هواوی۷۶.۱ درصد می باشد که به عنوان یک ویژگی مثبت برای این مدل از گوشی های هواوی شناخته می شود. هواوی به مانند دیگر محصولات خود از آلومینیوم در خصوص بدنه پی اسمارت استفاده کرده و لغزندگی این دستگاه نسبت به مدل های دیگر کمتر می باشد و در طراحی ان پرداخت مات موجب شده تا گوشی زیبایی به نظر برسد. در طراحی قاب پشتی این دستگاه به نحوی عمل شده که قاب پشتی به شکل یکپارچه و بی هیچ فریم جداگانه ای تا قسمت جلوی این دستگاه امتداد پیدا کرده است.

تنها ایرادی که در خصوص طراحی ظاهری این دستگاه می توان عنوان کرد قسمت های پلاستیکی بالا و پائین قاب فلزی این گوشی می باشد که لطمه ای جدی به یکپارچگی آن وارد کرده است. قسمت پشتی قاب این دستگاه به وسیله یک نوار باریک که از جنس پلاستیکی است به شیشه دو و نیم بعدی که در پنل جلوی آن وجود دارد پیوند خورده است اما هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که نوع این شیشه و پوشش ضد خشی که در آن به کار رفته وجود ندارد. گوشی هوشمند پی اسمارت دارای وزنی به میزان۱۶۵ گرم می باشد که البته این وزن بر روی کاغذ بوده و بالاتر از دیگر گوشی های میان رده این کمپانی می باشد؛ البته ناگفته نماند زمانی که این گوشی در دست قرار بگیرد سنگینی وزن آن به هیچ وجه حس نخواهد شد. نسخه مشکی رنگ این دستگاه لکه پذیری بالایی دارد و این مساله می تواند یکی از نقاط ضعف این گوشی هوشمند به شمار برود. حسگر موجود در این گوشی هوشمند در پشت دستگاه قرار گرفته و موجب می شود تا کاربرا بتواند با سرعت بیشتر و دقت بالاتری از آن استفاده نماید.

کمپانی هواوی ادعا کرده که حسگر۴.۰ Fingerprint در این گوشی به کار رفته و می تواند در۰.۳ ثانیه قفل گوشی را باز نماید. علاوه بر تشخیص هویت زمانی که کاربر بر روی حسگر سوایپ به سمت بالا و یا پائین داشته باشد قادر خواهد بود تا صفحه اعلان را مشاهده کند. هواوی کلیدهای فیزیکی تغییر حجم صدا و پاور را در لبه سمت راست قرار داده و لبه سمت چپ را محلی برای قرار دادن درگاه کارت حافظه و سیم کارت تعیین کرده است. در این گوشی میان رده کاربران قادر به استفاده از دو سیم کارت و کارت حافظه نیستند و در این گوشی هوشمند هیچ اثری از درگاه یو اس بی نوع سی وجود ندارد و درگاه میکرو یو اس بی نیز در قسمت پائینی گوشی تعبیه شده است. این مدل از گوشی های هواوی در برابر گرد و غبار و نفوذ آب مقاومت نداشته و هواوی کمترین استانداردها را در خصوص این مورد برای پی اسمارت به کار نبرده است. این گوشی هوشمند در سه رنگ مشکی و طلایی و آبی در بازارهای ایران به فروش می رسد و می تواند برای استفاده روزمره کاربرد بسیار خوبی داشته باشد.

صفحه نمایش پی اسمارت هواوی

گوشی هوشمند پی اسمارت دارای صفحه نمایش۵.۶۵ اینچی می باشد که پنل آن از انواع فول اچ دی پلاس بوده و دارای رزولوشن۲۱۶۰ در۱۰۸۰ می باشد. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش۴۲۷ پیکسل بر اینچ می باشد که به لطف آن تصاویر و متون به صورت بسیار زنده و با ریزترین جزئیات دیده خواهند شد و دیگر دور صفحه نمایش این گوشی نوار مشکی که در دیگر میان رده های هواوی وجود داشت دیده نمی شود. صفحه نمایش این گوشی هوشمند دارای روشنایی بالایی می باشد و همین مساله موجب شده تا عملکرد مناسب تری داشته و بتواند پاسخگویی مناسبی را داشته باشد. این صفحه نمایش می تواند به عنوان گزینه بهتر از دیگر نمونه هایی باشد که در حال حاضر در بازار وجود دارد و می توان گفت گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود.

اسپیکر پی اسمارت هواوی

هواوی در این گوشی هوشمند از یک اسپیکر تک کاناله استفاده کرده است که محل قرارگیری آن در لبه پائینی و در نزدیکی درگاه میکرو یو اس بی می باشد و از لحاظ حجم صدا و پوشش فرکانس های گوناگون عملکرد بسیار پائینی را از خود نشان داده است و از لحاظ تولید بیس نیز نمی تواند عملکرد خوبی را داشته باشد. البته ناگفته نماند که هواوی در خصوص میان رده های خد از نظر اسپیکر توانسته عملکرد مناسبی را نشان دهد و می توان از نوا۲ پلاس نام برد که با همین بازه ی قیمتی در بخش صوتی عملکرد بسیار خوبی داشته است.

یکی از ویژگی های پی اسمارت پشتیبانی همزمان از دو ارتباط بلوتوث می باشد که برای اتصال به دستگاه های پخش صدا مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که از هدفون در خصوص این دستگاه استفاده کنید می توان گفت تجربه صوتی بسیار خوبی را دارد و این برخلاف اسپیکرهای این گوشی هوشمند می باشد. در خصوص توسعه بخش افکت های صوتی سه بعدی Huawei Histen این کمپانی چینی با راینر میلارد که یکی از موسیقی دان های برنده جایزه گرمی می باشد همکاری داشته است. این همکاری موجب شده تا افکت ها عملکرد بسیار خوب و مطلوبی داشته باشند و این در حالتی است که هدفون را به این گوشی متصل نمائید.

دوربین پی اسمارت هواوی

هواوی به عنوان یکی از کمپانی های پیشرو شناخته می شود و در محصولات خود از دوربین دوگانه استفاده نموده است اما دوربین دومی که در اغلب محصولات این کمپانی به کار رفته فقز برای به دست آوردن اطلاعات عمق صحنه می باشد و دوربین دوگانه ای با قابلیت زوم اپتیکال دوبرابری در این محصولات دیده نمی شود. دوربین اصلی این دستگاه دارای سنسور۱۳ مگاپیکسلی می باشد و گشودگی لنز آن f/2.2 می باشد و در کنار این دوربین یک دوربین دیگر با سنسور۲ مگاپیکسلی قرار داده شده است که می تواند عمق صحنه را تشخیص دهد.

تصاویری که در این گوشی و به وسیله دوربین اصلی گرفته شده است در شرایطی که نور کافی وجود دارد بسیار با کیفیت بوده و جزئیات خوبی را نشان می دهد. البته ناگفته نماند تضاویر ثبت شده با دوربین اصلی به هیچ عنوان به صورت زنده و شارپ نمی باشند ولی از لحاظ گستره دینامیکی دارای عملکرد بسیار خوب و مناسبی هستند. نویزی که در تصاویر ثبت شده وجود دارد در فضای خارجی و نور روز بسیار مناسب می باشد اما رنگ های تصاویر به اندازه کمی مرده دیده می شوند.

بارتی به کار رفته در پی اسمارت

این گوشی هوشمند دارای باتری لیتیومی به ظرفیت۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی می باشد که نسبت به استانداردهای موجود در بازار و گوشی های پرچم دار هواوی چندان بالا نمی باشد اما می تواند شارژدهی یک روزه را برای استفاده کاربر در طول روز پاسخگویی کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *