#


پیشی گرفتن آکیولس ریفت از اچ تی سی وایو

7 مارس 2018 بدون نظر 1465 بازدید

پیشی گرفتن آکیولس ریفت از اچ تی سی وایو

سبقت آکیولس ریفت نسبت به اچ تی سی وایو برای نخستین بار

آکیولس ریفت به تازگی توانسته است برای نخستین بار از زمانی که وارد بازار شده از هدست وایو که به وسیله کمپانی اچ تی سی تولید شده سبقت بگیرد و کاربران بسیاری را در پلتفرم استیم برای خود به دست بیاورد. از زمانی که دو هدست مورد علاقه و محبوب اچ تی سی وایو و آکیولس ریفت وارد بازار شده اند حدود دوسالی می گذرد. در طول این مدت هدست تولید شده اچ تی سی موفق شده بود در مقابل رقیب خود برتری داشته و برتریش را نیز در این مدت حفظ کرده بود. اما در حال حاضر با توجه به نتایج جدیدی که از بررسی سخت افزار به وجود آمده از سوی استیم هدست آکیولس ریفت توانسته در مقابل رقیب خود کمی اختلاف داشته باشد و بالاتر قرار بگیرد و در نظر کاربرانی که ای این دستگاه واقعیت مجازی استفاده می کنند محبوبیت بیشتری را به دست بیاورد.

بررسی انجام شده کاملا به صورت اختیاری می باشد و در طی آن رایانه های شخصی کاربران در کنار دستگاه های جانبی آن ها برای بررسی مورد استفاده قرار گرفت که می توان از هدست های واقعیت مجازی در این بین نام برد. در طول ماه های گذشته این دو هدست رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند و این رقابت به قدری نزدیک به یکدیگر بود که بر اساس آماری که در ماه ژانویه منتشر شده تنها۰.۹ درصد اختلاف در بین این دو هدست وجود داشته است. هدست آکیولس ریفت در ماه فوریه موفق شده اختلاف موجود را به نفع خود تغییر داده و کمی بالاتر باشد و در حال حاضر حدود دو درصد از وایو بالاتر می باشد. بر اساس گزارش استیم۴۷.۳۱ درصد از کاربران ترجیح داده اند که از هدست آکیولس ریفت استفاده کنند و این درحالی است که۴۵.۳۸ درصد از کاربران هدست وایو را مورد استفاده قرار داده اند و برای نخستین بار هدست ریفت موفق شده در رتبه اول قرار بگیرد.

البته در خصوص آمار منتشر شده باید بگوئیم این آمار چندان جامعیت ندارد و موجب نمی شود تا بدانیم که کدام یک از این هدست ها دارای میزان فروش بیشتری هستند. علاوه براین تا به حال هیچ آمار رسمی به وسیله تولیدکنندگان در خصوص تعداد محصولاتی که وارد بازار شده منتشر نگشته است و نمی توان با قاطعیت گفت که کدام یک از این هدست ها فروش بیشتری را به خود اختصاص داده اند. بررسی هایی که هر ماه به وسیله استیم انجام می شود نشان می دهد که کدام یک از این هدست ها توانسته سهم بیشتری از بازار هدست های واقعیت مجازی را برای خود بدست بیاورد. این نکته را نیز باید عنوان کنیم که هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز در ماه گذشته میلادی رشد قابل توجهی را داشته است و از میزان۵.۱۷ درصد توانسته به۵.۳۶ درصد برسد.

جابه جایی مقام اول و دومی که در بین این دو هدست وجود دارد می تواند سبب ایجاد رقابت جذاب تری در بین دو هدست اچ تی سی وایو و آکیولس در سال۲۰۱۸ شود. هم اکنون ریفت موفق شده در بخش مربوط به قیمت در مقایسه با وایو به برتری دست پیدا کند. قیمتی که برای این هدست و کنترلرهایش در نظر گرفته شده است تنها۳۹۹ دلار می باشد و این در حالی است که وایو برچسب قیمتی۵۹۹ دلاری را برای خود برگزیده است. البته باید این نکته را نیز عنوان کنیم که اچ تی سی در حال حاضر تصمیم گرفته هدست جدید خود را به نام وایو پرو وارد بازار کند که احتمال آن وجود دارد قیمت بیشتری نسبت به هدست وایو داشته باشد اما به طور حتم کیفیتی که در نمایش دادن دارد در مقایسه با ریفت بسیار بالاتر و بهتر خواهد بود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *